Система підтримки прийняття рішень для агентства нерухомості

Автор: Леочко Олег Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Поняття «нерухомість» було вперше сформульовано в римському праві у зв’язку з введенням у загальний обіг землі та інших природних об’єктів. На той час дана форма обмеженої власності була відома як сервітути. До них відносилися такі права: проходити або проїжджати через сусідню територію, перевозити вантаж, проводити воду від сусідських водоканалів, підпирати споруду об стіну сусіда і т.д. Агентство або агенція з нерухомості – це комерційна організація, яка допомагає здійснювати продаж, купівлю або ж оренду нерухомості, здійснюючи при цьому посередницькі послуги між власником, який продає нерухомість та кінцевим покупцем. Крім посередницьких послуг, агентство також може займатися інвестуванням на первинному ринку нерухомості. Oб’єкт дослідження – процес оренди, продажу та купівлі об’єктів нерухомості різного типу. Предмет дослідження – методи, моделі і засоби розроблення системи підтримки прийняття рішень для оренди, продажу та купівлі нерухомості. Мета дослідження – створення програмного забезпечення для управління купівлею, продажем та орендою нерухомості. Було здійснено аналітичний огляд літературних джерел, який підтвердив актуальність розроблення системи та дав змогу виділити її особливості. Проведено системний аналіз застосунку, під час якого, було визначено генеральну мету, розбито її на підцілі та конкретизовано з використанням дерева цілей. Для визначення типу системи використали метод аналітичної ієрархії, який показав, що найкращим варіантом є розроблення системи підтримки прийняття рішень. На наступному етапі перейшли безпосередньо до проектування системи. Здійснено аналіз вимог та функцій, визначено категорії користувачів та, за допомогою UML-діаграм, побудовано концептуальну модель системи. Після системного аналізу було коротко описано важливість Big Data технологій для проектованої системи та розглянуто три головних алгоритми, які використовуються для опрацювання великих даних: логістична регресія, лінійна регресія, дерева класифікації та регресії. Результатом виконання роботи є веб-застосунок, який призначений для покращення процесів купівлі, оренди та продажу об’єктів нерухомості. Всі користувачі системи поділятимуться на три типи: звичайний гість системи, авторизований користувач та адміністратор системи. Відповідно до ролі користувача – йому надаються різні функціональні можливості. Після першого запуску веб-застосунку користувач бачить головну сторінку сайту з фільтром, у якому він може ввести необхідні для нерухомості характеристики, натиснути на кнопку пошуку та перейти до сторінки з оголошеннями. Якщо в базі даних системи є об’єкти, які відповідають введеним вимогам то вони будуть відображатися на сторінці користувача. В іншому випадку відображатиметься повідомлення про те, що, на жаль, такої нерухомості поки немає в системі. Крім того, звичайний гість системи матиме змогу переглянути сторінку з інформацією про агентство нерухомості. Також на сторінці оголошення, буде секція з інформацією про маклера, який займається її реалізацією, та форма у якій клієнт зможе написати йому повідомлення та почати комунікацію стосовно вибраного об’єкта. Якщо ж користувач хоче подати в систему якісь оголошення про продаж нерухомості, то для цього йому необхідно зареєструватися в системі, після чого - увійти. Однак цього теж недостатньо для того щоб робити якісь зміни в застосунку. Кожне оголошення перед розміщенням на сайті проходитиме дві перевірки. Перша – автоматизована перевірка системою на предмет валідності даних, які б відповідали типу поля в базі даних та його обмеженню. Друга – ручна перевірка адміністратором системи. І лише після їх проходження, оголошення зможе розміщуватися на сайті. Про адміністратора варто сказати окремо, оскільки він є особливим користувачем системи, якому надані спеціальні можливості. Він може створювати нових користувачів, створювати групи з користувачами, додавати нові оголошення, видаляти їх та надавати іншим користувачам змогу подання оголошень. Ключові слова: веб-застосунок, система підтримки прийняття рішень, агентство нерухомості, нерухомість, програмний продукт, купівля, продаж, оренда. Перелік використаних літературних джерел. 1. Воронін В.О., Лянце Е.В., Мамчин М.М. «Аналітика ринку нерухомості: методологія та принципи сучасної оцінки»: Монографія. – Львів: видавництво "Магнолія".-Львів, 2014. – 304 c. 2. Шаховська Н.Б, Литвин В.В. «Проектування інформаційних систем» – Львів: «Магнолія-2006». – 380 с.