Система аналізу поведінки користувача на веб ресурсі

Автор: Шинклер Тарас Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Аналіз даних (Data Science)
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сучасний інтернет сильно впливає на бізнес. Від позиції на сторінці пошуку у відповідних системах залежить кількість відвідувачів, що впливає на об’єм продажів, кількість доставок і в цілому на успішність бізнесу. Не менш важливими є поведінкові фактори користувача на веб-ресурсі. SEO-фахівці зможуть проаналізувати дії користувачів і виконати оптимізацію сайту, для покращення ранжирування в пошуку. Веб-аналітика є процесом, за допомогою якого збирається статистика про використання веб-сайту, аналізується та подається в зручному для розуміння вигляді. Аналітичну програму можна використовувати як інструмент для допомоги власнику ресурсу, щоб дізнатися про своїх користувачів – хто вони, звідки вони приходять і як вони використовують ваш сайт. Інформація про ваших користувачів допомагає вам прийняти відповідні рішення щодо вашого сайту, незалежно від того, чи стосуються ці рішення серйозних змін дизайну вашого сайту чи поточних налаштувань і незначних змін, що відображають реакцію поведінки у використанні клієнтів. Теоретично ви можете відстежувати кожного відвідувача вашого сайту та кожен клік кожного з цих відвідувачів. Дані які можна відстежувати: • Перегляди сторінок: кількість переглядів окремої сторінки. Можна спостерігати за цифрами, щоб дізнатися про тенденції з часом, сезонні сплески, а також порівнювати іншими сторінками веб-сайту. На основі цього показника визначаються найпопулярніші сторінки; • Час на сторінці. Ми можемо поєднати цей показник з контентом на сторінці. Наприклад: ви можете не хотіти, щоб користувач витрачав багато часу на головній сторінці з описовою інформацією. Короткий середній час на сторінці означає, що люди знаходять що вони хочуть швидко. Однак інша сторінка може пропонувати багатший вміст, наприклад бібліографічне цитування, довідки або публікації в блозі. У таких випадках користувач затримається на сторінці довше; • Унікальні відвідування та повторні відвідування. Показник вказує на кількість відвідувань вашого сайту різними користувачами, тоді як повторні відвідування вказують на користувачів, які повернулися принаймні один раз. Оскільки повторні відвідування визначаються мітками у файлах cookie, користувачі, які вимкнули файли cookie, будуть зараховані як унікальні, а не як відвідувачі, що повертаються. Це приклад того, що числа метрик можуть бути не точними; • Показник відмов. Цей показник підраховує відвідувачів, які покинули ваш сайт, відвідавши лише одну сторінку. Високий показник відмов часто вважається небажаним. Однак показник відмов є ще одним прикладом який слід порівняти з фактичною сторінкою. Якщо відвідувачі знаходять саме те, що їм потрібно, коли вони потрапити на сторінку вашого сайту, вони можуть справді залишитися лише один раз після перегляду. Високий показник відмов для електронної комерції вважається поганими, оскільки клієнт не продовжив перегляд і зрештою не здійснив покупку. На інформаційних сайтах аналіз показника відмов є більш складний; • Інформація про відвідувача. Багато показників можуть надати вам статистичні дані про ваших користувачів, у тому числі географічне місцезнаходження, браузер, операційна система, і який шлях вони пройшли на вашому сайті. Чим більше ви знаєте про своїх відвідувачів, тим більше ви можете адаптувати свій сайт відповідно до їхніх потреб. Наприклад, якщо ви виявите, що багато людей використовують мобільні пристроїв для перегляду вашого сайту, ви будете знати що проектування мобільних інтерфейсів має бути в пріоритеті для вашої команди веб-розробників. Перед аналізом даних статистики, потрібно знати, яким чином вони зібрані, і чому можуть бути неточними. Об’єкт дослідження – система аналізу поведінки людини на веб ресурсі, яка ґрунтується на методах й алгоритмах збору даних. Предмет дослідження – методи збору й аналізу даних користувачів на веб ресурсі. Мета дослідження – розробка і реалізація системи аналізу поведінки користувачів на веб ресурсі за допомогою методів і алгоритмів збору телеметрії з мережі Інтернет. У роботі здійснено аналіз літературних джерел за визначеною предметною областю, знайдено та проаналізовано системи аналоги, їх переваги та недоліки. Виконано системний аналіз за обраною темою та побудовано діаграми UML для подальшого проєктування системи. За допомогою обраних методів та засобів результатом роботи є створена система аналізу поведінки користувача на веб ресурсі. Цим ресурсом можуть користуватись лише користувачі які зареєструвались, згенерували скрипт і додали його на свій сайт. Користувачі сайту є замовниками або аналітиками, які бажають зрозуміти поведінку користувачів на їхньому сайті. Головною перевагою системи є детальні графіки та звіти, завдяки яким можна редагувати контент свого веб ресурсу та покращувати взаємодію з користувачем. Ключові слова: поведінка веб користувача, система аналізу, аналіз веб ресурсів, телеметрика, аналіз даних, системний аналіз.