Дослідження коефіцієнтів нерівномірності інтенсивності руху транспортних засобів на прикладі об’їзної дороги м. Львова

Автор: Фіняк Станіслав Любомирович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Стрімкий розвиток автомобілізації пов’язаний з багатьма чинниками, які її спричинили. В першу чергу це є потреба населення у пересуванні, так звана міська мобільність. В міру того, що приватний автомобіль надає можливість самостійно обирати маршрут руху, його темп, кількість та тривалість зупинок тощо. В таких умовах роль громадського транспорту в міських пересуваннях відходить на задній план і їм користуються лише ті верстви населення, які зі своїх певних фінансових чи фізичних причин не можуть дозволити придбати власне авто чи керувати ним [1]. З кожним роком зростає залежність великих міст від автомобілів, що негативно сказується як на тривалості пересувань усіма видами транспорту так і на їх якості. Окремою проблемою є екологія таких міст. Зважаючи на це, необхідно розробляти плани сталого розвитку (мобільності) для таких міст [2]. Серед головних цілей та викликів в таких стратегіях є надання пріоритету для руху громадського транспорту, який може бути забезпечений низкою організаційних та планувальних заходів [3]. Для досягнення в розрахунках одноманітності потоку, певна відмінність компенсується коефіцієнтами зведення до умовного легкового автомобіля. Виконане дослідження спрямоване на встановлення основних методів, застосовуваних під час зведення різних типів громадського транспорту до умовного легкового автомобіля та оцінку існуючих коефіцієнтів зведення автобусів, трамваїв, тролейбусів до умовного легкового автомобіля за допомогою аналізу граничних інтервалів [4-5]. В оглянутій літературі, а особливо в нормативній документації відсутні ґрунтовні дослідження залежності зміни коефіцієнту добової нерівномірності руху в транспортних потоках залежно не лише від часу доби а і від позиціонування точки збору даних, щодо притягуючого міста чи агломерації.? Об’єкт дослідження – транспортний потік. Предмет дослідження – закономірності зміни коефіцієнтів нерівномірності інтенсивності руху залежно від спрямування транспортного потоку. Мета дослідження: на основі результатів натурних досліджень визначити коефіцієнти нерівномірності інтенсивності руху транспортного потоку залежно від його спрямування відносно притягуючого міста чи об’єкту. У роботі представлені дані проведеного дослідження, а саме інтенсивність руху на досліджувальних ділянках та перехрестях окружної дороги м.Львів. За отриманими даними було визначено коефіцієнти нерівномірність руху в чотирьох напрямках: в’їзд у місто, виїзд з міста, автомобілі, що їдуть за годинниковою стрілкою та у зворотному напрямку. Порівнявши отримані коефіцієнти нерівномірності з нормами, можна зробити висновок: для точних значень потрібно вираховувати не тільки інтенсивність руху автомобілів протягом дня, а також потрібно враховувати напрям руху автомобілів Виявлено, що коефіцієнти нерівномірності руху транспортного потоку можуть відрізнятись як від напрямку руху саме в певні періоди доби, особливо впродовж робочого дня. Ключові слова – транспортний потік, об’їзна дорога, коефіцієнти нерівномірності, нерівномірність руху, маятникова міграція. Перелік використаних літературних джерел. 1. Black, J. (2018). Urban transport planning: Theory and practice (Vol. 4). Routledge. 2. Banister, D. (2008). The sustainable mobility paradigm. Transport policy, 15(2), 73-80. 3. Naess, P. (2001). Urban planning and sustainable development. European Planning Studies, 9(4), 503-524. 4. Komarov, Y. Y., Ganzin, S. V., & Silchenkov, D. D. (2021). Determination of the conditions for the application of the f. Webster formula for determining the transport delay at a circular intersection with traffic light regulation and a cut-through central island. Intelligence. Innovations. Investment, (1), 76–86. 5. Huimin, Z., Xuan, C., & Zhanxian, S. (2017). Evaluation on traffic guidance plan during construction period based on vissim simulation. У 2017 international conference on computer network, electronic and automation (ICCNEA). IEEE.