Дослідження доцільності встановлення інерційних маховиків у гібридних трансмісіях автомобілів
Автор: Лопатюк Іван Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Енергія та потужність все частіше лунають при випуску нового автомобіля на ринок. В останні роки стрімкий розвиток технологій дозволив впровадити нові та вдосконалити старі способи генерації корисної енергії. Проте після перетворення цієї енергії важливо мати можливість накопичувати її та утримувати певний період часу поки не виникне на неї попит. Багато автовиробників переорієнтовуються на розробленні нових технології, спрямовані на створення більш стійких енергетичних систем. Ефективні та надійні гібридних та електромобілі стануть ключовою технологією в цій трансформації. Однак компоненти накопичувачів електричної енергії все ще обмежені через їх низьку питому густину енергії та тривалий час перезарядки порівняно з автомобілями у яких встановлений двигун внутрішнього згоряння. Зберігання енергії ефективним і безпечним способом, на мобільних транспортних засобах, є дуже важливим питанням, над яких працюють не один десяток років. На сьогоднішній день ведуться розробки по вдосконаленню та використанню систем зберігання енергії по декількох напрямках, а саме: механічне, електричне, хімічне, біологічне, теплове та ядерне. В магістерські кваліфікаційній роботі розглянуто механічні інерційні накопичувачі енергії, які взаємодіють з електродвигун/генератором. Особливу увагу присвячено конструктивним виконанням та взаємодією з гібридними силовими установками автомобіля. Важливе дослідження присвячене ефективності роботи інерційного маховика при гальмуванні транспортного засобу, оскільки енергія гальмування витрачається марно, а її використання покращить показники роботи автомобіля в цілому. Крім того описані методи дослідження інерційних накопичувачів енергії. В першу чергу розглянуто розрахункові параметри маховика та їх вплив на показники його роботи. Врахувавши всі позитивні та негативні сторони інерційного маховика розглянуто його ефективність в приводі гібридного силового агрегату автомобіля. Для надійної роботи силового агрегати було проведено дослідження роботи інерційного маховика в залежності від зміни режимів навантаження в силовому агрегаті та перетворення кінетичної енергії у електричну і навпаки. На основі проведених досліджень сформулювало висновки та рекомендації, щодо подальшого використання інерційних маховиків у гібридних силових установок з відповідною структурною схемою побудови в залежності ввід вибраних умов експлуатації. Метою роботи є дослідження доцільності встановлення інерційних маховиків у гібридних трансмісіях автомобілів. Об’єкт дослідження: техніко-експлуатаційні параметри гібридних трансмісіях автомобілів. Предмет дослідження: енергоефективність інерційних маховиків в гібридних трансмісія автомобіля. Ключові слова: інерційний маховик, гібридна силова установка, їздові цикли; експлуатаційні параметри. 1. X. Luo et al., “Overview of Current Development in Electrical Energy Storage Technologies and the Application Potential in Power System Operation,” Applied Energy, Vol 137, January 1, 2015 pp. 2. Goncalves de Oliveira, J. 2011. Power Control Systems ina Flywheel based All-Electric Driveline. Acta Universitatis Upsaliensis. Digital Comprehensive Summaries of Uppsala Dissertations from the Faculty of Science and Technology 844. 2011. 102 pp.