Вдосконалення методів застосування інтелектуальних транспортних технологій у м.Львові

Автор: Красилівський Євгеній Вікторович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Сьогодення важко уявити без нових технологій, в кожному з моментів життя, а в транспорті тим більше. ІТС не стало виключенням з правил. Інтелектуальні транспортні системи (ІТС) — це системна інтеграція сучасних інформаційних, комунікаційних технологій і засобів автоматизації з транспортною інфраструктурою, транспортними засобами та користувачами, яка орієнтована на підвищення безпеки й ефективності транспортного процесу, комфортності для водіїв та користувачів транспорту.[1] Інтелектуальні транспортні системи в комплексі утворюють базу для управління та покращення автоматизації транспортних процесів, включаючи всі процеси пов’язані з транспортом: перевезення вантажів, перевезення пасажирів громадським транспортом, збір та обробку інформації зібраної на вулично – дорожньому просторі, фіксація порушень правил дорожнього руху, оплата за проїзд в транспорті, оплата вартості заїзду в місто та на платні ділянки дороги. Все це і утворює ІТС у житті людини та міста. Застосування інформаційних систем в управлінні міським пасажирським транспортом пов’язане з швидкими темпами розвитку міст на сьогоднішній день, збільшенням числа транспорту на дорогах та вулицях міст, розробкою та введенням нових напрямків. [2] Основна мета інтелектуальної транспортної системи (ІТС) – врівноважити навантаження на дорогах, аби якісно організувати роботу громадського транспорту. ІТС допоможе організувати роботу міського транспорту таким чином, аби автобуси, маршрутні таксі, тролейбуси чи трамваї рухалися чітко згідно з розкладом, а містяни могли знати конкретний час прибуття транспорту на зупинки.[3] Говорячи про місто та його жителів надання інформації в режимі реального масштабу часу для пасажирів різного виду транспорту виступає найбільш пріоритетною задачею, адже зменшення часу добирання до необхідною точки та мінімізація часу очікування пасажира на зупинці приведуть до збільшення попиту та привабливість громадського транспорту. Метою даної задачі виступає покращення та полегшення очікування пасажирами та подорожуючими транспорту на зупинці, адже так людина може більш раціонально використовувати власний час. А працює це наступним чином. На даний період часу, кожен автобус має свій графік курсування власним маршрутом, з часом прибуття на кожну зупинку. Інформація зі всіх систем ГТ надходять до однієї спільної мережі, де вона проаналізовує кожен розклад та маршрут автобусів, трамваїв, тролейбусів. Отриманні дані система використовує для майбутнього планування руху. В результаті цього, вся інформація, яка надійшла і пройшла обробку поступає до кінцевого споживача - пасажира - у вигляді інформації про час приїзду автобуса, розклад руху, затримки на маршруті на телефон у спеціальних програмах або виводиться на спеціальне встановлене на зупинці табло інформування.[4] Сама програма може формуватися з допомогою різних моделей та технологій , та збирати інформацію про стан транспортної мережі в реальному часі по різному, проте фінальний результат буде однаковим.[5] Системне забезпечення порівнює реальний стан транспорту відносно їхнього GPS положення та запланованим розкладом . В результаті програмне забезпечення ІТС виводить прогноз прибування транспорту, у відповідності з затримкою чи навпаки швидшим часом прибуття на зупинку та табло інформування чи на програму в смартфоні . Об’єкт дослідження – транспортне сполучення та його вдосконалення. Предмет дослідження– інформаційне забезпечення користувачів послуг громадського транспорту Мета дослідження: дослідити важливість інформаційного забезпечення користувачів послуг. В результаті проведених досліджень було досліджено ставлення користувачів громадського транспорту до інформаційного забезпечення в системах громадського транспорту. Ключові слова – інформаційні транспортні системи, електронне табло, пасажиропотік, зупинка громадського транспорту Перелік використаних літературних джерел. 1. Інтелектуальні транспортні системи. Визначення та поняття системи в цілому. [Електронний ресурс]. 2. Вініченко І. А. Синхронізація міських пасажирських потоків у транспортних інтелектуальних системах / І. А. Вініченко. // НАЦІОНАЛЬНИЙ АВІАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТ Факультет транспорту, менеджменту і логістики. – 2020. – С. 10. 3. Київ запроваджує інтелектуальну транспортну систему відеонагляду [Електронний ресурс]. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://suspilne.media/145865-kiiv-zaprovadzue-intelektualnu-transportnu-sistemu-videonagladu/. 4. Встановлення електронного табла інформування на зупинках міста [Електронний ресурс]. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: https://tvoemisto.tv/news/yak_pratsyuyut_elektronni_tablo_na_lvivskyh_zupynkah_video_106991.html. 5. Програмні середовища для користувачів міста з метою відстеження громадського транспорту [Електронний ресурс].