Дослідження і розвиток експорту продукції в умовах поглиблення міжнародної співпраці українських та чеських виробничих підприємств

Автор: Баліцький Дмитро Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Кризові явища в економіці, а також у світовому економічному просторі, змушують керівництво підприємств звернути більш пильну увагу на дослідження і розвиток експорту продукції. Обмеженість ресурсів, їх низька якість і висока ціна на внутрішньому ринку, змушують підприємства виходити на іноземні ринки. У зв’язку з цим виникає необхідність дослідження особливостей розвитку експорту продукції в умовах поглиблення міжнародної співпраці українських та чеських виробничих підприємств з метою ефективного реалізації виготовленої продукції на ринки збуту. Метою даної роботи було дослідження особливостей розвитку експорту продукції в умовах поглиблення міжнародної співпраці українських та чеських виробничих підприємств, аналізування міжнародних економічних відносин між двома країнами та запровадження комплексних заходів задля збільшення чистого доходу обраного підприємства. Об’єктом дослідження є ПрАТ «Добра Вода». Предметом дослідження слугують особливості дослідження та розвитку експорту продукції в умовах поглиблення міжнародної співпраці українських та чеських виробничих підприємств. Завдання роботи полягає в ознайомленні з науковою літературою та законодавчою базою з питань експорту продукції, аналізуванні міжнародної співпраці країн, дослідженні діяльності ПрАТ «Добра Вода», розробленні рекомендацій щодо розвитку експорту продукції. На думку вчених нарощення експортного потенціалу та розвиток експортної діяльності є стратегічно значущою задачею у вдосконаленні діяльності вітчизняних великих та середніх підприємств, адже це стає потужним інструментом активізації конкурентних переваг суб’єктів економічної діяльності. (Homych O.,2022) У своїй праці (Amirbekova A., 2022) дійшла висновку, що експортний потенціал є категорією зі складною якісною зумовленістю, тому при визначенні його природи необхідно спиратися на інші специфічні параметри. Крім вищезазначених визначень, можна розглядати й інші характеристики експортного потенціалу, такі як: складне багатоаспектне явище, що виявляється при одночасному сприйнятті як «показник», «процес», «поведінка» та кількісні характеристики економічних параметрів економічний розвиток. В аналітичні частині представлені результати міжнародної економічної співпраці між Україною та Чехією, наведено аналіз стану і динаміки міжнародних економічних відносин між Україною та Чехією щодо торгівлі безалкогольними напоями. В розділі 3, дослідницькій частині, розглянуто основні економічні показники діяльності ПрАТ «Добра Вода». Також проведено дослідження щодо розвитку експорту продукції в умовах поглибленої співпраці з чеськими виробничими підприємствами. Рекомендаційна частина, включає в себе обґрунтування заходів задля розвитку експорту продукції ПрАТ «Добра Вода». В 4 розділі наведено рекомендації щодо нарощення експорту продукції в умовах поглиблення міжнародної співпраці українських та чеських виробничих підприємств. Окрім вище зазначеного, подано розрахунок впливу рекомендацій на економічні показники підприємства. Визначено економію на умовно-постійних витратах, що виникає внаслідок нарощення обсягу реалізації. Ключові слова: співпраця, експорт, нарощення, підприємства, експортний потенціал.