Дослідження ринку дитячого туризму та удосконалення маркетингової діяльності дитячого інноваційного табору "West Camp"

Автор: Бельмега Анна Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Актуальність теми полягає в тому, що розвиток дитячого туризму відіграє незамінну роль в становленні особистості української молоді. Саме дитячий туризм має виховне, оздоровче, едукаційне, відпочинкове та пізнавальне значення. Виходячи з цього стає необхідним організація відповідного рівня просування дитячого туризму в Україні, задля сприяння духовного, фізичного та морального розвитку підростаючого покоління, а саме дітей та підлітків України. Маркетингова діяльність у сфері дитячого туризму України розвинена мінімально, або не застосовується взагалі. Це стає серйозною перешкодою на шляху розвитку та вдосконалення дитячого туризму загалом. Дослідженню проблеми дитячого туризму приділялося недостатньо уваги, так дитячий туризм загалом вивчали такі вчені, як М. Мельнічук [3], О. Колотуха [4] та інші. Маркетинг у сфері туризму досліджували С. Бріггз [6], М. Мальська [5], Н. Мандюк [5] та інші. При цьому тема маркетингу у сфері дитячого туризму – тема нова та практично неосвоєна. Мета магістерської кваліфікаційної роботи полягає в теоретико-прикладному узагальненні засад маркетингу індустрії дитячого туризму, дослідженні ринку дитячого туризму та розробці рекомендацій щодо удосконалення маркетингової діяльності досліджуваного підприємства. Об’єкт дослідження – дитячий інноваційний табір West Camp який функціонує на ринку протягом 8 років і спеціалізується на розкритті внутрішнього потенціалу дітей та підлітків, розширенні їх кругозору. Предмет дослідження – теоретичні відомості та практичні засади вдосконалення та розвитку маркетингового потенціалу дитячого інноваційного табору West Camp. Методи дослідження у процесі вирішення поставлених завдань: аналізу і синтезу (для дослідження теоретико-методологічних засад дитячого туризму); таблично-графічні (для систематизації та візуалізації цифрової інформації); факторний і регресійний аналіз (для визначення факторів впливу на розвиток маркетингової діяльності дитячого табору); метод опитування (для проведення анкетування на базі сервісу Google Forms); метод порівняння (для аналізу різних підходів становлення та розвитку маркетингової діяльності у сфері дитячого туризму); матричний метод (при здійсненні стратегічного аналізу підприємства); SWOT-аналіз . Результати дослідження – розглянуто теоретико-методологічні аспекти маркетингової діяльності підприємства; пропрацьовано вітчизняні та закордонні праці науковців, що досліджували проблематику розвитку дитячого туризму та його маркетингової діяльності; проведено фінансово-стратегічний та маркетинговий аналіз дитячого інноваційного табору West Camp; проаналізовано чинники, що впливають на маркетингову діяльність дитячого табору West Camp; визначено сильні та слабкі сторони підприємства та шляхи його вдосконалення та розвитку; запропоновано розширення напрямів діяльності підприємства у вигляді створення нового продукту, а саме реабілітаційної табірної зміни для дітей, що певним чином постраждали від повномасштабної війни в Україні, з метою вдосконалення маркетингової діяльності та залучення фінансових вливань з боку держави та іноземного капіталу. Ключові слова: ринок дитячого туризму, маркетингова діяльність, інноваційний дитячий табір, маркетингове дослідження, маркетингові витрати. Перелік використаних джерел: 1. Кляп М., Шандор Ф. (2011) Сучасні різновиди туризму. Навч. посіб. Київ. Знання. 2. Крикавський Є.В, Косар Н.С., Мних О.Б., Леонова С.В., (2018) Маркетингові дослідження: підручник. Львів. 3. Мельнійчук М., Зейко В. (2016) Молодіжний та дитячий туризм: сутність та класифікація за віком. Геологія. Географія. Екологія. 4. Колотуха О. (2005) Дитячо-юнацький туризм в Україні як територіальна соціально-економічна система: проблеми та перспективи розвитку. Київ. 5. М.П. Мальська, Н.Л. Мандюк., (2016) Основи маркетингу у туризмі: підручник. – К.: «Центр учбової літератури». 6. Бріггз С. (2005) Маркетинг в туризмі. Київ. Знання-Прес.