Дослідження та удосконалення адміністрування системи мотивування персоналу АТ КБ «Приватбанк»

Автор: Костюк Тетяна Любомирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Мотивування - це процес впливу на людину для спонукання її до конкретних дій у вигляді спонукання у неї певних мотивів, споріднених до її особистих потреб [1]. Мотивація персоналу – це процес спонукання працівників до праці, який передбачає використання мотивів поведінки людини задоволення своїх потреб через трудову діяльність [2]. Є чотири сучасні теорії мотивації, які дають уявлення підвищення ефективності службовців: теорія очікувань, теорія справедливості, теорія постановки цілей і теорія підкріплення. Їх часто називають теоріями процесів, всі вони варіюються від залучення працівників до діяльності, якщо вони очікують на певну вигоду. Отже, діяльність, що виконується, є інструментом для досягнення певних цілей, що дасть працівникові ту вигоду, яку він очікує. Ці теорії засновані на тому, що працівник вибирає той чи інший тип поведінки залежно від того, як він оцінює, що результати цієї поведінки працюватимуть на досягнення цілей. Слід зазначити, що оскільки працівники мають різні переваги з різних цілей, то в кожній окремій ситуації мотивація співробітника є поєднанням взаємодії індивідуальних очікувань та переваг [3]. Система персоналу мотивації для підприємства - це набір заходів, які спонукають персонал ефективно працювати над досягненням мети підприємства. Будівництво системи мотивації має ґрунтуватися на принципах складності, систематичного, регулювання, спеціалізації, стабільності, цілеспрямовану творчість, орієнтація на кінцевий результат, простота та розуміння, керованість. Аналіз адміністрування системи мотивування персоналу проводився на прикладі діяльності АТ КБ «ПРИВАТБАНК». Було розглянуто його загальну характеристику, проаналізовано основні показники фінансово-економічної діяльності, здійснено аналізування мотиваційного механізму. Було проведено економічне обґрунтування рекомендованого комплексного заходу. Об’єкт дослідження – АТ КБ «Приватбанк». Предмет дослідження – система мотивації персоналу у взаємозв’язку підприємства АТ КБ «Приватбанк» із загальними засадами мотивації на сучасних господарських умовах. Згідно з гіпотезою, застосування заходів щодо підвищення ефективності працівників призведе до зростання економічних показників АТ КБ «Приватбанк». Мета дослідження: розробка практичних заходів щодо вдосконалення матеріальної та моральної мотивації персоналу, застосування рекомендацій щодо підвищення ефективності мотиваційного механізму АТ КБ «Приватбанк». Дослідження виявило такі позитивні аспекти системи мотивації персоналу: 1. Система винагороди відповідає функцій виробничого та трудового процесу на підприємстві. 2. Бонуси менеджерів, професіоналів та фахівців ефективні, відповідають стратегії та цілям банку. 3. Висока заробітна плата та зростання. 4. Досить рівномірний розподіл заробітної плати між категоріями персоналу. 5. Попереднє зростання продуктивність праці. Для того, щоб працівники сприймали систему оплати та заохочень як справедливу, доцільно: • виявляти фактори, що знижують задоволеність працівників системою стимулювання праці та практикою надання тих чи інших пільг, що діють в організації, та вжити, у разі потреби, корекційних заходів; • краще інформувати працівників про розмір заохочень (премій, надбавок тощо) і за що вони даються; • виявляти під час особистих контактів підлеглими можливу несправедливість в оплаті працівників, присудження премій та розподіл інших заохочень для подальшого відновлення справедливості; • постійно відслідковувати ситуацію на ринку праці щодо рівня оплати тих професійних груп, якими можуть порівнювати себе працівники, та вносити своєчасні зміни до системи оплати їхньої праці. Економічна роль системи преміювання за результатами ключових характеристик ефективності переважна.