Управління інноваційним розвитком підприємства

Автор: Королишин Василь Тарасович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Королишин В.Т. Колещук О.Я. (керівник) Управління інноваційним розвитком підприємства. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів. 2022. АНОТАЦІЯ Сучасний період соціально-економічного розвитку пов’язаний із зростанням конкуренції та скороченням життєвого циклу продукції. Його відмінною рисою є перехід до етапу формування інноваційного суспільства, коли підприємствам слід перетворювати новаторство на повсякденну діяльність, а стійкий розвиток бізнесу стає неможливим без постійної модернізації виробництва та інноваційної діяльності, що характеризується як процес, спрямований на створення, впровадження та поширення інновацій. Тож, перед сучасними підприємствами постає необхідність у постійному створенні та реалізації різних інновацій для забезпечення ефективної діяльності у ринковому середовищі. Інноваційний розвиток підприємства сьогодення має бути заснованим на використанні інтелектуальних ресурсів, що включають інтелектуальний капітал, інтелектуальну працю та інтелектуальні продукти. Тільки оптимальне поєднання векторів інноваційного розвитку із складовими інноваційного потенціалу та інтелектуального капіталу зможуть забезпечити сталий розвиток підприємства. Інноваційна активність сучасного підприємства виступає основною передумовою у формуванні конкурентних стратегій підприємства під впливом змін у глобальному економічному середовищі, що характеризуються активним ростом конкуренції. Компанії, які вибудовують свою тактику відповідно до інноваційного підходу мають набагато ширші перспективи у збереженні та підвищенні показників конкурентоспроможності. Тож, залучення новітніх технологій підприємствами є основою до розвитку інноваційного потенціалу. Саме так, компанія може розвиватися у сфері інновацій лише за умови володіння необхідним інноваційним потенціалом. Загалом, інноваційний розвиток підприємства визначається його здатністю створювати нові компетенції у процесі розробки та трансформації яких визначаються напрямки зусиль щодо створення інноваційних технологій, продуктів, послуг та процесів, тобто здійснюється управління інноваційним розвитком підприємства. Актуальність теми магістерської роботи обумовлена тим, що в сучасних умов функціонування ринку, впливу зовнішнього та внутрішнього середовища основним чинником у формуванні конкурентних переваг підприємства є цілеспрямоване та ефективне управління інноваційним розвитком. Доцільність даного процесу визначається на основі системи спостереження рівня інноваційної активності підприємства та його інноваційного потенціалу. У такому випадку, підприємствам необхідно розробляти дієві стратегії та механізми управління інноваційним розвитком з метою утримання позицій на ринку та розвитку підприємства на довгострокову перспективу. Перелік використаних літературних джерел. 1. Крухмаль О. В. Розвиток банківського бізнесу в умовах цифрової економіки [Електронний ресурс] / О. В. Крухмаль, В. В. Сухонос // Ефективна економіка. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8381. 2. Шелудько С.А., Браткевич П.П. Вплив цифровізації на банківський бізнес в україні. Приазовський економічний вісник. – 2019. – №5(16). – С. 334-339. [Електронний ресурс] / Режим доступу https://doi.org/10.32840/2522-4263/2019-5-57. 3. Чайковський Я., Ковальчук Я. Банківські інновації: перспективи та загрози електронних банківських послуг. Світ фінансів. – 2018. – №4(57). – С. 121-136. ISSN 1818-5754. 4. Казарян О.Г. Вплив цифрової економіки на діяльність банків України. Причорноморські економічні студії. – 2019. – №38-2. С. 98-102. 5. Кльоба Л.Г. цифровізація – інноваційний напрям розвитку банків. Ефективна економіка. – 2018. – №12. – С. 1-8. Королишин В.Т. Колещук О.Я. (керівник) Управління інноваційним розвитком підприємства. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів. 2022. АНОТАЦІЯ Сучасний період соціально-економічного розвитку пов’язаний із зростанням конкуренції та скороченням життєвого циклу продукції. Його відмінною рисою є перехід до етапу формування інноваційного суспільства, коли підприємствам слід перетворювати новаторство на повсякденну діяльність, а стійкий розвиток бізнесу стає неможливим без постійної модернізації виробництва та інноваційної діяльності, що характеризується як процес, спрямований на створення, впровадження та поширення інновацій. Тож, перед сучасними підприємствами постає необхідність у постійному створенні та реалізації різних інновацій для забезпечення ефективної діяльності у ринковому середовищі. Інноваційний розвиток підприємства сьогодення має бути заснованим на використанні інтелектуальних ресурсів, що включають інтелектуальний капітал, інтелектуальну працю та інтелектуальні продукти. Тільки оптимальне поєднання векторів інноваційного розвитку із складовими інноваційного потенціалу та інтелектуального капіталу зможуть забезпечити сталий розвиток підприємства. Інноваційна активність сучасного підприємства виступає основною передумовою у формуванні конкурентних стратегій підприємства під впливом змін у глобальному економічному середовищі, що характеризуються активним ростом конкуренції. Компанії, які вибудовують свою тактику відповідно до інноваційного підходу мають набагато ширші перспективи у збереженні та підвищенні показників конкурентоспроможності. Тож, залучення новітніх технологій підприємствами є основою до розвитку інноваційного потенціалу. Саме так, компанія може розвиватися у сфері інновацій лише за умови володіння необхідним інноваційним потенціалом. Загалом, інноваційний розвиток підприємства визначається його здатністю створювати нові компетенції у процесі розробки та трансформації яких визначаються напрямки зусиль щодо створення інноваційних технологій, продуктів, послуг та процесів, тобто здійснюється управління інноваційним розвитком підприємства. Актуальність теми магістерської роботи обумовлена тим, що в сучасних умов функціонування ринку, впливу зовнішнього та внутрішнього середовища основним чинником у формуванні конкурентних переваг підприємства є цілеспрямоване та ефективне управління інноваційним розвитком. Доцільність даного процесу визначається на основі системи спостереження рівня інноваційної активності підприємства та його інноваційного потенціалу. У такому випадку, підприємствам необхідно розробляти дієві стратегії та механізми управління інноваційним розвитком з метою утримання позицій на ринку та розвитку підприємства на довгострокову перспективу. Перелік використаних літературних джерел. 1. Крухмаль О. В. Розвиток банківського бізнесу в умовах цифрової економіки [Електронний ресурс] / О. В. Крухмаль, В. В. Сухонос // Ефективна економіка. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8381. 2. Шелудько С.А., Браткевич П.П. Вплив цифровізації на банківський бізнес в україні. Приазовський економічний вісник. – 2019. – №5(16). – С. 334-339. [Електронний ресурс] / Режим доступу https://doi.org/10.32840/2522-4263/2019-5-57. 3. Чайковський Я., Ковальчук Я. Банківські інновації: перспективи та загрози електронних банківських послуг. Світ фінансів. – 2018. – №4(57). – С. 121-136. ISSN 1818-5754. 4. Казарян О.Г. Вплив цифрової економіки на діяльність банків України. Причорноморські економічні студії. – 2019. – №38-2. С. 98-102. 5. Кльоба Л.Г. цифровізація – інноваційний напрям розвитку банків. Ефективна економіка. – 2018. – №12. – С. 1-8.