Сучасні тенденції формування айдентики для волонтерських організацій

Автор: Москаль Ігор Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У сучасних умовах волонтерство є важливим явищем у всьому світі. Добровольці надають основні соціальні послуги, створюють і просувають мистецтво та культуру, роблять свій внесок у життя цілої низки об’єднань. Сьогодні, з розвитком технологій і різкою зміною ритму життя, пов’язаною насамперед зі станом війни, а раніше з карантинними обмеженнями, доступність смартфонів та інших ґаджетів уможливлюють роботу багатьох організацій в інтернеті. Останніми роками стрімко зростає кількість волонтерських організацій, які насамперед привертають увагу до своїх ідей завдяки своїй ідентичності, а тому, своєю чергою, виділитися стає дедалі складніше. Це дає змогу зазначити, що айдентика є одним із важливих і 7 незамінних елементів створення волонтерських організацій у сучасних умовах на будь-якому ринку. Усі волонтерські програми виграють від дизайну, адже саме фірмовий стиль дає змогу ідентифікувати ту чи іншу волонтерську організацію. Тому, відповідно до сучасних реалій, дана тема є дуже актуальною і потребує детального дослідження. Об’єктом дослідження є суспільні відносини, що виникають у процесі використання сучасних тенденцій у формуванні ідентичності (фірмового стилю) волонтерських організацій. Предмет дослідження - способи використання ідентичності (корпоративного стилю) волонтерських організацій з використанням сучасних тенденцій. Мета дослідження - визначити сучасні тенденції у формуванні ідентичності (корпоративного стилю) волонтерських організацій. Тому волонтерство як предмет вивчення в різних наукових дисциплінах має низку аспектів, які розкривають неоднорідність підходів до його визначення [1, c. 250]. Так, можна виокремити таку узагальнену низку визначень волонтерства: даремна (некомерційна) діяльність; суспільно корисна діяльність; громадська праця; громадські або громадянські рухи; велика соціальна група; соціальний інститут; інститут громадянського суспільства тощо. [2, c. 5; 3]. Під час дослідження особливу увагу було приділено тому, що волонтерство завжди є питанням вибору і здійснюється добровільно та без примусу. Волонтерство є законним способом участі громадян у діяльності своєї громади, ба більше, волонтерство приносить користь як громаді, так і волонтерам, і дає людям відчуття приналежності до місцевої спільноти [4]. Волонтерська робота є неоплачуваною і слугує для окремих людей або груп засобом задоволення людських, екологічних та соціальних потреб [5]. Від початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну було створено понад 1700 громадських та волонтерських організацій лише для надання гуманітарної допомоги [6, c. 374; 7, c. 12]. Для створення корпоративного стилю волонтерської організації важливо зрозуміти її тип, а саме, чи належить волонтерська організація до функціонального, морального або інтерактивного типу [8, с. 214]. Саме завдяки цьому можна створити корпоративний стиль волонтерської організації, під яким слід розуміти сукупність сталих елементів (колірних, графічних, словесних, типографічних, дизайнерських констант), що забезпечують візуальну та смислову єдність товарів (послуг), усієї інформації, яка надходить від компанії, її внутрішнього та зовнішнього оформлення [9, с. 8 16]. При цьому важливо використовувати кожен елемент фірмового стилю для створення ідентичності волонтерської організації (логотип, слоган, колірну палітру (фірмові кольори), фірмові шрифти) [10, c. 43]. Тому в процесі написання дипломної роботи ми приділили окрему увагу кожному виду корпоративного стилю для волонтерської організації. Слід додати, що під час написання дисертації використовувалися загальнонаукові та спеціальні методи дослідження. До загальнонаукових методів належать: системний, метод аналізу, індукції, дедукції, інформаційного забезпечення тощо. Для розв’язання окремих завдань використовувалися спеціальні методи, а саме метод структурно-функціонального аналізу, порівняльно-аналітичний та ін. У результаті проведеного дослідження варто визначити необхідність теоретичних і практичних досліджень з цього питання, оскільки останнім часом на території України та за кордоном значно збільшилася кількість волонтерських організацій. У підсумку, результати даного дослідження сприятимуть розвитку та теоретико-практичному дослідженню ідентичності волонтерських організацій у сучасних умовах. Крім того, дисертація має окрему практичну значущість результатів дослідження, що полягає у можливості подальшого дослідження сучасних тенденцій формування фірмового стилю волонтерських організацій, оскільки наукові дослідження в цьому напрямі в Україні мало вивчені. Тому результати цього дослідження можуть бути використані при подальшому вивченні цієї теми як у наукових, так і в практичних дослідженнях. Крім того, результати роботи можуть бути використані у вищих навчальних закладах під час викладання предметів, пов’язаних із темою самобутності волонтерських організацій. Ба більше, матеріали дослідження можуть бути використані для проведення освітніх тренінгів, семінарів і курсів за цією темою дослідження. Ключові слова: ідентичність, корпоративний стиль, волонтерство, волонтерські організації. Посилання: 1. Кіндрицька Л.В. Комплекс програмних засобів для створення динамічного корпоративного стилю. Політ. Сучасні проблеми науки: тези доповідей 22-ї Міжнародної науково-практичної конференції аспірантів вищих навчальних закладів та молодих учених. Національний авіаційний університет. Київ, 2022. P. 250-251. 2. Коваль Г.В. Волонтерство як складний соціально-психологічний феномен. Технології розвитку інтелекту. 2017. C. 1-13. URL: 9 https://psytir.org.ua/upload/journals/2.6/authors/2017/Koval_Gennadij_Valerijovych _Volonterstvo_jak_skladnyj_socialno-psyhologichnyj_phenomenon.pdf 3. Робертсон А.Є. Типи волонтерських можливостей. URL: https://www.hachettebookgroup.com/travel/trip-ideas/types-of-volunteer- opportunities/ 4. Бургер Е. Важливість графічного дизайну для привернення уваги споживача. URL: https://cyprus-mail.com/2021/11/23/the-importance-of-graphic-design-for- attracting-consumer-attention/ 5. Керівні принципи та цінності. URL: https://www.volunteerlimerick.ie/about/more-information/principles 6. Жук О.О. Волонтерський рух як один із засобів протидії загрозам національній безпеці. Реформування правової системи в контексті європейських інтеграційних процесів: матеріали 4-ї Міжнародної науково- практичної конференції: у 2-х частинах (Суми, 21-22 травня 2020 р.). Суми: Сумський державний університет, 2020. Частина 2, с. 373-375. 7. Біанкі Х.Г. Значення волонтерства для суспільства в умовах війни з Росією. методологія і теорія педагогіки. Психолого-педагогічні науки. 2022. C. 8-13. No. 1. DOI 10.31654/2663-4902-2022-RR-1-8-13 8. Діброва Т. Г. Рекламний менеджмент: теорія і практика: підручник. Київ: Видавництво КПІ ім. Ігоря Сікорського "Політехнік", 2018. 300 p. 9. Примак Т.О. Сучасні тенденції українського рекламного креативу. Маркетинг в Україні. 2014. No. 1. P. 15-19. 10. Жаркова В.Є., Обласова О.І. Корпоративний стиль як технологія просування бренду. Масова комунікація в глобальному та національному вимірах. 2019. Випуск 11 С. 41-46. DOI: 10.5281/zenodo.2786504