Розвиток архітектури мистецьких закладів

Автор: Баїк Марта Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Мистецька школа – це стійкий механізм реалізації зображальної грамоти за допомогою формальних і неформальних правил, принципів, норм та організації, покликаний збагатити людину знаннями видів мистецтв та галузей художньої діяльності, озброїти її вміннями та навичками, необхідними для духовного, професійного та творчого саморозвитку у створенні, розповсюдженні та вивченні художніх цінностей. У широкому вжитку поняття «мистецька школа» найчастіше виступає як певний навчальний заклад або напрям у мистецтві, створений на основі організаційно-творчих принципів, поглядів, традицій. Вживаючи поняття «неформальна мистецька освіта», ми спираємося на твердження, що це освітня та мистецька діяльність індивіда, організована поза формальною мистецькою освітою. Неформальна освіта є невід’ємною частиною системи освіти, яка поєднує позашкільну освіту та освіту дорослих (професійну, непрофесійну та третього віку). Розуміння формування будівель неформального навчального закладу (НЗО) охоплює досить широке коло питань, важливим моментом є композиція та візуальні рішення, оскільки штучно створені навчальні простори на сьогоднішній день трактуються як психоемоційні та функціональні освітні компоненти. Структура ЗНФО дуже різноманітна і її формування залежить від багатьох факторів: по-перше, соціально-економічних (особливо в розрізі соціально-демографічних, соціально-професійних, соціально-територіальних), технологічних, політичних, екологічних – групи зовнішніх чинників факторів. Містобудування, архітектурне планування, клімат – сукупність внутрішніх факторів. Мета дослідження. Метою кваліфікаційної роботи є виявлення тенденцій архітектурно-просторового рішення (організації) мистецького закладу освіти. Досягнення поставленої мети передбачає вирішення таких завдань: Проаналізувати передумови формування архітектурного простору мистецького закладу; Класифікувати архітектуру мистецької школи Виявити тенденції формування архітектури мистецького закладу Дослідити історичний розвиток функціональних груп приміщень школи Об’єкт дослідження: мистецький заклад освіти Предмет дослідження: архітектурно-просторова організація мистецького закладу Межі дослідження: - хронологічні межі дослідження охоплюють початок 2000-х років і дотепер; - територіальні межі – країни Європи та Азії Методи дослідження. В дослідженні застосовано: Термінологічний метод – виявлення значення термінів та розкриття понять, які вони позначають. Метод порівняльного аналізу – встановлення подібності чи відмінності існуючих об’єктів, пошук загального, характерного для даного типу об’єктів. Співставлення даних різних матеріальних джерел та інтернет ресурсів, креслень та схем. Ключові слова – школа мистецтв, неформальна освіта, неформальна мистецька освіта.