Особливості використання елементів орнаменту у сучасному корпоративному дизайні

Автор: Павленко Катерина Георгіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У роботі досліджено тему особливостей використання елементів орнаменту у сучасному корпоративному дизайні. Актуальність теми полягає у зростаючій останніми декількома роками тенденції у дизайні, що полягає у звертанні до своєї історії та відродженні елементів минулого у сучасній інтерпретації дизайну з урахуванням потреб та смаків сьогоденного користувача. У першому розділі досліджувалась роль орнаментів у графічному дизайні. було проаналізовано наукові джерела та нормативну літературу, теми яких пов’язані з темою цього дослідження. Визначено методологію дослідження. Проаналізовано історичні аспекти використання орнаменту та дослідження історії українських орнаментів. Зроблено висновок, що попри стрімкий ріст інтересу до цієї теми у дизайні, більшість наукових робіт на цю тему можна сприймати тільки зі сторони історичної довідки, а не сучасних досліджень. Досліджено значення символів, які використовуються в орнаментах. У другому розділі розглядається застосування орнаменту у графічному дизайні. Визначено поняття корпоративного дизайну та зокрема візуальної ідентифікації для закладів харчування. Проаналізовано сфери та методи використання традиційних елементів у графічному дизайні сьогодення. Визначено найпопулярніші символи та кольори: геометричні орнаменти білих, чорних та червоних кольорів. У третьому розділі описується розробка корпоративного дизайну для мережі етнічних кіно-кафе «Велес» на основі знань, отриманих з проведених досліджень у минулих розділах. Обґрунтовується вибір назви та корпоративного героя. Велес – слов’янський бог, покровитель тварин та 4 мистецтва. Створено логотип на основі геометричних елементів орнаменту. Розроблено фірмовий шрифт на основі рун часів середньовіччя. Зроблено меню з урахуванням тематики закладу. Створено дизайн для корпоративної продукції та обґрунтовано її використання. Запроектовано концепцію інтер’єру для закладу для показу розподілу на зони та загальної схеми роботи закладу цієї тематики. У приміщенні кафе створено зону для комфортного перегляду кінострічок з атмосферою кінотеатру. Розроблено коротке відео, яке націлене виконувати роль реклами у соціальних мережах з метою залучення більшої кількості клієнтів. У четвертому розділі проведено обчислення обсягів дизайнерських робіт. Розроблено прайс-лист на роботу дизайнера та створено кошторис проєкту. Обраховано вартість проектно-пошукових робіт за темою магістерської кваліфікаційної роботи «Особливості використання елементів орнаменту у сучасному корпоративному дизайні». У загальні висновки роботи винесено усі головні тезиси дослідження. Ключові слова: графічний дизайн, фірмовий стиль, орнамент, символи орнаменту, символіка кольору, заклади громадського харчування, українське кіно, кінотеатри.