Розробка та удосконалення конкурентної стратегії ТОВ «Грін Груп-М»

Автор: Куник Юрій Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Куник Ю. А., Шайда О. Є. (керівник). «Розробка та удосконалення конкурентної стратегії ТОВ «Грін груп-М»». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2022. Сьогодні головною метою діяльності будь якого підприємства є його не просто існування на ринку, а стабільне функціонування і постійне економічне зростання. Для досягнення такої мети необхідно розробити ефективну конкурентну стратегію і на її основі створити та поступово реалізувати конкурентні переваги на ринку. Це дає підприємству можливість відповісти на життєво важливі питання: де працювати (у якій галузі, на яких ринках), як розвивати підприємство у майбутньому, як розподіляти ресурси, як ефективно конкурувати тощо. Проблема оцінки ефективності конкурентної стратегії торговельного підприємства переслідує завдання визначення кінцевої ефективності стратегічного управління діяльністю торговельного підприємства виходячи з досягнутих результатів і виконання визначених цілей та завдань. Водночас, на сьогодні ще не сформована комплексна універсальна система оцінки ефективності реалізації стратегії. У зв’язку з цим постає подвійна проблема: розуміння ефективності реалізації стратегії і неможливості універсального трактування цього поняття, а теж безпосередня економічна оцінка ефективності, яка має бути універсальною або наближеною до такої, щоб можна бло використати на підприємствах різного типу. Це вимагає від підприємства, що здійснює реалізацію конкурентної стратегії та має на меті вести ефективну діяльність протягом довгострокового періоду, постійно здійснювати оцінювання ефективності власної конкурентної стратегії та, у випадку необхдіності, проводити вчасне коригування управлінських рішень, стратегії та тактики управління потенціалом конкурентоспроможності підприємства. Становлення стратегічного управління на підприємствах стикається з низкою методологічних труднощів, одна з яких — вибір ефективної стратегії розвитку підприємства. Процес розробки ефективної стратегічної діяльності підприємства є багатогранним і складним завданням. Можливість вирішення проблеми розвитку підприємства полягає у відстеженні тенденцій розвитку ринку, розробці та реалізації конкурентних переваг, що значною мірою можуть бути досягнуті на основі ефективної стратегії розвитку підприємства. У зв’язку з цим виникає необхідність дослідження особливостей формування та удосконалення стратегії розвитку в умовах зростання екологічних потреб споживачів готової продукції. На основі проведеного аналізу навчально-наукової літератури [1-8] розглянуто та доповнено наукові підходи, науково-обгрунтовані положення теоретичного, методичного і практичного характеру щодо формування та удосконалення стратегії розвитку в умовах зростання потреб споживачів готової продукції. Об’єктом дослідження виступає конкурентна стратегія товариства з обмеженою відповідальністю «Грін груп-М». Предмет дослідження: оцінка конкурентоспроможності ТОВ «Грін груп-М». Мета роботи: діагностика і аналіз конкурентоспроможності підприємства та вдосконалення його конкурентної стратегії, що допоможе підвищити конкурентоспроможність на ринку. Для реалізації мети досліджень були виконані наступні завдання: вивчити теоретико-методологічні основи й аспекти формування конкурентної стратегії; дослідити методологічні підходи до аналізу й оцінки ефективності конкурентної стратегії; проаналізувати документи законодавчої та нормативно-довідкової бази, що регулюють діяльність підприємства; проаналізувати господарсько-фінансову діяльність ТОВ «Грін Груп-М»; дослідити особливості формування та ефективність конкурентної стратегії ТОВ «Грін Груп-М»; дослідити фактори, що формують конкурентні переваги досліджуваного підприємства; описати основні напрямки підвищення ефективності конкурентної стратегії досліджуваного підприємства; сформувати послідовні заходи для створення нової конкурентної стратегії підприємства; надати економічну оцінку впровадження запропонованих заходів й визначити їх вплив на ефективність діяльності підприємства. Робота містить практичні рекомендації щодо формування та удосконалення конкурентної стратегії ТОВ " Грін груп-М ", які мають практичну цінність та можуть бути рекомендовані до застосування на підприємствах. Наукові результати, які характеризують новизну дослідження, полягають у оцінці конкурентоспроможності підприємства з використанням інструментарію таксономії, формуванні комплексу рекомендацій щодо вдосконалення конкурентної стратегії досліджуваного підприємства. Розкрито сутність поняття конкурентна стратегія, виділено її основні види, етапи формування, розроблений SWOT-аналіз. Практична цінність результатів дослідження полягає у розробленні методичного інструментарію щодо формування та удосконалення конкурентної стратегії розвитку підприємства. Запропоновану методологію доцільно використовувати ТОВ " Грін груп-М " здійснивши аналіз факторів-симптомів його конкурентоспроможності, а також розрахувавши економічні результати від впровадження даного заходу, можна стверджувати, що окупність від впровадження даного заходу підприємство отримає в короткотерміновий період. На сьогоднішній день розробка конкурентної стратегії є надзвичайно важливим питанням для кожного суб’єкта господарювання. Підприємства, що реалізують певні конкурентні стратегії, повинні уважно вивчати можливості використання своїх внутрішніх потенційних резервів для створення конкурентних переваг, своєчасного реагування на коливання процесів у зовнішньому середовищі, також діяти на випередження конкурентів для забезпечення ефективного функціонування та отримання високих прибутків. Дослідження діяльності ТОВ «Грін Груп-М» показує, що підприємство має ряд конкурентних переваг, які застосовує у своїй стратегічній діяльності в певному ринковому сегменті. Воно утримує ринкові позиції середнього рівня і показує можливість для їх покращення. Для ефективної конкуренції з вітчизняними підприємствами, з якими ТОВ «Грін Груп-М» конкурує на закордонному та вітчизняному ринках, підприємство має розібратись із своїми слабкими сторонами. Підприємство крок за кроком підвищує свою конкурентоспроможність через якість продукції та сервісу, але погано розвинуте маркетингове забезпечення і відсутність кваліфікованих кадрів з маркетингової діяльності послаблюють позицію ТОВ «Грін Груп-М» на ринку. В ході дослідження були проведені розрахунки витрат на створення нового функціонального підрозділу, що буде орієнтований на підтримку веб-ресурсу та маркетингу; витрати на створення, налагодження та підтримку роботи веб-сайту та інші сумісні витрати. Подальше дослідження показало, що, незважаючи на значні вкладення коштів, термін окупності складе близько семи місяців після нововведень. Ключові слова: конкурентоспроможність, конкурентна стратегія, конкурентне середовище, управління конкурентоспроможністю, удосконалення конкурентної стратегії, конкурентні переваги, конкуренція. Перелік використаних літературних джерел 1. Вінник О. М. (2011). Господарське право: правова єдність. Навч. посібник. 2-ге вид., 758 – 766. 3. Сисоїва К. (2010). Фактори конкурентоспроможності підприємства: підходи і складові. Посібник. Економічні науки, 12 (73), – 283–287. 5. Окландер Т.О. (2013). Модернізація маркетингової діяльності промислових підприємств: [Монографія]. Донецьк: Ноулідж, 292. 6. Біловодська О.А., Сигида Л.О. (2018). Управління маркетинговими каналами промислових підприємств на інноваційних засадах: [Монографія]. Центр навчальної літератури, 2, 229-233. 7. Реутов В.Е., Вельгош Н.Э. (2005). Управління конкурентоспроможністю: [Монографія]. – Сімферополь: Таврія, 4 (28), 156-164. 8. Адлер О. О. (2018). Діагностика конкурентного середовища підприємства. Економічна діагностика, 1 (56), 38—46.