Сучасні тенденції архітектурних рішень шкіл у нових житлових комплексах
Автор: Горенко Володимир Олександрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Освіта у сучасному світі є важливим аспектом людського прогресу та важливою складовою всебічного розвитку особистості. Школи є у кожному куточку світу. Це перші навчальні заклади для дітей, які навчають початкових навичок та знань у всіх предметних галузях і, таким чином, пропонують можливості професійного навчання. Для реалізації ідеї реформи середньої освіти в реальність у закладах середньої освіти замало трансформувати організаційні формування і методики навчального процесу. Домінантну функцію у впровадженні новітніх форм педагогіки освіти належить архітектурі шкіл, дизайну внутрішнього та зовнішнього простору, ергономіці та чіткій концепції, яка формує середовище для виховання обдарованого, освіченого, талановитого індивіда і створює комфортні умови для його навчання. Грандіозні реформи освіти передбачають розробку новітніх типів закладів середньої освіти, модифікацію способів організації, номенклатуру шкільних приміщень та їхніх планувальних аспектів, відповідні умови для дітей з різноманітними вадами в загальний процес і створення для них зручних умов навчання. Соціально-економічний і культурний прогрес України потребує на сьогоднішній день вагомого нововведення системи навчання та архітектурно- планувальної концепції школи з метою забезпечення комфортних умов навчання та відпочинку для учнів. Якщо згадати сьогоднішні школи, то зрозуміємо, що це однотипні будинки, часто в яких недостатньо місця для загальноосвітньої діяльності. Щоб школи будувалися правильно, головне завдання – створити грамотний проект для цього навчального закладу. Від цього залежить функціональність та універсальність навчального закладу. Окрім надання освітніх послуг у школах, їм також доводиться вирішувати інші соціальні питання. Школа складається не лише із класів. Це величезна організація для вирішення завдань у комплексі. Якщо йти в ногу з часом, то новітні школи часто проектують у складі житлових комплексів. У кваліфікаційній роботі розроблено проект створення інноваційної школи у системі житлової забудови. Запропоновано композиційне вирішення даної споруди з використанням сучасних елементів. В об’ємному вирішенні використано лінійні форми, в поєднанні з різкими, що уособлює в собі чіткість, стратегію та розвиток. Основним завданням було дослідити навчальні комплекси, школи, а також проаналізувати наявність та стан сучасних, вітчизняних шкільних закладів. На основі цього розробити проєкт інноваційної школи. Об’єкт дослідження – міський простір, в якому формується архітектура освітнього і дозвільного характеру. Предмет дослідження – тенденції та принципи формування інноваційних шкіл в Україні та закордоном. Мета дослідження – висвітлити принципи проектування та розробити архітектуру інноваційної школи. Результати дослідження. Сформовано низку факторів, що впливають на формування архітектурної організації інноваційної школи та розкрито методи використання теорії. Проаналізувавши та вивчивши сучасні приклади вирішення таких просторів, набута інформація була інтегрована в основу для проектування такого навчального закладу. На основі цього, було запроектовано інноваційну школу у новому житловому комплексі. Отож, для міста запропоновано актуальну сучасну споруду, яка повинна стати комфортним середовищем для перебування дітей та дорослих, а також вплинути на розвиток учнів з новим підходом та теоріями навчання.