Аналіз ефективності роботи громадського транспорту на виділених смугах по вул. Широка на підходах до перехресть
Автор: Лацко Володимир Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: На сьогодні вулично-дорожня мережа (ВДМ) міст є невід’ємним елементом міської транспортної системи . Робота міського громадського транспорту неможлива без взаємодії з автомобільним транспортом, бо саме вона забезпечує основну роботу. Проблеми, які пов’язані із зниженням функціонування мережі, які в загальному вже стали закономірними в найбільших містах, суттєво впливають на роботу всього транспортного комплексу міста. Затримки транспорту на мережі, виникнення заторових станів, які характеризуються збільшенням тривалості переміщення, погіршення рівня якості транспортного обслуговування, підвищенням рівня забруднення міського ландшафту внаслідок збільшення викидів і шуму вказують на невідповідність ВДМ міст сучасному стану розвитку транспортної інфраструктури. Така проблема супроводжується відставанням у забезпеченні і проектуванні необхідних транспортно-експлуатаційних показників роботи громадського транспорту. Вирішення цієї проблеми на сьогодні потребує значного впровадження ефективних містобудівних, технічних, адміністративних заходів і заходів із управління та організації дорожнім рухом та злагодженої роботи всієї транспортної системи міста. Зазначається, що зупинки громадського транспорту перед перехрестям в деяких випадках краще функціонують, ніж за перехрестям. Це можна пояснити тим, що автомобілі, що знаходяться в черзі перед стоп-лінією, можуть надавати громадському транспорту пріоритет. Актуальність дослідження визначення на скільки ефективними є виділені окремі смуги руху для громадського транспорту який рухається на досліджуваній ділянці. У роботі проведено натурні дослідження маршрутних транспортних засобів громадського транспорту, які рухаються по виділених смугах руху на під’їзді до перехрестя вулиці Широка. Зроблено аналіз умов руху громадського транспорту, визначено і проаналізовано причини через які громадський транспорт рухається з затримками, а також як пікові години доби впливають на рух по виділених смугах. Дане дослідження і аналізування ситуації було проведено як в зворотному так і в прямому напрямі руху. Найважливішою складовою, що визначає магістерську роботу, це моніторинг всіх видів громадського транспорту які курсують даним перехрестям і постійно під’їжджають до нього. Об’єкт дослідження – робота громадського транспорту на виділених смугах по вул. Широка. Предмет дослідження – підходи до перехрестя, рух виділеними смугами руху для маршрутних транспортних засобів. Мета дослідження: підвищення ефективності роботи громадського транспорту на вул. Широка . В результаті проведених досліджень проведено дослідження існуючого стану організації дорожнього руху на ділянці, інтенсивносте руху, розраховано основні показники на підходах до перехресть з вулицею. Проведено розробку заходів щодо організації громадського транспорту шляхом відокремлення одної смуги під його рух. Ключові слова – громадський транспорт, смуга руху, зупинки громадського транспорту, інтенсивність руху, транспортний потік. Література 1. Tsitsokas, Dimitrios, et al. "Optimal allocation of designated bus lanes in multi-modal urban networks." 18th Swiss Transport Research Conference (STRC 2018). STRC, 2018. 2. Abdelfatah, Akmal, and Amro R. Abdulwahid. "Impact of exclusive bus lanes on traffic performance in urban areas." Proceedings of the 2nd World Congress on Civil, Structural, and Environmental Engineering (CSEE’17). Barcelona, Spain. 2017. 3. Bauer, Marek. "Modelling the speed of buses on designated lanes in conditions close to free movement." Recent Advances in Civil Engineering: Road and Transportation Engineering. Cracow University of Technology (2015): 211-227.. 4. Fornalchyk, Yevhen, et al. "Improvement of methods for assessing the effectiveness of dedicated lanes for public transport." Eastern-European Journal of Enterprise Technologies 1.3 (2021): 109. 5. Bura R. Analiz vplyvu tramvaiv na bezpeku rukhu / Yu. Royko, R. Bura // Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. Seriia “Dynamika, mitsnist ta proektuvannia mashyn i pryladiv”. – 2017. – № 866. – P. 225–229.