Дослідження ринку пива і вдосконалення маркетингової діяльності ПрАТ “Карлсберг Україна” на ньому з використанням інструментів Інтернет-маркетингу
Автор: Пітуля Роман Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Використання Інтернет-технологій довело їх високу ефективність при проведенні підприємствами маркетингової діяльності, вони забезпечують також додаткові зручності для споживачів [1, 2]. Використовуються різні підходи до визначення сутності Інтернет-маркетингу, який часто називають ще електронним маркетингом [3, 4]. На практиці підприємства можуть використовувати різні інструменти Інтернет-маркетингу [5, 6, 7]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність ПрАТ "Карлсберг Україна" та використання у ній інструментів Інтернет-маркетингу. Предмет дослідження – теоретико-методичні засади у сфері формування діяльності підприємства на ринку з використанням інструментів Інтернет-маркетингу. Мета дослідження: проведення аналізу маркетингової діяльності ПрАТ "Карлсберг Україна" на ринку пива та розроблення напрямів її вдосконалення з використанням у ній інструментів Інтернет-маркетингу. Результати дослідження. ПрАТ "Карлсберг Україна" – багаторічний лідер в Україні на ринку пива та інших категорій алкогольних та безалкогольних напоїв. Найширшою є його асортиментна група пива, яка має найбільші обсяги реалізації товарів. ПрАТ "Карлсберг Україна" на сучасному етапі пропонує на ринку пиво у різних цінових сегментах під відомими брендами. Воно збуває свої товари з використанням багатоканального розподілу, але не використовує інструменти Інтернет-маркетингу у цьому напрямі. ПрАТ "Карлсберг Україна" активно використовує комунікації, проводячи їх на засадах соціально-відповідального бізнесу. Дане підприємство використовує усі можливі їх традиційні складові, серед яких виділяються заходи "паблік рілейшнз". ПрАТ "Карлсберг Україна" реалізує і онлайн комунікації, у яких найважливіша роль відводиться сайту. Там подана вичерпна та актуальна інформація про дане підприємство, його історію, показники розвитку, заходи соціально-відповідального бізнесу, знаменні події, товари, контакти. Проте кількість відвідувань сайту ПрАТ "Карлсберг Україна" є невисокою. Досліджуване підприємство є активним у спілкуванні з українцями у соціальних мережах Facebook, Youtube та Instagram, але відвідувачі його сторінок не проявляють значної активності. Не дивлячись на складну економічну та політичну ситуацію в країні, її пивний ринок динамічно розвивається, пиво користується попитом серед споживачів, а саме виробництво пива характеризується достатньою рентабельністю. Проте війна вплинула як на звички споживачів, так і на характер споживання ними пива, зменшення його кількості. Ще тривалий період пивоварство в Україні буде імпортозалежним, а постачальники будуть сильно впливати на діяльність виробників пива. У роботі подано результати опитування споживачів пива, яке проводилося за допомогою сервісу Google Form. Зокрема, використання Інтернет-технологій може спростити для виробників пива процес забезпечення їх необхідною інформацією про потреби споживачів. Було визначено також відношення споживачів до сайтів і соціальних мереж виробників пива та слабоалкогольних напоїв, пріоритетів інформації, яку там необхідно розміщувати. ПрАТ "Карлсберг Україна" у подальшому буде орієнтуватися на реалізацію інтенсивного розвитку, у якому важливу роль будуть відігравати заходи щодо вдосконалення його маркетингових комунікацій з урахуванням змін у поведінці споживачів та активного використання Інтернету. З метою посилення взаємодії ПрАТ "Карлсберг Україна" із існуючими спільнотами соцмереж, залучення до них нових користувачів у роботі розроблено низку рекомендованих заходів для активізації просування ПрАТ "Карлсберг Україна" у різних соціальних мережах. Для кращого інформування споживачів щодо своєї продукції підприємству доцільно розглянути можливість створення промо-сайтів для окремих своїх брендів. Результати досліджень показують, що можна рекомендувати ПрАТ "Карлсберг Україна" створити насамперед промо-сайти для ТМ "Львівсь¬ке", ТМ S&R’s Garage та ТМ "Квас Тарас", розмістивши там інформацію про новинки брендів, конкурси, заходи соціальної відповідальності тощо. Ключові слова: Інтернет-маркетинг, маркетингова діяльність, ринок пива України, соціальні мережі, сайт підприємства. Перелік використаних літературних джерел. 1. Вашків О.П., Гавриленко Ю.С. Інтернет-маркетинг – новий напрям маркетингової політики малих підприємств та фізичних осіб-підприємців. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2019. Вип. 37. С. 27-33. 2. Кінас І.О. Інтернет–маркетинг та його роль у формуванні маркетингової стратегії підприємства. Ефективна економіка. 2021. № 4. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2021/105.pdf (дата звернення: 10.11.2023). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.4.103. 3. Присакар І.І. Інтернет-маркетинг як сучасна платформа для розвитку бізнесу. Бізнес Інформ. 2015. № 12. С. 333-339. 4. Ус М.І. Інтернет-маркетинг як інструмент маркетингових комунікацій та складова комерційної діяльності підприємства. Економіка і суспільство. 2018. № 15. URL: http://economyandsociety.in.ua (дата звернення: 18.10.2023). 5. Краус К.М., Краус Н.М., Манжура О.В. Електронна комерція та Інтернет-торгівля: навч.-метод. посібник. Київ, 2021. 454 с. 6. Петропавловська С.Є., Ковтун К.Ю. Маркетингові комунікації в мережі Інтернет як інноваційний інструмент стратегії просування. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія "Економічні науки". 2021. №2-2 (104). С. 78-83. DOI: 10.37734/2409-6873-2021-2-2-11. 7. Альошина Т В., Козенков Д. Е., Сало М.Д. Контент-маркетинг як сучасний елемент маркетингової стратегії підприємства. Економічний вісник. 2022. № 3. С. 59-68. DOI: 10.33271/ebdut/79.059.