Удосконалення стратегії розвитку підприємства в умовах воєнного стану

Автор: Пастернак Вікторія Михайлівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Процес стратегічного планування завжди супроводжується певним рівнем невизначеності, оскільки в сучасному, динамічному світі складно спрогнозувати, що спікає компанію в майбутньому. Планувати майбутнє ще ніколи не було так складно, враховуючи нестабільність і невизначеність з якою стикнулись підприємства під час війни. Одним з основних чинників, які можуть забезпечити підприємству стійкість на ринку та сприяти посиленню його позицій, є належним чином обґрунтована стратегія розвитку [1]. Стратегія підприємства – це систематичний план його потенційної поведінки в умовах неповноти інформації про майбутній розвиток середовища та підприємництва, що включає формування місії, довгострокових цілей, а також шляхів і правил прийняття рішень для найбільш ефективного використання стратегічних ресурсів, сильних сторін і можливостей, усунення слабких сторін та захист від загроз зовнішнього середовища для майбутньої прибутковості [2]. Встановлено, що основними стратегіями бізнесу в період війни є розробка надійної та гнучкої бізнес-моделі, інвестиції в технології та інфраструктуру, підвищення стійкості ланцюга постачань, страхування та управління ризиками, розвиток культури стійкості, використання даних та аналітики для прийняття рішень, побудова міцних стосунків із місцевими громадами та стейкхолдерами. Визначено, що одним з методів побудови стратегії в період військового стану, є сценарний аналіз. Визначено, що наявні стратегічні цілі ПрАТ МЗМВ “Оскар”, не є пристосованими до використання під час війни, що негативно вплинуло на економічні показники та позицію підприємства на ринку. Об’єктом дослідження є процес удосконалення стратегії розвитку підприємства в умовах війни. Предмет дослідження є методичні та прикладні підходи щодо удосконалення стратегії розвитку підприємства в умовах війни. Метою дослідження є аналіз умов невизначеності та розробка практичних рекомендацій щодо формування стратегії підприємства в умовах війни. Ключові слова: стратегія розвитку, удосконалення стратегії, сценарний аналіз, невизначеність, чинники впливу. Список використаних джерел: 1. Гудзь О.І. Стратегія розвитку підприємства: сутність та класифікація. Економіка і суспільство. 2018.No8.С. 346-350. - URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/18_ukr/48.pdf (дата звернення: 08.10.2023) 2. Дегтярьов І.Б. Харченко М.О. Стратегія підприємства: конспект лекцій. – Суми : Сумський державний університет, 2016. – 80 с.