Удосконалення системи стратегічного управління підприємством

Автор: Михаленич Христина Русланівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Ефективним засобом забезпечення успішного функціонування сучасних підприємств, утримання ними конкурентоспроможної позиції на ринку і оптимального досягнення цілей його розвитку є стратегічне управління. Його ефективність і результативність, як засвідчує практика провідних зарубіжних і вітчизняних підприємств, залежить від вдало вибраного і пристосованого до діяльності конкретного підприємства певного інструменту стратегічного управління. У науковій літературі достатньо широко описані різні аспекти стратегічного управління, основоположниками якого є: М.Портер [8], І.Ансофф [1], А.Чендлер [2] та інші відомі науковці. Окремо можливості основних інструментів стратегічного управління, їх переваги, особливості формування, умови та рекомендації вдалого пристосування в практику підприємств досліджувалися вітчизняними та іноземними науковцями серед яких: І.Ансофф [1], М. Портер [8], Г.Минцберг [5], В.Пастухова [7], А.Томпсон, Дж.Стрикленд [11], В.Козик [12], Х. Залуцька [13], З.Шершньова [10], Д.Шендел [9], Р. Каплан, Д. Нортон [3, 4] та ін. Однак, з часом сутність та змістовне наповнення складових стратегічного управління змінюється відповідно до тенденцій розвитку середовища функціонування підприємства, що вимагає нових чи удосконалених підходів, методів та інструментів його здійснення. Стає практично неефективним застосування стандартних рішень в усіх випадках і для будь-яких підприємств. Динамічні зміни їх зовнішнього і внутрішнього середовищ вимагають попередніх досліджень, а часто і наукових обґрунтувань. Крім цього, науково обґрунтовані пропозиції і рекомендації теоретичного характеру щодо осучаснення методико- методологічного забезпечення стратегічного управління для результативності їх практичного застосування повинні бути систематизовані у послідовні чітко виокремлені взаємопов’язані етапи з необхідними логічними і ґрунтовними поясненнями їх виконання з урахуванням особливостей і умов функціонування підприємств. Тому, система стратегічного управління сучасного підприємства повинна базуватися на певному інструменті. У роботі у якості стратегічного інструменту на основі якого пропонується формувати систему стратегічного управління обрано Збалансовану систему показників. Метою даної магістерської роботи є удосконалення системи стратегічного управління на засадах збалансованої системи. Об’єктом дослідження є процес удосконалення системи стратегічного управління ІТ компанією. Предмет дослідження – теоретико-методологічні, нормативно- методичні та практичні аспекти формування системи стратегічного управління ІТ компанією на засадах збалансованої системи. Обгрунтовано доцільність використання пропонованої системи стратегічного управління досліджуваною компанією, оскільки, її використання забезпечило компанії економічний ефект у розмірі 21446,4 грн. Цей ефект спричинений зростанням інших видів ефектів, які до цього часу компанія не враховувала у своїй діяльності. Тобто, розрахунок низки показників, які відображають рівень досягнення поставлених цілей та відповідні ваємозвязки між показниками, і цілями залежно обраної стратегії розвитку дозволили компанії закцентувати увагу на проблемних місцях. В свою чергу, прийняті відповідні управлінські рішення суттєво покращили ситуацію та сприяли досягненню цільових показників, визначених при календарному плануванні. Ключові слова: стратегічне управління; збалансована система; інструменти стратегічного управління; ІТ-компанії; матриця перспективності. Перелік використаних літературних джерел: 1. Ansoff I. (1999). New corporate strategy; 2. Chandler A. (1962). Strategy and structure : Chapters in History of the Industrial Enterprises; 3. Kaplan R. (2006). Strategic unity: creating synergy of the organization using a balanced scorecard; 4. Kaplan, R. S., Norton, D. P. (2004). Strategy-oriented organization. As in the new business environment, organizations that use a balanced metrics system succeed, Olympus Business; 5. Mintzberg G., J. B. Quinn, S. Gauchel (2001). Strategic process; 6. Mintzberg G., B. Alstrand, J. Lampel (2000). Schools of strategies; 7. Pastukhova V. V. (2002). Strategic enterprise management: philosophy, politics, efficiency: monograph. K.: Kyiv. Nat. Trad. and Econ. Univ.; 8. Porter M. (1993). International competition;