Дослідження конкурентоспроможності ПП “Респект-Нова” на ринку готельно-ресторанного бізнесу та обґрунтування напрямів її підвищення.
Автор: Григоришак Тарас Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Виконана магістерська кваліфікаційна робота присвячена дослідженню конкурентоспроможності українського готельно-ресторанного бізнесу, загалом, та готельно-ресторанного комплексу «Respect» у складі Приватного підприємства «Респект-Нова», зокрема. У процесі написання магістерської кваліфікаційної роботи було здійснено аналіз наукових досліджень за обраною темою та встановлено, що Крикавський Є. та Чухрай Н. досліджуючи конкурентоспроможність робили акцент на ефективність роботи окремої галузі народного господарства [1]. Нестуля О. поєднує цей термін із лідерством та зазначає, що саме лідер здатний виконувати центральну роль в організації спільної діяльності і регулювати взаємовідносини у групі, в т.ч., за рахунок власних рис характеру [2]. Як вважають Скупейко В. та Лихолат С. [3] конкуренція відбувається на усіх рівнях та вимагає дотримання певних ринкових вимог або, в іншому випадку, витіснить суб’єкта з ринку. Як стверджують Барабаш Є. [4], Журавльова С. [5], Давидова О. [6], Шаповалова О. [7] розвиток закладів готельно-ресторанного бізнесу особливо успішний за умови впровадження інноваційних розробок. Мета магістерської кваліфікаційної роботи: дослідження ринку готельно-ресторанного бізнесу та обґрунтування напрямів її підвищення для окремо взятого закладу. Об’єкт дослідження: процес формування маркетингової мотиваційної програми в напрямі підвищення конкурентоспроможності закладу готельно-ресторанного бізнесу. Предмет дослідження: теоретичні та практичні засади формування маркетингової політики просування закладу готельно-ресторанного бізнесу та визначення її впливу на конкурентоспроможність. Завдання: - дослідити сучасні підходи до дослідження конкурентоспроможності закладів готельно-ресторанного бізнесу, показати роль лідерства в обраній сфері дослідження, розкрити методи та моделі визначення конкурентного рівня; - здійснити аналіз готельно-ресторанного бізнесу в Україні та діяльності ПП «Респект-Нова» на ньому, розкрити вплив війни, здійснити аналіз фінансово-господарської діяльності закладу та аналіз маркетингової діяльності; - здійснити маркетингове дослідження споживчих вподобань клієнтів, провести анкетування респондентів та здійснити аналіз одержаних результатів, продемонструвати можливості використання методів стратегічного планування в діяльності досліджуваного закладу; - запропонувати шляхи підвищення рівня конкурентоспроможності комплексу «Respect», спрогнозувати форсайт майбутніх дій, представити проект інноваційної програми. Методи дослідження: загальнонауковий (для пізнання наукових явищ), системного (для окреслення проблем які перешкоджають розвитку), аналізу та синтезу (для дослідження об’єкту та загалом та виділення вагомих складових), графічного (для візуалізації одержаних результатів дослідження), статистичний (для визначення залежностей і взаємозв’язків між різними факторами), анкетування (для отримання інформації від респондентів) та інші. Результат дослідження: Представлена інноваційна програма «Seven Sensual Notes from Respect hotel & spa» розроблена для підвищення рівня конкурентоспроможності готельно-ресторанного комплексу «Respect», який є у складі ПП «Респект-Нова». Реалізуючи дану програму заклад матиме можливість втримати бізнес в робочому стані, отримати прибуток, а також дати своїм клієнтам нематеріальне задоволення за результатами відвідування закладу. Актуальність впровадження даної програми була наслідком проведення аналізу ринку готельно-ресторанного бізнесу, аналізу фінансово-господарської та маркетингової діяльності досліджуваного підприємства, проведеного SPACE-аналізу, обрахунку інтегрального показника конкурентоспроможності, побудови матриці BCG, а також проведеного опитування серед гостей закладу. Ключові слова: готельно-ресторанний бізнес, конкурентоспроможність, широкомасштабна війна, форсайт-сесії, форсайт-сценарії, інновації, стратегічна карта. Перелік використаних літературних джерел: 1. Крикавський, Є.В. Промисловий маркетинг: підручник [Текст] / Є.В. Крикавський, Н.І. Чухрай. Львів: Видавництво Націон. ун-ту «Львівська політехніка”, 2004. 428 с. 2. Нестуля О. О. Лідерство в управлінні персоналом / Нестуля О. О. // Управління персоналом у ХХІ столітті: кадрова політика, мотивація, оплата праці : монографія / Костишина Т. А., Нестуля О. О., Нестуля С. І. [та ін.] ; Полтава : Полтав. літератор, 2010. 498 с. 3. Скупейко, В. В., Лихолат С. М. Імплементація європейських засад формування конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств [Текст] / В. В. Скупейко, С. М. Лихолат // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Ужгород : Гельветика, 2018. Вип. 18 №Ч.3. С. 65-69. 4. Барабаш Є.В. Інноваційні технології в готельному бізнесі. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/barabash.htm (дата звернення: 30.11.2023) 5. Журавльова С. М. Стратегія інноваційної діяльності на підприємствах готельного господарства. Економіка. Управління. Інновації. 2012. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/eui_2012_2_15.pdf (дата звернення: 28.11.2023) 6. Давидова О. Ю. Удосконалення діяльності підприємств індустрії гостинності в умовах їх інноваційно-технологічного розвитку. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг : зб. наук. пр. / відпов. ред. О. І. Черевко. Харків, 2015. Вип. 1 (21). C. 241–256. 7. Шаповалова О. М. Інноваційна діяльність, як основа підвищення конкурентоспроможності готельного господарства. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2013. № 16. С. 224–228.