Удосконалення рекламної діяльності ТОВ “Шокоооооооолад” на ринку кондитерських виробів

Автор: Барабаш Надія Мирославівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Рекламна діяльність реалізується шляхом ефективної рекламної кампанії. В свою чергу, рекламна кампанія - це комплекс рекламних заходів, об’єднаних метою (завданням) реалізувати маркетингову стратегію рекламодавця шляхом спонукання прогнозованого кола споживачів до дії за допомогою рекламного звернення [1]. Рекламна кампанія є важливим елементом як маркетингової, так і господарської діяльності підприємства, яка забезпечує сприяння ефективному продажу товарів і послуг, допомагає виявити цільові аудиторії на ринку, збільшує продажі тощо. Крім того, вона набула певних характеристик, таких як комплексність, які доповнюють одна одну з точки зору використання засобів та інструментів реклами, орієнтованості на досягнення ключових стратегічних та маркетингових цілей і досягнення поставлених завдань, сприяють підвищенню ефективності як рекламної, так і маркетингової та економічної діяльності підприємства загалом. Успіх компанії в плануванні та організації своєї рекламної діяльності залежить від набутих знань її співробітників про цільову аудиторію, з якою компанія співпрацює, фінансових і творчих можливостей її персоналу. Її успіх залежить від знання цієї читацької аудиторії та творчих і фінансових можливостей компанії для досягнення цієї аудиторії [5]. Від цього залежить основна мета рекламної діяльності, що відображається на кількості рекламних заходів, які використовує компанія, отриманому споживчому відгуку тощо. Крім того, рішення про проведення рекламної активності може бути безпосередньо зумовлене життєвим циклом продукту, станом ринкового середовища, відповідною ціновою стратегією компанії та репутацією рекламодавця. 5 Рекламний план відображає визначення основних рекламних носіїв та кількість разів появи рекламної інформації на цільовому ринку протягом певного періоду. Для реалізації рекламного плану компанії використовують спеціальне програмне забезпечення, моделі та інструменти, які регулюють процес трансляції та представлення рекламних повідомлень [3]. Сформувати план рекламної діяльності в компанії може рекламодавець, якщо він володіє відповідними знаннями та навичками. Для проведення масштабних рекламних заходів керівник підприємства може доручити це завдання професійним працівникам підприємства або скористатися послугами рекламної агенції. Рекламний план можна розділити на кілька частин [4]: резюме, аналіз ринкової ситуації; визначення цільової аудиторії; рекламна стратегія і тактичні дії; бюджетування, сегментація; планування рекламних та контрольних заходів. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є рекламна діяльність ТОВ «ШОКООООООООЛАД» на ринку кондитерських виробів. Предметом дослідження є теоретичні та методичні засади формування рекламної діяльності ТОВ «ШОКООООООООЛАД» на ринку кондитерських виробів. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є аналіз рекламної діяльності ТОВ «ШОКООООООООЛАД» та її удосконалення на ринку кондитерських виробів. Результати роботи. Досліджено ринок кондитерських виробів в Україні, який швидко розвивається і змінюється під впливом епідемій та воєнного стану. Попит на кондитерські вироби дуже високий. Найуспішнішим і провідним гравцем на українському ринку кондитерських виробів є Roshen з часткою ринку 25%; найбільшими конкурентами Roshen є Mondeliz з часткою ринку 20%, Konti з часткою ринку 16%, АВК з часткою ринку 15% і міжнародні компанії з часткою ринку 11%. "Світоч", що належить компанії Nestle. 6 Досліджено діяльність таких компанії, як "Бісквіт-Шоколад" з 4%, "Житомирські ласощі" з 2%, "Полтавський кондитер" з 1% та "Ярич" з 3%. На українському ринку цукерок дуже висока конкуренція. Встановлено, що визначальними гравцями на ринку кондитерських виробів є: Корпорація "Рошен"; Група компаній "Конті"; Компанія "АВК"; Компанія "Нестле Україна"; Кондитерська фабрика "Житомирські ласощі"; Бісквіт-Шоколад; ПАТ «Полтавкондитер»; "Монделіс Україна". Обгрунтовано, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ШОКООООО­ОООЛАД» є невід’ємною частиною сучасного бренду Львова. У 2022 рік підприємство мало дохід у розмірі 1072598 тис. грн, що на 85512,8 тисяч гривень більше як за 2020 рік, що у відсотковому еквіваленті складає 108,7%. За досліджуваний період показники фінансового результату впали на 12,7% що у натуральних вимірниках складає -345,6 тисяч гривень. Основним каналом збуту є мережа дилерів по всій Україні. Дилерську мережу як канал розподілу слід відрізняти від сукупності незалежних посередників, наявних практично у будь-якого підприємства. Побудовано матрицю БКГ та сформовано наступні СГП та для кожного з них запропонувати маркетингові стратегії. Здійснений SWOT-аналіз ТОВ «ШОКООООООООЛАД». За результатами якого доцільно більше акцентувати увагу на розширенні географії реалізації шоколадних цукерків через замовлення онлайн. Це в свою чергу забезпечить збільшення кількості споживачів, які можуть робити замовлення онлайн та стимулюватиме до розширення виробництва. Вихід на нові ринки збуту за кордоном стимулюватиме інвесторів до залучення коштів, розширення клієнтської бази; компанія має можливість стимулювати попит на продукцію використовуючи реламу через соціальні мереджі так і як Facebook та Instagram. ТОВ «ШОКООООООООЛАД» ведуть соціальні сторінки в мережі Faccebook та Instagram. Відмітимо, що вподобайок в даній соціальній мережі є набагато більше ніж в мережі Instagram. Сезонні коливання попиту на кондитерські вироби суттєво впливають на обсяг продажу та його структуру. 7 Найбільше зростання попиту на продукцію відбувається в четвертому кварталі кожного року, а пік продажів припадає на кінець року та на свята. Продажі зазвичай різко падають у першому кварталі. Запропоновано ТОВ «ШОКОООООООЛАД» рекламувати товар шляхом розміщення зовнішньої реклами на жвавих вулицях, наприклад у центрі Львова. При цьому рекомендується використовувати великі літери, чіткі шрифти та контрастні кольори. Також необхідно використовувати «правильний» шрифт, тобто такий, який легко читається. Запропоновано ТОВ «ШОКООООООООЛАД» застосувати діаграму Ганта, в межах якої пропонуємо розповсюдження рекламної інформації у визначено точний час (найбільш зручніший) та дні (місяці) виходу реклами. Ключові слова: реклама, рекламна діяльність, ринок кондитерських виробів. Перелік використаних літературних джерел: 1. Грабар О. І., Кушніренко О. М. Сучасні напрями вдосконалення рекламної діяльності підприємства на основі використання Інтернеттехнологій. Вісник ЖДТУ: Економіка, управління та адміністрування. 2012. №. 1 (59) Ч. 2. С. 91-94. 2. Ковальчук С. В. Бойко Р. В., Корюгін А. В. Рекламний менеджмент : навч. посібник. Львів : Новий світ -2000, 2018. 268 с. 3. Ковшова І.В. Організація ефективної рекламної кампанії підприємства в Інтернетпросторі. Інвестиції: практика та досвід. 2011. № 2. - С.42-44. (Загальні питання економіки) 4. Компанієць Т. І. Планування рекламної діяльності туристичного підприємства в умовах сучасного ринку туристичних послуг. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2015. №. 4. С. 53-57. 5. Криховецький І. З. Оцінка ефективності рекламної діяльності. Інвестиції: практика та досвід. 2011. № 3. С. 56-59. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2011_3_16. 8 Barabash N.M., Bochko O.Y. Adverti