Проблеми медіа-ринку України у контексті глобальної економіки: проблеми та їх причини, тенденції розвитку

Автор: Добрянський Ростислав Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Журналістика
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Об’єктом дослідження є медійний ринок України в контексті глобальної економіки і глобального медійного ринку Мета роботи є аналіз українського медійного ринку в контексті глобальної економіки починаючи від відновлення незалежності до другого року російсько-української війни Результат дослідження. Структурно ринок медіа в Україні можна представити як цілісну систему, до якої входять наступні елементи: ринок друкованих ЗМІ; ринок телевізійного мовлення; ринок радіомовлення; рекламний ринок; ринок нових медіа. Всі процеси розвитку та змін у медіапросторі будь-якої країни є своєрідними індикаторами стану економіки, демократії та рівня розвитку держави. Проаналізувавши умови формування та функціонування ринку медіа України впродовж тридцяти років можемо констатувати, що чинники нормативно-правового характеру, економічна ситуація як в країні, так і у світі, політичний клімат та режим є тими чинниками, що здійснюють найбільший вплив на розвиток та функціонування медійного ринку нашої держави. Ключові слова: український медіаринок, медіабізнес, медіаекономіка, структура медіаринку, моделі медіабізнес. Список використаних джерел : 4 1. Григорова З. Основи медіабізнесу [Електронний ресурс] : підручник для студентів спеціальності 073 ”Менеджмент” / З. В. Григорова, О. А. Сухорукова, А. В. Кваско, Л. П. Шендерівська ; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові дані (1 файл: 4,70 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 323 с. 2. Гоцур О. Кризові періоди ринку друкованих медіа України (2000–2022 рр.) [Електронний ресурс] / О. Гоцур, Д. Попіль // Вісник Національного університету ”Львівська політехніка”: журналістика. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2022/jul/28423/7.pdf. 3. Гарус А. Бізнес-моделі медіа на прикладі українських онлайн-видань суспільно-політичної та економічної тематики [Електронний ресурс] / А. Гарус, А. Яніцький // Центр вдосконалення економічної журналістики при Київській школі економіки. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://voxukraine.org/wp-content/uploads/2020/02/CEEJ_policy-brief-1.pdf. 4. Сухорукова О. А. Тенденції розвитку вітчизняної медіаіндустрії [Електронний ресурс] / О. А. Сухорукова, З. В. Григорова, А. В. Кваско // Проблеми системного підходу в економіці. – 2023. – Режим доступу до ресурсу: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/57518/1/Development_trends.pdf. 5. Приятельчук О. А. Концептуалізація ринку цифрових медіа в контексті світової економіки [Електронний ресурс] / О. А. Приятельчук, А. А. Бех // Актуальні проблеми міжнародних відносин. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: file:///C:/Users/TsMedTeh/Downloads/3752-Article%20Text-13834-1-10-2020 1017.pdf. 6. Хаб’юк О. Концептуальні основи медіа-економіки: моногарфія / О. Хаб’юк. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012. – 180 с.