Капітальний ремонт шляхопроводу на автодорозі Шкло – Коти

Автор: Патрило Сергій Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єкт дослідження: Рік спорудження шляхопроводу – 1978. Шляхопровід розташований на прямій у плані ділянці дороги та під кутом, близьким до прямого, у прогоні 1 – 2 перетинає місцевий проїзд, що раніше використовувався для транспортування сірчаної руди з кар’єру (~1,6 км до шляхопроводу) до технологічного комплексу ДП "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка" (~0,6 км до шляхопроводу), Поздовжній профіль проїзної частини шляхопроводу – односкатний із ухилом від опори Оп-0 до опори Оп-3. Максимальний поздовжній ухил проїзної частини шляхопроводу – 28 ‰, мінімальний – 1 ‰. Поперечний профіль проїзної частини – двоскатний із ухилами до країв проїзної частини. Максимальний поперечний ухил проїзної частини шляхопроводу – 28 ‰, мінімальний – 7 ‰.. Прогонова будова шляхопроводу виконана за типовим проектом серії 3.503-121 . Габарит шляхопроводу: Г-11,31 + 2 ? 1,5 м. Покриття проїзної частини та тротуарів – асфальтобетонне. Трипрогоновий статично розрізний шляхопровід, споруджений за схемою 15 + 21 + 15 м, є залізобетонним збірно-монолітним балочним; головні балки – залізобетонні двотаврові попередньо напружені, виконані згідно з типовим проектом серії 3.503-12, об’єднані у поперечному напрямку по верхніх полицях балок за допомогою монолітних залізобетонних швів шириною 0,92 ... 0,97 м. Берегові та проміжні опори шляхопроводу – залізобетонні однорядні стоякові. Предмет дослідження: експлуатаційний стан шляхопроводу визначається як стан 5 – непрацездатний, тому проектом передбачено виконання комплексу будівельних робіт для покращення експлуатаційного стану шляхопроводу та підходів. Мета дослідження: Проектом передбачається приведення геометричних характеристик шляхопроводу до вимог діючих нормативних документів. Згідно з п. 8.3 ДБН В.2.3-22:2009 проектом передбачається відновлення проектної 5 вантажопідйомності шляхопроводу, а саме пропуск по шляхопроводі тимчасових навантажень Н-30 та НК-80. Під час виконання будівельних робіт з капітального ремонту шляхопроводу передбачається перекриття руху автотранспорту. Для пропуску автотранспорту проектом передбачається влаштування тимчасового об’їзду з по існуючих дорогах. В результаті капітального ремонту шляхопроводу буде забезпечено надійне транспортне сполучення населених пунктів регіону та об’єктів виробничої діяльності між собою та з загальною мережею доріг, покращені транспортноексплуатаційні показники, знижена собівартість перевезення вантажів і час перебування їх у дорозі, підвищиться безпека руху. Результати дослідження Проектом капітального ремонту шляхопроводу передбачається заміна трьох існуючих балок прогонової будови Т-подібного перерізу в прогоні 1-2 на нові балки І-подібного перерізу довжиною 21м.Так як балки І-подібного перерізу мають меншу жорсткість ніж балки Т-подібного перерізу, крок між балками І-подібного перерізу зменшено до 1.9м порівняно з кроком 2,35м між балками Т-подібного перерізу.Це продиктувало необхідність зменшення кроку до 1,9м між крайніми балками в прогонах 0-1 та 2-3 та зрізання добетонованих(при будівництві шляхопроводу) поличок шириною 0,34м.Для цього передбачено демонтаж і повторний монтаж крайніх балок. Статична схема проектованого шляхопроводу – трипрогонова розрізна, балочна, з розрахунковим прогоном 20,4 м. Поверху існуючі балки прогонової будови об’єднуються монолітною залізобетонною плитою мінімальною товщиною 0,14 м,а нові мінімальною товщиною 0,22м.Залізобетонна плита проїзної частини включається в спільну роботу з існуючими балками прогонової будови через анкери, а з новими через випуски арматури з балок. Проектом передбачається влаштування ефективного антикорозійного захисту балок прогонової будови.