Управління конкурентоспроможністю неприбуткових недержавних організацій на ринку соціальних послуг

Автор: Сахарук Олег Петрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Складність оцінювання соціальних результатів управління конкурентоспроможністю неприбуткових недержавних організацій на ринку соціальних послуг зумовлює необхідність створення виважених показників оцінювання ефективності, зокрема й від реалізації програми розвитку. Відзначаючи різноманіття фундаментальних підходів і прикладних досліджень щодо розкриття окремих сторін окресленої в магістерській роботі тематики, слід підкреслити, що питання управління конкурентоспроможністю ННДО на ринку соціальних послуг залишаються затребуваними для наукового пошуку. Ця обставина зумовила вибір теми, мету і завдання дослідження. Мета Загальна мета дослідження полягає в розробленні концептуальних засад управління конкурентоспроможністю неприбуткових недержавних організацій на ринку соціальних послуг. Ця мета передбачає вирішення таких конкретних завдань: - дослідити та розвинути положення теорії управління установами, що функціонують у сфері соціальних послуг; Об’єктом дослідження є ринок надавачів соціальних послуг. Предметом дослідження виступають економічні та організаційні відносини, що виникають у процесі надання соціальних послуг неприбутковими недержавними організаціями та управління їх конкурентоспроможністю. Гіпотеза дослідження. Неприбуткові недержавні організації-надавачі соціальних послуг можуть бути конкурентоспроможними завдяки своїм конкурентним стратегіям. У першому розділі магістерського дослідження в результаті дослідження поняття ринок соціальних послуг в Україні володіє певною специфікою, яка значною мірою зумовлена особливостями товару, що обертається на даному ринку, з урахуванням яких формуються межі ринку, його суб’єктний склад і якісний зміст економічних відносин. Ринку соціальних послуг притаманна більш виражена порівняно з ринком усіх інших послуг сегментація залежно від доходів, цін, суб’єктивної оцінки споживачем значущості послуги, стилю життя. Другий розділ ми присвятили вибору організаційно-правової форми суб’єктами господарювання на ринку соціальних послуг зумовлює основні параметри їхнього функціонування, а саме: види та мету діяльності організації; можливість одержання прибутку від підприємницької діяльності та механізми його подальшого розподілу; обсяг відповідальності засновників (учасників); мінімально необхідний обсяг матеріальних ресурсів, що їх слід задіяти на початковому етапі виходу на ринок; У третьому, практичному розділі, зазначимо, що оптимальними формами взаємодії органів місцевого самоврядування, представників прибуткового та некомерційного сектору ринку соціальних послуг, на наш погляд, є такі: Розміщення на конкурсних засадах регіональних замовлень (збір та аналітичне опрацювання інформації про соціально значущі потреби населення). Участь ННДО, що надають соціальні послуги, у формуванні регіональної соціальної політики, у розробленні та реалізації міських та обласних програм, прогнозів соціально-економічного розвитку регіону. Ключові слова: ринок соціальних послуг, суб’єкти господарювання на ринку соціальних послуг, управління конкурентоспроможністю ННДО на ринку соціальних послуг, органи місцевого самоврядування. Список використаних джерел Абрамович, О. К. (2011). Поведінка споживача в системі управління конкурентною стратегією підприємства. Чернігів: Чернігівський державний технологічний університет. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua Ассель, Г.(1999). Маркетинг: принципи і стратегія. Київ: Інфра. Бакаєв, О.О. (2013). Мікроекономічне моделювання і інформаційні технології Київ: Наукова думка. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua Балацький, О. Ф., Теліженко, О. М., & Лук’янихіна, О. А. (2011). Менеджмент громадських організацій. Вибрані питання теорії та практики : навчальний посібник. Суми: СумДУ. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua