Формування репозиторію бібліотеки опорного закладу "Рудківська СЗШ І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного"

Автор: Кривішин Людмила Іванівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сучасні бібліотеки закладів загальної середньої освіти відіграють ключову роль у навчальному процесі, забезпечуючи інформаційні потреби школи та розвиток особистості здобувачів [1]. Бібліотеки першочергово повинні бути націленими на адаптивність та гнучкість у задоволенні потреб користувачів в умовах швидкої модернізації освіти. В межах функціонування закладів освіти ці структурні підрозділи перетворюються на центри інформації та культури, використовуючи інноваційні методи для трансформації навчального процесу [2; 3]. Зростаюча важливість інформатизації для суспільства вимагає від шкільних бібліотек активної трансформації, підвищення інформаційних можливостей та забезпечення ефективного доступу до знань [1]. Об’єкт дослідження - інформаційне забезпечення діяльності бібліотеки опорного закладу «Рудківська СЗШ І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного». Предмет дослідження - формування онлайнового ресурсу повнотекстової навчально-методичної літератури для інформаційного супроводу освітньої діяльності. Мета дослідження: розроблення та впровадження концепції формування репозитарію бібліотеки опорного закладу «Рудківська СЗШ І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного» як єдиного відкритого джерела повнотекстової навчальної та навчально-методичної літератури. У першому розділі подано аналітичний огляд наукових, нормативноправових, Інтернет-ресурсів. Визначено основні тенденції модернізації інформаційної діяльності сучасних бібліотек закладів загальної середньої освіти [4; 5]. Проаналізовано практичний досвід реалізації вітчизняних [6-8] та закордонних проєктів [9; 10] щодо представлення бібліотеками цифрової повнотекстової інформації в контексті багатоаспектного забезпечення інформаційних потреб користувачів. У другому розділі подано системний аналіз інформаційної діяльності опорного закладу «Рудківська СЗШ І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного». На основі детального аналізу визначено інструменти інформаційного забезпечення діяльності бібліотеки, ідентифіковано сегменти діяльності, що вимагають модернізації. Третій розділ присвячено створенню інформаційно-функціональних моделей процесу створення репозитарію шкільної бібліотеки. Шляхом застосування структурного підходу досліджуваний об’єкт представлено у вигляді цілісної системи взаємопов’язаних компонентів, виконуваних функцій та інформаційних потоків. На основі визначених моделюванням цілей і засобів процесу обґрунтовується вибір технологічних рішень для реалізації поставлених завдань. Четвертий розділ присвячено детальному опису практичної реалізації репозитарію бібліотеки опорного закладу «Рудківська СЗШ І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного» шляхом розроблення автономного вебсайту. Подано аналіз отриманих результатів, опис структури ресурсу, загальні перспективи та можливі ризики подальшого розвитку дослідження.