Удосконалення маркетингової діяльності у забезпеченні конкурентоспроможності ТОВ “Лавандерія Люкс”

Автор: Лісовська Вероніка Орестівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Маркетингова діяльність є важливою складовою функціонування підприємства, особливо у сфері послуг. Щоб краще зрозуміти цей термін, розглянемо як визначають його різні науковці. Американська маркетингова асоціація пропонує визначення так: маркетинг – це діяльність, організаційна функція та сукупність процесів з метою їх створення, пропонування пропозицій, просування, які є важливими для клієнтів, а також для обміну пропозиціями [3]. Метою маркетингової діяльності є задоволення потреб клієнтів. Сучасний підхід до маркетингу повинен будуватися не на запереченні та повній зміні концепції, а на, запозиченні, наступності, поєднанні корисного досвіду, накопиченого в минулому [5]. Вплив маркетингової діяльності на конкурентоспроможність підприємства в умовах конкурентної боротьби є невід’ємним фактором, який допомагає підприємству забезпечити стійкість позицій на ринку та вигравати в конкурентній боротьбі. Конкурентоспроможність є визначальною складовою для успішної роботи підприємства. Даний показник характеризує життєздатність підприємства та значно впливає на результати роботи у конкурентних умовах. З кожним роком вибір товарів збільшується і тому все тяжче підтримувати показники конкурентоспроможності у нормі [1]. Забезпечення необхідного рівня конкурентоспроможності підприємства вимагає вміння орієнтуватися в залежності від змін у зовнішньому середовищі , функціонування підприємств та здатності до постійного підвищення ефективності та удосконалення процесу управління своєю діяльністю. Механізм, який формує конкурентне середовище не завжди надає комплексне вирішення проблем. Тоді виникає необхідність створення нових підходів, методів і технологій управління, які базуються на використанні принципів системного підходу, де першим завданням є управління конкурентоспроможністю [2]. Конкурентоспроможність серед вітчизняних підприємств-хімчисток на ринку сфери послуг достатньо висока як в цілому в Україні, так і в м. Львові. Стрімкий розвиток зовнішнього ринкового середовища змушує підприємства самовдосконалюватись, створювати конкурентні переваги, які для кожного підприємства є особливими. Ринок пралень та хімчисток, має великий потенціал загалом, а його можливості можуть бути ще ширшими за умови правильного вибору географії розміщення підприємства [4]. Об’єкт дослідження - ТОВ «Лавандерія Люкс». Предмет дослідження - теоретичні та методичні положення щодо розробки шляхів удосконалення маркетингової діяльності у забезпеченні конкурентоспроможності ТОВ «Лавандерія Люкс». Мета дослідження - розробка напрямків удосконалення маркетингової діяльності у забезпечені конкуренто-спроможності. Результати дослідження. Основним видом діяльності ТОВ «Лавандерія Люкс» є прання та хімічне чищення текстильних і хутряних виробів. ТОВ «Лавандерія Люкс» використовує декілька видів реклами, але для підприємства найбільш ефективною є радіо реклама тому, що дозволяє з мінімальними затратами охопити значну кількість слухачів, при цьому не потребується багато часу на підготовку рекламних повідомлень, дає можливість забезпечити не лише широке охоплення, але й спрямувати звернення конкретній цільовій аудиторії. Сфера діяльності є затребуваною і її прибутковість стрімко зростає з кожним роком. Конкурентами компанії можна назвати фірми, які надають аналогічні послуги або послуги-субститути. Клієнтами організації є: роботодавці, підприємства, готелі студенти, юридичні особи. Визначено сильні та слабкі сторони діяльності товариства, його можливості та загрози. До сильних сторін було віднесено появу нового бренду побутової хімії у портфелі підприємства, ефективну систему управління. До слабких сторін – зменшення обігових коштів та збільшення позикового капіталу. На основі SWOT-аналізу та відомої інформації про підприємство, була визначена конкурентна стратегія ТОВ «Лавандерія Люкс» - підприємство постійно впроваджує у свій портфель нові види послуг, виводить на ринок та активно рекламує їх, наголошуючи на їх унікальності. Для підвищення рівня конкурентоспроможність ТОВ «Лавандерія Люкс» були розроблені пропозиції та рекомендації: встановлення рекламних білбордів, проведення рекламної кампанії на виставках, введення знижок та акційних пропозицій, поновлення асортиментних позицій, введення подарункових сертифікатів, впровадження зовнішньої реклами. Захід щодо підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Лавандерія Люкс» – встановлення білбордів з рекламою послуг які надає підприємство є найбільш вдалим. Оскільки є найменш витратними та може значно підвищити показники роботи підприємства та допоможе підвищити ефективність торгівельної діяльності підприємства. Також товариство стане більш пізнаваним, у результаті це буде конкурентною перевагою. При виборі хімчистки клієнти підсвідомо будуть згадувати рекламну кампанію та обирати з конкуруючих хімчисток саме ТОВ «Лавандерія Люкс». Ключові слова: маркетингова діяльність, клієнти, конкурентоспро-можність, хімчистка, пральня, підприємство, збут, реклама, послуги. Перелік використаних літературних джерел: 1. Балабанова Л.В., Кривенко А.В. Управління конкурентоспроможністю підприємств на основі маркетингу: монографія. Донецьк: Дон ГУЕТ. 2004. 147 с. 2. Дикань В.Л. Забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Харків: Основа. 2005. 168 с. 3. Келлер К.Л., Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Харків: Студцентр. 2018. 771 с. 4. Луцька Т.В. Рейтинг конкурентоспроможності підприємств сфери послуг. Ефективна економіка. 2011. №3. URL: http://www.economy.nayka. com.ua/?op=1&z=484 (дата звернення: 20.11.2023р.). 5. Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст. Монографія: за заг. ред. д.е.н., проф. Н.В. Карпенко. Київ: Центр учбової літератури. 2016. 252 с.