Обгунтування цінової політики підприємтсва
Автор: Гірняк Вікторія-Анна Русланівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Гірняк В.-А. Р., Юхман Я. В. (керівник). Обгунтування цінової політики підприємства. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2023. Розширена анотація Одним з головних чинників, що обумовлюють фінансовий результат промслових фірм, є ціни на їхні товари. Обґрунтованість цін, правильність їх установлення безпосередньо впливають на одержувані доходи компаній, а, отож, і на їхній фінансовий результат. До того ж важливо, аби питання установлення цін здійснювалося промисловими підприємствами не ситуативно, а промислові фірми наперед розробили цінову політику (ЦП) [1-3]. Робота присвячена належному обґрунтуванню цінової політики ТзОВ «Люкс-К». Розглянуто сутність і головні види цін, функції ціноутворення. Визначено методи ціноутворення, що застосовуються на промислових підприємствах. Проаналізовано зміст цінової політики промислових підприємств. Досліджено чинники, що визначають цю політику. Наведено загальну характеристику ТзОВ «Люкс-К». Виконано комплексне аналізування динаміки цін на виготовлювану продукцію ТзОВ «Люкс-К», їхніх складу й структури. Зіставлено ціни ТзОВ «Люкс-К» із цінами конкурентів. З’ясовано механізм розподілення фінансового результату ТзОВ «Люкс-К» між виробами при обґрунтуванні цін на них. Обґрунтувано розподіл видатків ТзОВ «Люкс-К» за різновидами виготовлюваної продукції при визначені структури її асортименту і величини цін. Сформовано цінову політику ТзОВ «Люкс-К» на засадах докладного обґрунтування структури асортименту виготовлюваної продукції із застосуванням аналітичного показника її граничної прибутковості. Удосконалено розподілення фінансового результату ТзОВ «Люкс-К» між видами виробів при визначенні цін. Обґрунтувано механізм ціноутворення в ТзОВ «Люкс-К» і змодельовано процеси установлення ціни на його виготовлювану продукцію. Виконано оптимізацію цін, а окрім того і фізичних кількісних обсягів продажів головних типів виготовлюваної продукції ТзОВ «Люкс-К». Здійснено кількісну оцінку ефекту, одержуваного від оптимізації цін на виготовлювану продукцію ТзОВ «Люкс-К», і всебічний аналіз впливу такої оптимізації на аналітичні показники діяльності даної промислової фірми. Об’єктом дослідження у роботі є кондитерське промислове підприємство «Люкс-К». З метою вирішення поставлених завдань застосовувалися такі методи: метод всебічного аналізу – при аналізуванні ціноутворення у ТзОВ «Люкс-К»; метод синтезу – при обґрунтуванні розподілу економічних видатків ТзОВ «Люкс-К» за видами його виготовлюваної продукції при встановленні структури асортименту і цін на неї; економіко-математичного моделювання – при проведенні оптимізації цін й кількісних обсягів виробництва і реалізації основних типів виготовлюваної продукції ТзОВ «Люкс-К», а окрім того при обґрунтуванні доцільність виробництва ТзОВ «Люкс-К» нових типів виготовлюваної продукції; абстрагування – при встановленні числові значення і змісту ЦП промислового підприємства; дедукція – при виокремленні чинники, що визначають ЦП промислової фірми; індукція – при оцінці економічного ефекту від оптимізації цін і кількісних обсягів збуту виготовлюваної продукції ТзОВ «Люкс-К» і впливу зазначеної оптимізації на аналітичні показники його діяльності. Ключові слова – підприємство, обґрунтування, ціна, цінова політика, оцінювання, продукція. Перелік використаних літературних джерел. 1. Кудлай, В. (2006). Актуальні проблеми ціноутворення на підприємствах в сучасних умовах. Український соціум. № 6. С. 73–80. 2. Перерва, П. Г. (2017). Маркетингове ціноутворення та його вплив на якість та конкурентоспроможність продукції. Вісник НТУ "Харківський політехнічний інститут". № 46 (1267). С. 18-23. 3. Emelyanov, A., Kurylo, O., Vysotskij, A. (2013). Structuring expenses of industrial enterprises in the evaluation process of its production and sales potential. Ekontechmod. An international quarterly journal. № 4. P. 11-17.