IT Product Management

Major: Systems and Methods of Decision Making
Code of subject: 7.124.01.E.027
Credits: 5.00
Department: Information Systems and Networks
Lecturer: Professor of MMP, Doctor of Economics, Prof. M.I. Bublyk
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: 1). Ability to analyze mass social and economic phenomena and processes in the modern IT market, conduct marketing research and promote IT products with modern methods and tools in the information technology market. 2). Ability to demonstrate the practices of managing the marketing mix of business entities in the information technology market, developing the concept of IT product, marketing planning and marketing management in IT companies. 3). Ability to develop skills to motivate people and come together to achieve a common goal of effective IT product management. 4). Ability of effective business communication, possession of established contacts in the field of IT, registration of documentation: conclusion of contracts, registration of invoices, acts in the field of IT.
Required prior and related subjects: Distributed information systems, business process analysis
Summary of the subject: The purpose of teaching the discipline "IT Product Management" is to provide a system of basic knowledge on the theory and practice of marketing mix management of business entities, development of the IT product concept, marketing planning and marketing management in IT companies; formation of a system of theoretical knowledge and practical skills of marketing research of the IT market, including analysis of statistical data to establish quantitative and qualitative relationships between mass social and economic phenomena and processes, creation and use of information-analytical bases for development and support of IT product management decisions .
Assessment methods and criteria: • Current control (40%): written reports on laboratory work, oral examination; • Final control (60%). in written – 50%, verbally- 10%.
Recommended books: 1. Закон України "Про інформацію" від 2 жовтня 1992 р. № 2658 ХІІ / Відомості Верховної Ради (ВВР), 1992. №48. Ст. 650. 2. Закон України "Про Концепцію Національної програми інформатизації" від 4 лютого 1998 р. № 75/98 ВР/ Відомості Верховної Ради (ВВР), 1998. №27-28. Ст. 182. 3. Єжова Л.Ф. Інформаційний маркетинг: Навч. посібник. К.: КНЕУ, 2002. 560 с. 4. Котлер Ф. Основы маркетинга: Пер. с англ../ Под ред. Б. М. Пеньковой. М.: Прогресс, 1990. 736 с. 5. Лазарєва С. Ф. Економіка та організація інформаційного бізнесу: Навч. посібник. К.: КНЕУ, 2002. 667 с. 6. Маркетинг: Навч. посібник / Мальчик М.В., Гонтаренко Н.А., Попко О.В., Толчанова З.О., Король Б.О., Мартинюк О.В., Коваль С.І.; за заг. ред. д.е.н., проф. Мальчик М.В. – Рівне: НУВГП, 2014. – 444 с. 7. Маркетингово-логістичні процеси в економіці: теорія та практика: Монографія / Мальчик М.В., Попко О.В., Гонтаренко Н.А., Толчанова З.О., Мартинюк О.В., Коваль С.І., Мельник Т.Д; за редакцією Мальчик М.В. – Рівне: НУВГП, 2015. – 192 с. 8. Мельник, В. Д. Маркетинг інформаційних продуктів та послуг : конспект лекцій / В. Д. Мельник. Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2005. 261 с. 9. Палеха, Ю. І. Маркетинг інформаційних продуктів і послуг [Текст] : навчальний посібник / Ю. І. Палеха, О. Ю. Палеха ; Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. Київ : Ліра-К, 2013. 478 с. : табл. - ISBN 978-966-2609-07-3 10. Устинова Г. М. Информационные системы менеджмента: Основные аналитические технологии в поддержке принятия решений/ Учеб. пособие. СПб: Издательство "ДиаСофтЮП", 2000. 368 с.