Information Marketing and Management

Major: Information Systems and Technologies
Code of subject: 7.126.01.O.007
Credits: 3.00
Department: Information Systems and Networks
Lecturer: Rishnak I.
Semester: 1 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: • know and understand the scientific principles of organization of information, marketing and management, their improvement; • ability to form the theoretical and practical solutions in managing and marketing information; • ability to use the knowledge and skills for conducting data collection, modeling appropriate resources and systems in the analysis of the competitiveness of the company.
Required prior and related subjects: • System Analysis
Summary of the subject: Conceptual framework of information management. Management and information infrastructure of the organization. Information as a resource. Informational support of management. Information systems and information technology infrastructure. Organization and planning in the system of information management. Information marketing.
Assessment methods and criteria: • Current control (40%): written reports on laboratory work, essay, oral examination; • Final control (60% test): reference work.
Recommended books: 1. Єжова Л. Ф. Інформаційний маркетинг: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. - К.: КНЕУ, 2004. — 185 с. 2. Жежнич П. І. Технології інформаційного менеджменту : навч. посіб. / П. І. Жежнич. – Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2010. – 260 с. 3. Знахур С. В. Інформаційний менеджмент та маркетинг : конспект лекцій / С. В. Знахур. – Харків : Вид. ХНЕУ, 2009. – 132 с. 4. Палеха Ю.І., Горбань Ю.І. Інформаційний бізнес : підручник / Ю.І. Палеха, Ю.І. Горбань — К.: Вид-во Ліра-К. 2015.- 492 с. 5. Палеха Ю.І., Палеха О.Ю. Маркетинг інформаційних продуктів і послуг : навч. посіб. / Ю.І. Палеха, О.Ю. Палеха. К. : Вид-во Ліра-К: 2013. – 478 с. 6. Пістунов І.М., Борщ Т.В. Інформаційний менеджмент: Матеріали метод. забезп. дисципліни – Д.: Національний гірничий університет, 2007.– 87 с.