Музеєзнавство, пам'яткознавство

8.027.00.01 Музеєзнавство, пам'яткознавство
Кваліфікація: Магістр музеєзнавства, пам'яткознавства
Рік вступу: 2020
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 1,5 роки
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Кількість кредитів: 90 кредитів ЄКТС
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Cьомий рівень НРК (другий цикл РК ЄПВО, сьомий рівень ЄРК)
Галузь знань: Культура і мистецтво
Особливі умови вступу: Немає, прийом здійснюється на загальних умовах вступу.
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: Завершена навчальна програма, обсягом 90 кредитів, успішний захист магістерської кваліфікаційної роботи. Навчальні дисципліни: 60; Практика: 9; Виконання та захист магістерської роботи: 21
Характеристика освітньої програми: Широкий огляд порядку збереження культурної, історичної спадщини, здатності здійснювати атрибуцію, інтерпретацію і популяризацію матеріальних пам’яток. Освітньо-професійна програма має дві практичні лінії – музеєзнавство, пам’яткоохоронна діяльність.
Набуті компетентності: 1. Уміння показати на практиці відповідність отриманих знань науковим та правовим стандартам в галузі музейної справи та охорони пам’яток історії та культури, використовувати набуті у процесі навчання знання у практичній роботі; 2. Уміння написати науковий твір з музеєзнавчих досліджень, розуміння послідовності роботи по підготовці наукового дослідження; 3. Уміння адаптувати результати наукових досліджень під час створення нових та використання існуючих експозицій, виставок, маршрутів тощо; 4. Уміння класифікувати, здійснювати атрибуцію, систематизувати, інтерпретувати музейні предмети, вести роботу по обліку фондів музею, бути знайомим з загальними правилами збереження музейних фондів, основами реставрації і консервації; 5. Уміння застосовувати набуті знання у формуванні ціннісних орієнтацій громадян на основі особистісного осмислення історичного та культурного досвіду минулого, становлення історико-культурного досвіду емоційно-ціннісного ставлення людини до світу.
1. Уміння демонструвати зв’язки між віддаленими у часі історичними подіями й сучасними діями людини; динамічний досвід її історико-культурних практик, як способів самореалізації, систему історико-культурних знань, який вмотивовує гуманістичну орієнтацію культури особистості; 2. Уміння критично аналізувати явища, факти, альтернативи розвитку пам’яткоохоронної галузі, різноманітних джерел інформації; уміння спілкуватися з іншими і вести діалог, проявляти навички конструктивного співіснування (робота в команді, кооперативне навчання, мирне розв’язання конфліктів тощо); досліджувати різні культурні практики, розглядати суперечливі питання, особиста рефлексія; 3. Уміння визначати і формувати проблеми, які безпосередньо стосуються сфери рішень музейного менеджменту, знаходити рішення для складних задач раціонального використання можливостей музейних та пам’яткоохоронних установ;
1. Уміння спроектувати, провести та завершити середній науковий проект, що об’єднує інструменти суміжних пов’язаних дисциплін з розумінням універсальних знань історичного досвіду та культурних традицій України у європейському контексті; 2. Порівнювати маркетингові стратегії для бізнес-моделей розвитку музейних і пам’яткоохоронних закладів, а також туристичних проектів; 3. Уміння ухвалювати і аргументувати вибір методів розв’язання спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Академічна мобільність: Немає, проте мобільність заохочується та визнається згідно із процедурами ЄКТС.
Практика/стажування: практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Керівник освітньої програми, контактна особа: д.і.н. Муравська Світлана Василівна
Професійні профілі випускників: 1. Розуміння музею як особливого феномену суспільної та культурної комунікації. Осмислення і розуміння особливостей спадщини, її багатоперспективності, здатність розвивати і збагачувати ці якості. 2.Практичні навички. Здатність здійснювати музеєфікацію об’єктів культурної, історичної і природньої спадщини. Володіння навиками експозиційно-виставкової, фондової та науково-освітньої роботи. Уміння створити конкурентний музейний продукт на ринку культурних послуг. Застосування у практичній музейній та пам'яткоохоронній роботі головних маркетингових інструментів. Уміння використовувати отримані знання безпосередньо в музейних та пам’яткоохоронних закладах при виконанні службових обов’язків. Опанування специфіки написання наукового твору з музеєзнавчих досліджень, розуміння послідовності роботи по підготовці наукового дослідження. Уміння редагувати, анотувати, коментувати тексти у сфері культурної спадщини. 3.Розв’язання проблем. Здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення з наукових проблем у сфері музеєзнавства і пам’яткоохоронної діяльності. Оцінювати визначальні проблеми, суперечності, концепції, дебати, теорії у сфері культурної спадщини. 4.Знання ресурсів, доступних для проведення музеєфікації і наукового дослідження музейних об’єктів і музеалій. 5.Моделювання. Здатність будувати відповідні моделі комплектування колекцій музеїв, виставок, експозицій, а також проекти взаємодії музеїв і суспільства, музеїв і ЗМІ тощо. 6.Комп’ютерні навички. Проявити здатність створювати віртуальні музейні експозиції та виставки. Навики впровадження цифрових та ІТ технологій в експозиційній і науково-фондовій роботі. Активне користування комп’ютером, цифровими технологіями та мережею Інтернет з метою аналізу та обробки інформації. 7.Комунікативні навички. Уміння комунікувати з колегами з даної області щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів, здатність робити усні та письмові звіти, обговорювати пам’яткоохоронні теми рідною та англійською мовами. Здатність розвивати соціальне усвідомлення ролі культурної спадщини. 8.Педагогічна майстерність та навики публічного виступу. Використання інтерактивних педагогічних прийомів та методів для різних цільових груп відвідувачів при проведенні екскурсій, здатність аналізувати шляхи, якими педагогічні навички використовуються на практиці, ефективно використовуючи основні педагогічні концепції. 9.Здатність використовувати інструменти суміжних гуманітарних наук відповідно до наукового проекту, що втілюється в музейних та пам’яткоохоронних установах. 10.Співпраця. Здатність комунікувати і співпрацювати з державними і громадськими організаціями, міжнародними музейними і пам’яткоохоронними інституціями. Уміння співпрацювати з цільовими групами – спеціалізованими і неспеціалізованими, розвивати залучення громади до охорони і популяризації культурної спадщини, комунікувати та інтерпретувати знання та ідеї з державними інституціями та чиновниками і спеціалізованими аудиторіями. 11.Управління. Здатність управління і адміністрування музейними та пам?’яткоохоронними установами. Володіння прикладними навичками музейного і туристичного менеджменту. Можливість здійснювати стратегічне музейне планування в умовах ринкової динаміки та конкуренції.
Доступ до подальшого навчання: Здобуття третього (освітньо-наукового /освітньо-творчого) рівня