Операційні системи та мережеві технології

Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.01.O.020
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: PhD, доцент Бешлей Галина Володимирівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння основними принципами та функціями операційних систем, включаючи їх роль у керуванні ресурсами комп'ютера та підтримці роботи програм. А також освоєння засобів та методів побудови, налагодження та управління комп'ютерними мережами, включаючи розуміння принципів роботи мережевих пристроїв та протоколів. Використання набутих знань та навичок для практичного розв'язання завдань у сфері ІТ, включаючи роботу адміністратором систем, інженером з мережевих технологій або розробником програмного забезпечення.
Завдання: Загальні компетентності: 1.Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій. 2. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. 3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 4. Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності. 5. Здатність розробляти та управляти проектами. 6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя Фахові компетентності: 1. Здатність до проектування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмноапаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними. 2. Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші). 3. Здатність оцінювати та враховувати економічні, соціальні, технологічні та екологічні фактори на всіх етапах життєвого циклу інфокомунікаційних систем. 4. Здатність проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати експериментальних даних і отриманих рішень.
Результати навчання: Результати навчання: 1.Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання інформаційних систем та технологій. 2.Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною (англійською) мовами. 3.Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях 4.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення 5.Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань 6.Pдатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1.Прикладне програмування 2.Системне програмування Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1.Бази даних 2.Схемотехніка інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Операційні системи та мережеві технології" вивчає фундаментальні концепції, принципи та практичні аспекти функціонування операційних систем і комп'ютерних мереж. Цей курс надає студентам знання і навички, необхідні для розуміння та управління операційними системами, а також для проектування, налагодження та адміністрування комп'ютерних мереж. Студенти отримають змогу вивчити сучасні технології, які є важливими для успішної роботи в сфері інформаційних технологій. Курс допоможе студентам побудувати міцний фундамент для подальших досліджень та кар'єрного зростання у галузі IT.
Опис: Назви тем: 1.Сучасні мережні технології 2.Хмарні обчислення та віртуалізація 3.Встановлення та налаштування операційної системи Windows 4.Операційні системи мобільних пристроїв 5.Операційні системи Linux та macOS 6.Базові налаштування комутатора і кінцевого пристрою. Мережні протоколи та багаторівневі моделі. 7.Фізичний рівень та системи числення. 8.Канальний рівень і комутація Ethernet. 9.Мережний рівень і визначення адрес. 10.Базові налаштування маршрутизатора та Адресація IPv4 11.Адресація IPv6 12.Транспортний рівень та протокол ICMP 13.Прикладний рівень та основи мережної безпеки 14.Створення невеликої мережі
Методи та критерії оцінювання: Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента – розширені відповіді на запитання та розв’язок задач, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Захист лабораторних робіт – проводиться у формі опитування та у вигляді тестування за методичними вказівками до лабораторних робіт Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1) письмова - – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 12 питань, на які студент повинен дати відповіді. Перші 5 питань є тестовими з однією правильною відповіддю та оцінюються у 3 бали, наступні 5 питань є тестовими з двома чи більше правильними відповідями та оцінюються у 5 балів останні два питання потребують вказання правильної відповіді та оцінюються у 5 балів. 2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які п’ять питань. Кожне питання оцінюється у 2 бали.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова: 1. Cisco systems. Навчальні матеріали академій Сisco за курсом Introduction to networks https://www.netacad.com/courses/ introduction-to-networks Допоміжна: 1. Бондаренко М.Ф., Качко О.Г. Операційні системи: Навчальний посібник.– X.: Компанія СМІТ, 2008. – 432 с. 2. Шеховцов В. А. Операційні системи / В. А. Шеховцов. – Київ : Видавнича група BHV, 2005. – 576 с.: іл. Ткаченко В.І. Програмне забезпечення локальних обчислювальних мереж [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.lessons-tva.info/edu/einf3/m3t1_5.html - Мережеві технології. Глобальні мережі та технології глобальних мереж 3. Л Кларк К., Гамільтон К. Принципи комутації в локальних мережах CISCO: [пер. з англ.] - М.: изд. будинок «Вільямс», 2003. - 976 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).