Виробнича практика

Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.02.O.044
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: Ратич Андрій Теодорович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Практика студентів – невід’ємна компонента освітньої програми підготовки фахівців усіх освітніх рівнів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу забезпечити набуття фахових компетентностей студентами та можливість їхнього працевлаштування на українському та міжнародному ринках праці. Практика студентів проводиться з відривом від теоретичного навчання на базах практики (підприємствах, організаціях, установах), науково-технічне оснащення яких спроможне забезпечити сучасні вимоги до підготовки фахівців відповідного освітнього рівня, а також умови їх подальшого професійного росту та кар’єри. Метою професійної (виробничої) практики студентами є здобуття умінь та навичок застосування сучасних технологій та знайомство з формами організації праці у сфері їхньої майбутньої професії, формування у них, на базі одержаних під час навчання в університеті теоретичних знань та практичної підготовки, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень у процесі їхньої професійної діяльності; формування здатності систематично поновлювати свої знання та творчо застосовувати їх у практичній діяльності. Практика передбачає удосконалення професійно-практичної підготовки студентів та забезпечує набуття ними визначених освітньою програмою компетентностей з використанням матеріально-технічної бази практики.
Завдання: Відповідно до вимог освітньо-професійної програми «Інформаційно-комунікаційні системи» та кваліфікаційної характеристики фахівця в результаті проходження практики студенти повинні набути таких компетентностей: • Інтегральна компетентність: Здатність використовувати теоретичні та фундаментальні знання, уміння і навички для успішного розв’язування складних спеціалізованих задач та практичних проблем під час професійної діяльності в галузі інформаційних технологій, або у процесі подальшого навчання, що передбачає застосування теорій та методів розроблення і застосування компонентів інтелектуальних інформаційних технологій та програмно-апаратних засобів інформаційно-комунікаційних систем для розв’язання завдань зі спеціальності. • Загальні компетентності: - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на відповідних рівнях; - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності; - Здатність спілкуватися, читати та писати іноземною мовою; - Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; - Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел; - Здатність розробляти та управляти проектами; - Здатність оцінювати, приймати рішення та забезпечувати якість робіт; - Здатність працювати в команді та індивідуально; - Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. • Фахові компетентності спеціальності: - Базові знання з фундаментальних наук: математика, фізика, електроніка; - Базові знання наукових понять, теорій, методів та засобів сучасних інформаційних технологій; - Базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі інформаційних технологій; - Знання комп’ютерної техніки та сучасних технологій проектування та програмування інформаційних систем, володіння навичками роботи з комп'ютером для розв’язання завдань зі спеціальності; - Знання програмних інструментів, математичних методів та інформаційних технологій розроблення інтелектуальних систем, комунікаційних систем, моніторингових та управляючих систем; - Знання сучасних методів та засобів захисту телекомунікаційних систем та розподілених систем оброблення даних; - Знання сучасних обчислювальних методів та засобів розподілених систем і паралельних обчислень; - Здатність приймати рішення при розробленні, впровадженні й обслуговуванні складних інформаційно-комунікаційних систем; - Прийняття рішень при розробленні, впровадженні й обслуговуванні складних інформаційних, комунікаційних систем та інформаційних технологій різноманітного призначення - Знання математичних методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів збирання, опрацювання, аналізу, зберігання, розповсюдження і представлення науково-технічної інформації; - Знання принципів і методів інтеграції, побудови та застосування комп’ютерних, сенсорних і бездротових телекомунікаційних мереж; - Здатність розробляти та використовувати математичні моделі та методи для оброблення, аналізу та синтезу результатів професійної діяльності, використовуючи методи формального опису систем; - Знання принципів WЕВ-технологій та методів і засобів їх використання для розв’язання завдань зі спеціальності; - Здатність проводити експерименти та оформляти отримані робочі результати у вигляді презентацій, науково-технічних звітів, статей і доповідей; - Здатність формувати нові конкурентоспроможні ідеї й реалізовувати їх у проектах (стартапах).
Результати навчання: У результаті проходження практики студенти повинні отримати нові знання та уміння, які передбачені освітньо-професійною програмою «Інформаційно-комунікаційні системи». Зокрема: Знання: • структури бази практики (науково-дослідної лабораторії); • методики проведення науково-дослідних (проектно-конструкторських) робіт, отримання теоретичних та експериментальних даних; • будови та принципів роботи експериментального обладнання, необхідного для виконання роботи; • змісту і правил оформлення проектних матеріалів, знати склад та послідовність виконання проектних робіт з урахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів; • сучасного рівня та новітніх інформаційно-комунікаційних технологій з метою їх запровадження у професійній діяльності Вміння: • використовувати здобуті знання професійно-орієнтованих дисциплін: методів та засобів інформаційних технологій; технологій та інструментів розроблення інформаційних систем у різних галузях економіки; • проводити системний аналіз об’єктів проектування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційно-комунікаційних системах та мережах; • здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень. • здатність розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційно-комунікаційних систем та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження. Комунікації: • уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною (англійською) мовами; • здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія та відповідальність: • здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; • здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; • Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; • Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Професійна (виробнича) практика студентів є невід’ємною складовою освітньої програми підготовки фахівців усіх освітніх рівнів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу забезпечити набуття фахових компетентностей студентами та можливість їхнього працевлаштування на українському та міжнародному ринках праці. Професійна (виробнича) практика є завершальним етапом вивчення теоретичних курсів та має на меті навчити студентів застосовувати набуті знання на практиці. До неї допускаються студенти, що завершили курс теоретичного навчання за вказаною спеціальністю незалежно від форми навчання. Програма професійної (виробничої) практики для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 126 "Інформаційні системи та технології", ОПП 126.02 «Інформаційно-комунікаційні системи» розроблена на основі Методичних рекомендацій Департаменту вищої освіти, Інституту інноваційних технологій і змісту навчання Міністерства освіти і науки України. • Програма практики студентів відповідає: • Положенню про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України затвердженого наказом Міністерства освіти України від 08.04.1993 No 93 (http://zakon.rada.gov.ua › z0035-93.); • Методичним рекомендаціям зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. No31-5/97 (http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak); • Положенню про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка», затвердженого наказом ректора від 10.12.2015 р. No 235-10 (Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 87 – 109.); • Положенню про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затвердженим наказом ректора від 22.11.2017 р. No 265-10 (Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147.); • освітньо-професійній програмі підготовки бакалаврів спеціальності зі спеціальності 126.02 " Інформаційно-комунікаційні системи " • особливостям галузі інформаційні технології, в якій працюватимуть випускники після закінчення вузу; • особливостям баз практики.
Опис: 1. МЕТА І ЦІЛІ ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИКИ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИКИ 2.1. Етапи організації практики 2.2. Обов’язки керівника практики від кафедри 2.3. Основні обов'язки керівника практики від підприємства 2.4. Права і обов’язки студентів 3. ЗМІСТ ПРАКТИКИ 3.1 Етапи професійної (виробничої) практики 3.2. Індивідуальні завдання 4. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ПРАКТИКИ 4.1 Форми і методи контролю 4.2. Вимоги до звіту по практиці 4.3. Підведення підсумків практики Додаток 1. Зразок договору про проведення практики на підприємствах Додаток 2. Зразок оформлення титульного аркуша Додаток 3. Зразок оформлення завдання Додаток 4. Форма бланку «Скерування на практику» Скерування на практику Додаток 5. Форма бланку договору про проходження практики за кордоном ..
Методи та критерії оцінювання: Після закінчення практики студент: 1) складає і оформляє звіт. 2) оформляє бланк «Завдання та результати проходження практики» з відгуком, підписаним керівником практики і завірений печаткою організації На кафедру «Телекомунікації», відповідальному за проведення практики, протягом двох днів після закінчення практики студент подає: 1) Бланк «Завдання та результати проходження практики» з відгуком, підписаним керівником практики і завірений печаткою організації, з відміткою про прибуття та закінчення практики; 2) Звіт, перевірений і підписаний керівником практики від організації (установи, підприємства). Звіт про практику та бланк «Завдання та результати проходження практики» не оформлений відповідно до вимог не приймається і студент до захисту результатів практики не допускається. Підсумки підводяться комісією, яка призначається завідувачем кафедрою. Диференційна оцінка з практики враховується нарівні з іншими оцінками, які характеризують успішність студента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів по результатах професійної практики студентів: Поточний контроль - 10 балів Оцінка за практику керівника від підприємства* - 20 балів Захист результатів практики - 70 балів Всього - 100 балів * Оцінка за практику керівника від підприємства перераховується наступним чином: - «задовільно»- 5 балів, «добре»-10 балів, «відмінно» -20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: В залежності від одержаного індивідуального завдання студент отримує список відповідної літератури для його опрацювання. В першу чергу це повинна бути література, яка є на базі практики і часто відсутня у ЗВО. Це нормативні матеріали, галузеві методики проектування інформаційних систем або їх елементів, матеріали науково-дослідних та проектно-конструкторських розробок, реферативна інформація, відомчі та міжвідомчі вказівки.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).