Педагогіка

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.O.4
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Дольнікова Любов Василівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • знання теоретико-методологічних основ та категоріального апарату педагогіки; • знання сутності організаційної структури навчально-виховного процесу, характеристик структурних елементів процесу навчання; • знання сучасних підходів, методів, методик та засобів планування, організування та проведення виховної роботи з студентською молоддю; • знання методичних вимог до підготовки та проведення навчальних занять різних організаційних форм, методів навчання та основних вимог до їх вибору; • знання структури та дидактичних вимог до підготовки навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін; • знання психологічних особливостей студентського віку в реалізації організаторської, аналітичної та соціальної функцій у вихованні креативної особистості, закономірностей та особливостей її розвитку. • володіння практикою передачі фахових знань, уміннями аналізувати та визначати цілі навчального заняття на основі теоретичних підходів, демонструвати сучасну базу знань з проблем теорії освіти та створювати власну базу навчальної інформації; • уміння проектувати зміст навчання, розробляти та використовувати дидактичні засоби методичного супроводу навчального заняття; • уміння налагоджувати комунікативні суб’єкт-суб’єктні стосунки в учнівському колективі, організовувати та проводити групову та індивідуальну виховну роботу; • уміння організації та здійснення контролю навчальних досягнень учнів; • уміння виявляти та розвивати творчі якості особистості, застосовувати методи навчання творчості та проводити тренінги для розвитку творчих здібностей; • уміння планувати та проводити виховну роботу зі студентами в аудиторний та позааудиторний час, організовувати ефективну комунікативну діяльність, розв’язувати педагогічні задачі та ситуації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Історія педагогіки • Професійна педагогіка • Педагогічний практикум
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Педагогіка" передбачає вивчення становлення педагогіки як науки, її об’єкт і предмет вивчення, структуру та зв'язок з іншими дисциплінами, педагогічний процес, як цілісну систему, дидактику та її основні категорії, процес, зміст, методи та форми навчання і виховання, інноваційні процеси в освіті. Теорія виховання, методи та форми виховної роботи, професійний розвиток педагога.
Методи та критерії оцінювання: усне фронтальне та індивідуальне опитування ; • фронтальне стандартизоване тестове опитування; • фронтальна перевірка виконання домашніх завдань; • оцінка активності студента у процесі слухання лекцій, виконання практичних занять, участь у дискусіях, вирішенні проблемних і ситуаційних завдань, доповнення попередніх відповідей і т. ін. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та складання екзамену.
Рекомендована література: .Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко. – К.: Знання-Прес, 2003. – С.45-49. 2.Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка у запитаннях та відповідях: Навчальний посібник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко – К.: Знання, 2006. – С.9-13. 3.Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. / В.І. Лозова, Г.В. Троцко. – Xарків: “ОВС”, 2012. – 287 с. 4.Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ : [б. в.], 2009. – 656 с. 5.Пальчевський С.С. Педагогіка: навч. посіб. /С.С. Пальчевський. -К.: Каравела, 2007. - 576 с. 6.Педагогіка: навч. посіб./Н.П.Волкова. – 4-те вид., стереотип. – К. :Академвидав, 2012. – 616 с. – (Серія «Альма-матер») 7.Педагогіка: Навчальний посібник / Галузяк В.М., Сметанський М.І., Шахов В.І. - Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С. 8-24. 8.Полякова Г.А. Педагогіка: навчальний посібник / Г.А.Полякова,Т.А.Борова. - X.: Вид. «ІНЖЕК», 2011. - 368 с. 9.Фіцула М.М. Педагогіка: Навчальний посібник. / М.М. Фіцула. – К.: «Академвидав», 20005.- С.9-24. 10.Ягупов В.В. Педагогіка: Навчальний посібник. /В.В. Ягупов. – К.: Либідь, 2003. – С.11-25.