Спеціальні методи дослідження в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну

Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 8.023.00.M.32
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: доцент, доктор архітектури Ідак Юлія Володимирівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знання основних понять та категорій, необхідних для розвитку творчого мислення та виконання наукових досліджень в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну; - знання основних загальнонаукових та розуміння специфіки спеціальних методів дослідження об’єктів пізнання; - знання особливостей організації та порядку проведення наукових досліджень; - уміння ідентифікувати проблеми та обґрунтовувати необхідність їх вирішення, збирати для цього необхідну кількісну та якісну інформацію, робити обґрунтовані прогнози та неупереджені висновки; - уміння вибирати методи дослідження та аналізувати отримані результати; - уміння застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для розв’язування дослідницьких завдань; - застосування дослідницьких підходів до збирання та аналізу кількісної і якісної інформації, необхідної для виявлення наукових проблем в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну; - розроблення власного дослідницького підходу до розв’язання завдань в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну; - розроблення наукових моделей тих або інших істотних ознак та властивостей досліджуваного об'єкта, взаємозв'язків і відносин між його структурними елементами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: "Наукові дослідження та семінари за їх тематикою", "Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи"; кореквізити: "Педагогічний практикум".
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна складається із п’яти тем, структурованих за принципом переходу від загальних знань про науку до вивчення специфіки наукових досліджень в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну: перша – загальні питання про науку; друга – особливості функціонування та організація наукового дослідження; третя – поняття та структура наукової теорії; четверта – методологія та методи наукового дослідження; п’ята – наукові дослідження у в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну. Послідовність викладу навчальної інформації відповідає загальноприйнятному розумінню науки як системи знань про закономірності розвитку природи і суспільства та способи її впливу на оточуючий світ. Особливу увагу приділено вироблення дослідницького підходу для розв’язання конкретних задач та розроблення наукової моделі тих або інших істотних ознак та властивостей досліджуваного об'єкта, взаємозв'язків і відносин між його структурними елементами. Для поглиблення отриманих знань і вдосконалення практичних навичок, кожна тема супроводжується контрольними заходами (поточним контролем) і завершується розробленням індивідуальної науково-дослідної роботи. На заняттях створюються умови для активізації наукового потенціалу, вдосконалення навичок представлення та аналізу наукових рішень, критичний і проектних в Україні і за кордоном та ін.
Методи та критерії оцінювання: Основним методом контролю знань студентів є поточний (15 б.), підсумковий (15 б.) та семестровий (екзамен, 70 б.) контроль. Сумарно 100 б.
Рекомендована література: Гінзбург, М. Д., 2012б. Наукова картина світу як засіб інтегрувати та систематизувати фахові знання. Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія, 2, с. 9–17. Дротянко, Л. Г., 2000. Феномен фундаментального і прикладного знання : (Постнекласичне дослідження). Київ : Видавництво Європейського університету фінансів, інформаційних систем, менеджменту і бізнесу. Конверський, А. Є., ред., 2010. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів. Київ: Центр учбової літератури.