Стратегії досліджень контенту медіа

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 8.054.00.M.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Климанська Лариса Дмитрівна, доктор політичних наук, професор
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у поглибленому вивченні теоретико-методологічних засад досліджень контенту медіа. Більш специфічно навчальна дисципліна «Стратегії досліджень контенту медіа» має за мету: • навчити здобувача освіти методології стратегії досліджень контенту медіа • розширити його навики щодо самостійних практично-соціологічних досліджень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти необхідних компетентностей: - загальних: - ЗK02. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. - фахових: - СК03. Здатність застосовувати сучасні методології, методи та інструменти емпіричних і теоретичних досліджень у сфері соціології, сучасні цифрові технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення в науковій та освітній діяльності. - СК08. Здатність критично оцінювати достовірність та репрезентативність отриманої інформації, результати науково-дослідної роботи, визначати перспективи подальших наукових розвідок та забезпечувати якість досліджень із дотриманням академічної доброчесності
Результати навчання: Зн 1. Мати передові концептуальні та методологічні знання з соціології та на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, та отримання нових знань у сфері соціології та/або здійснення інновацій. Зн 4. Глибоко розуміти загальні принципи та методи соціально - поведінкових наук, а також методологію наукових досліджень, застосовувати їх у власних дослідженнях у сфері соціології та у викладацькій практиці. Зн 5. Здатність продемонструвати розуміння впливу прийнятих рішень та отриманих в процесі дослідницької роботи результатів на суспільні процеси, на врегулювання соціальних проблем. Ум 2.Критично аналізувати та узагальнювати результати власних досліджень і доробок інших дослідників у контексті всього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної наукової проблеми. АВ1 Демонстрація значної авторитетності, інноваційності, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, послідовна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити - "Філософія і методологія науки", "Аналітичні і чисельні методи дослідження соціальних проблем", "Методологія і методи досліджень в якісній соціології" Кореквізити - "Дослідницький семінар у галузі соціології та соціальної роботи"
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Стратегії досліджень контенту медіа» розрахований на 15 лекційних та 30 практичних годин . Практичні заняття мають закріпити теоретичні знання студентів, привчити їх самостійно аналізувати і порівнювати існуючі методи збору інформації в соціології в якісній парадигмі, оскільки усвідомлення та кваліфіковане застосування цих знань є гарантом фахової діяльності. Навчальна дисципліна вписується в структуру навчальних дисциплін майбутніх фахівців-соціологів, доповнює та розвиває їх. Головними методологічними принципами вивчення курсу виступають :науковість, системність, комплексність, доступність, практичність, логічність, наочність. Логіка вивчення курсу базується на логіці розгортання різних тактик якісного дослідження. Навчальна дисципліна вивчається впродовж одного семестру. З метою якісного виконання головних завдань навчально-виховного процесу застосовується проблемно-діяльнісна технологія вивчення курсу. Практичні заняття проводяться з обов’язковими елементами поточного контролю, аналізу конкретних ситуацій, вирішення практичних завдань.
Опис: Медіакомунікація як явище.Властивості інформації як базового поняття медіакомунікації.Тексти у цифрових медіях. Візуалізація даних. Нові медіа і комунікативні технології. Рекламні комунікації. Управління медіапроектами. Медіакомунікаційний вплив. Інформаційна безпека держави та інформаційна війна
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, ): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів Заліковий контроль (ЕК) - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Атестація здобувачів освіти з дисципліни «Стратегії досліджень контенту медіа»здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей. 1. Атестація проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціологія» з використанням методів комплексної діагностики: семестрове оцінювання (СО) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). 2. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей освоєння дисципліни є його тематика, завдання до практичних та самостійних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 3. Атестація якості освоєння дисципліни здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Рекомендована література: 1. Шилина М. Медиакоммуникация: тенденции транс формации. Новые парадигмы исследований мас совых коммуникаций // Пресс-служ ба. — М., 2009. — № 8. — С. 24—35. 2. Lister M. New Media: A Critical Introduction / M. Lister, J. Dovey, S. Giddings, I. Grant, K. Kel - ly. — London : Routledge, 2009. — 463 p 3. Луман Н. Медиа коммуникации / Н. Луман. — М. : Логос, 2005. — 280 с. 4. Шендеровський К.С. та інші. Медіакомунікації та соціальні проблеми: Збірка навчально-методичних матеріалів і наукових статей в трьох частинах. Частина перша / Упор., ред. К. С. Шендеровського / Київ. нац. ун-т; Ін-т журналістики. – К., 2012. – 288 с./ http://journlib.univ.kiev.ua/Books/Mediasocprob1.pdf 5. Лалл Джеймс. Мас-медіа, комунікація, культура: глобальний підхід. Київ, 2002; 6. Навальна М., Ісайкіна О. Медіакомунікації. Навчальний посібник / Укл. Марина Навальна, Олена Ісайкіна. – ПереяславХмельницький : «Видавництво КСВ», 2018. – 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).