Системний аналіз в маркетингу

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 8.075.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., професор Мних О. Б., кафедра маркетингу та логістики к.е.н., доцент Леонова С.В., кафедра маркетингу та логістики к.е.н., доцент Гірна О.Б., кафедра маркетингу та логістики
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння фундаментальних знань з системного аналізу, оволодіння системним мисленням, формування у здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти навичок застосування методів системного аналізу у виробничих та соціально-економічних системах, зокрема системах, які побудовані на засадах маркетингу, прищеплення практичних навичок в оволодінні методами і інструментами системного аналізу.
Завдання: загальні компетентності: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахові компетентності професійного спрямування: Здатність застосовувати сучасні методи та інструменти маркетингу, цифрові технології, ресурси та економіко-математичні методи i моделі у науковій та педагогічної діяльності. Здатність до виявлення i формалізації закономірностей розвитку cy6’єктів ринкових відносин на основі фундаментальних та прикладних досліджень, розроблення рекомендацій щодо підвищення ефективності маркетингових систем. Здатність опрацьовувати обґрунтовані послідовності, моделі, механізми, системи тощо для чітко визначених економічних об’єктів у сфері маркетингу
Результати навчання: Планувати i виконувати емпіричні та/або теоретичні дослідження з маркетингу та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів та дотриманням норм професійної i академічної етики, критично аналізувати результати власних досліджень i результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми. Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями i нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми маркетингу державною та іноземною мовами, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних міжнародних наукових виданнях. Розробляти моделі взаємодії окремих економічних агентів та механізми впливу на них Адаптувати та застосовувати в маркетингу апарат наукових досліджень суміжних спеціальностей і галузей знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - Кореквізити: -
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання здобувачам вищої освіти ступеня доктора філософії знань про сутність і сферу застосування системного аналізу, зміст його методів та їх вплив на маркетингову діяльність підприємства, а також формування практичних навичок прийняття обґрунтованих управлінських рішень з використанням системного підходу до аналізу змінної ринкової ситуації.
Опис: Предмет, методи і задачі курсу. Роль системного аналізу в економіці і в маркетингу. Методологічні засади системного аналізу. Принципи системності та ізоморфізму Тенденції розвитку системного підходу в умовах VUCA-світу. Характеристика системи та її основних властивостей . Побудова систем і дослідження ефекту синергії . Ієрархічні системи. Поняття про систему маркетингу, особливості її елементів і зв’язків між ними. Адаптивність систем і розвиток системно-рефлексивного маркетингу. Принцип Ешбі, як обґрунтування ієрархічної структури. Методологія системного аналізу та її прикладні аспекти у сфері маркетингу. Загальна характеристика сучасних методів системного аналізу і структурне моделювання. Гібридні моделі та їх особливості. АМВ-файли та їх роль у багатовимірному моделюванні процесів. Оптимальність системи та пошук оптимальних управлінських рішень хз використанням хмарних технологій. Розвиток економічної метрології в умовах сервісної економіки.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (40%): письмова компонента роботи (55%), усна компонента опитування ( 5%).
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Поточний контроль роботи передбачає оцінювання знань здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вітлінський В. В. Економіко-математичні методи та моделі: оптимізація: Навч. посібник / Вітлінський В. В., Терещенко Т. О., Савіна С. С. - К. : КНЕУ, 2016. - 303 с. 2. Економіко-математичне моделювання: Навч. посібник / [Р.В. Фещур, В.П. Кічор, І.Я. Олексів та ін.]. – Львів: Бухгалтерський центр «Ажур», 2010. – 340 с. 3. Економіко-математичне моделювання: Навч. посібник / За ред. О. Т. Іващука. – Тернопіль: ТНЕУ «Економічна думка», 2008. – 704 с. 4. Економіко-математичні методи та моделі: Навч. посібник. / За заг. ред. В.М. Мацкул - Одеса: ОНЕУ, 2018.- 404 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).