Педагогічна практика

Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 8.105.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: к.т.н. Кондир А.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Поглибити теоретичні знання та практичні уміння і навики у галузі природничих наук за спеціальністю «Прикладна фізика та наноматеріали», розвинути філософські та мовні компетентності, сформувати універсальні навики педагога, достатні для проведення та успішного завершення педагогічного процесу і подальшої професійно-наукової діяльності. Забезпечити розвиток професійних і педагогічних компетентностей, якими має опанувати майбутній педагог.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни: – на рівні пізнання студенти повинні продемонструвати знання фактів, термінології, структур, теорії, принципів, законів, закономірностей, тенденцій розвитку науки, необхідних для наукового обґрунтування процесів у рамках обраної спеціальності ( спеціалізації); – на рівні розуміння студенти мають засвідчити свою спроможність представляти знання шляхом трансформації навчального матеріалу та інтерпретації основних категорій, законів, принципів для аудиторії студентів; – на рівні застосування майбутні педагоги мають показувати уміння використовувати навчальний матеріал у конкретних умовах, спираючись на засвоєні теоретичні положення. ІНТ. Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівні. Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1. Знання сучасних методів проведення досліджень в педагогіки і в суміжних галузях. ЗК 2. Критичний аналіз, оцінка і синтез нових педагогічних засобів. ЗК 3. Уміння ефективно спілкуватися з широкою науковою спільнотою та громадськістю з актуальних питань педагогічної науки. ЗК 4. Соціальна відповідальність за результати прийняття педагогічних рішень рішень; ЗК 5. Ініціювання оригінальних педагогічних розробок. ЗК 6. Лідерство та здатність як автономної, так і командної роботи під час реалізації проєктів.
Результати навчання: 1. Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання теоретичних та прикладних задач обраної області наукових досліджень. 2. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання науково-прикладних задач з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. 3. З використанням набутих дослідницьких навичок здатність самостійного успішного проведення експериментальних досліджень. 4. Здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення. 5. Здатність постійного навчання з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. 6. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Риторика 2. Професійна педагогіка. Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Якість вищої освіти (формування внутрішніх систем забезпечення якості) 2. Академічна доброчесність і якість освіти
Короткий зміст навчальної програми: Загальні положення щодо організації навчальних занять у ВНЗ. Нормативні основи організації навчального процесу у ВНЗ. Роль педагога в сучасному суспільстві. Психолого-педагогічні вимоги до особистості сучасного педагога. Основні характеристики взаємодії у соціальній роботі. Психолого-педагогічна характеристика викладача. Орієнтовна структура лекційного / практичного / лабораторного заняття. Культура і образно-виразна характеристика мовлення. Комунікативні характеристики професійного мовлення педагога.
Опис: Змістовий модуль 1. Розробка індивідуального плану проходження педагогічного практикуму з отримання професійних умінь і досвіду професійної діяльності. Практичне заняття 1. Ознайомлення аспіранта з основними вимогами, нормативними документами та формами звітності за результатами педагогічної практики. Визначення мети і завдання педагогічного практикуму, окреслення основних видів робіт за участю керівника практикуму. Практичне заняття 2. Укладання запланованих тем занять, з формулюванням мети занять та зазначенням дат їхнього проведення. Укладання короткої характеристики особливостей студентського колективу, в якому аспіранту належить проведення педагогічного практикуму. Практичне заняття 3. Планування навчального процесу, а також навичок самоорганізації і тайм-менеджменту. Змістовий модуль 2. Відвідування лекційних та практичних занять провідних викладачів кафедри. Практичне заняття 4. Вивчення досвіду викладання провідними викладачами кафедри під час відвідування навчальних лекційних / практичних / лабораторних занять з дисциплін, що закріплені за кафедрою. Практичне заняття 5. Способи структурування і представлення навчального матеріалу. Способи активізації навчальної діяльності. Особливості педагогічної риторики. Способи і прийоми оцінки навчальної діяльності у вищій школі. Специфіка взаємодії в студента з викладачем. Змістовий модуль 3. Підготовка та проведення навчальних занять. Практичне заняття 6. Підготовка і проведення лекційних / лабораторних / практичних занять за темою, визначеною науковим керівником, і відповідного напрямку наукових інтересів аспіранта. Практичне заняття 7. Розробка змісту навчальних лекційних / практичних / лабораторних занять з дисципліни; проведення занять і їхній самоаналіз. Вибір і вивчення наукової літератури, навчально-методичних посібників, методичних рекомендацій тощо з дисципліни вибору. Практичне заняття 8. Формулювання навчально-виховних цілей, вибору типу, виду заняття. Використання різних форм організації навчальної діяльності студентів. Діагностика, контроль і оцінка ефективності навчальної діяльності. Змістовий модуль 4. Узагальнення досвіду організації навчально-виховного процесу у Національному університеті «Львівська політехніка». Практичне заняття 9. Організація навчально-виховного процесу у вищій школі на прикладі кафедри ПФН. Практичне заняття 10. Оцінка якості різних видів робіт студентів: прийом заліків, перевірка контрольних робіт, проведення індивідуальної роботи зі студентами, підготовка дидактичних матеріалів до занять, укладання завдань, розробка тестів тощо. Змістовий модуль 5. Підведення і оформлення підсумків педагогічного практикуму з отримання професійних умінь і досвіду професійної діяльності. Практичне заняття 11. Оформлення звітних документів – заповненого індивідуального плану і розгорнутого плану-конспекту проведених лекційного / практичного / лабораторного занять. Практичне заняття 12. Захист звіту з педагогічного практикуму на комісії, призначеній завідувачем кафедри у складі 3-х членів з числа висококваліфікованих представників професорсько-викладацького складу кафедри, включно керівника практики. Захист проходить у формі короткої доповіді аспіранта і відповідей на запитання членів комісії (питання комісії не повинні виходити за рамки тематики завдання на практику). Засідання комісії оформляють протоколом,в який вноситься оцінка.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль -30 балів, Семестровий контроль: захист звіту - 70 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Під час контрольних заходів (практичне заняття, залік) відповіді аспірантів оцінюють за такими критеріями: Питання вимагають від аспіранта вибору докладної відповіді серед 4-5 ймовірних варіантів та оцінюються за принципом "все або нічого": мкб (максимальна кількість балів) - правильна відповідь, 0 балів - неправильна відповідь. Теоретичні питання 3 рівня: Мають на меті перевірку навичок аспіранта щодо розуміння теоретичного матеріалу. Відповідь по-можливості має бути повною та аргументованою. Максимальну кількість балів (мкб) за питання отримує аспірант, що повністю висвітлив питання. 70-90 % від мкб – питання в цілому висвітлене, але є незначні неточності або інші недоліки. 50-70 % від мкб – відповідь на питання дано не в повному обсязі і/або є суттєві помилки . 30-50 % від мкб– зроблена спроба відповісти на питання, але зроблено грубі помилки і/або питання в цілому не висвітлене. Такої ж оцінки заслуговуватиме аспірант, якщо він робить неправильні висновки на основі логічних припущень, що містять правильні міркування. 10-30 % від мкб– зроблена невдала спроба відповісти на питання, лише окремі міркування і /або формули є вірними. 0 балів – жодна з записаних формул не має стосунку до даного питання, всі міркування є помилковими, або цілковито відсутні. Відмінно – 88 … 100 балів. Добре – 71 … 87 балів. Задовільно – 50 … 70 балів. Незадовільно – 0 … 49 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мукан Н. В. Конспект лекцій з дисципліни «Професійна педагогіка» для здобувачів освіти третього освітньо-наукового рівня доктора філософії усіх спеціальностей. / Н.В. Мукан, Дольнікова Л. В. – Львів, НУ «Львівська політехніка», 2020. – 205 с. 2. Семенова А.В. / Словник–довідник з професійної педагогіки / За ред. Семенової А.В. // – Одеса, Пальміра, 2006. – 221 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).