Модельно-орієнтовані методи розробки інформаційних систем

Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 8.126.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: проф. Буров Євген Вікторович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є сформувати в аспірантів знання та вміння у проблематиці використання модельно-орієнтованих методів у процесі розробки інформаційних систем.
Завдання: загальні компетентності: - застосовувати теоретичні знання у практичних ситуаціях, у науковій діяльності. - ініціювати дослідницько-інноваційні проекти та автономно працювати під час їх реалізації. - виявляти та вирішувати задачі, генерувати ідеї та приймати обґрунтовані рішення. - до аналізу, синтезу і оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних моделей і методів. фахові компетентності: - використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання в галузі інформаційних технологій для вирішення складних проблем, вивчати та критично оцінювати нові методології проведення досліджень, ґрунтуючись на фахових у цій області наукових джерелах. - до розроблення та дослідження моделей і методів оцінювання якості та підвищення надійності, функціональної безпеки, живучості інформаційних систем та цифрових сервісів. - до володіння методами планування та проведення експериментів (у т.ч. активних, пасивних, імітаційних), статистичного опрацювання їх результатів. - управляти інформаційними ресурсами, інформаційними системами та цифровими сервісами. - володіти широким спектром компетентностей, необхідних для ефективного управління ІТ проектами на всіх фазах їх життєвого циклу
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - Володіти передовими концептуальними та методологічним знаннями в галузі науково-дослідної та/або професійної діяльності на межі предметних галузей. - Володіти поглибленими професійно-профільними знаннями і практичними навичками для вирішення складних задач в галузі інформаційних систем та технологій. - Володіти систематизованими знаннями сучасних методів проведення досліджень в області інформаційних технологій та управління ІТ проектами. - Володіти поглибленими знаннями у обраній області наукових досліджень. - Володіти розумінням впливу технічних рішень в суспільному, економічному і соціальному контексті.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ОК2.1 Методи аналізу та оптимізації складних систем
Короткий зміст навчальної програми: Курс присвячено ознайомленню з проблематикою модельно-орієнтованих методів розробки інформаційних систем. Зокрема розглянуто методологію xUML розробки інформаційних систем.
Опис: 1.Загальні положення та місце MDA у процесі автоматизації розробки інформаційних систем Загальна характеристика та місце модельно-орієнтованих методів у процесі розробки програмного забезпечення. Головні принципи, методи та засоби 2. Модельно-орієнтовані архітектури Основні визначення, рівні моделювання, відображення моделей. Мови моделювання 3. Загальні та спеціалізовані мови. Мова xUML. Огляд спеціалізованих мов 4. Метамоделювання та MOF. MOF та UML 5. XML metadada interchange (XMI) 6. Засоби автоматизації та процес розробки у парадигмі MDD
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та поточного контролю
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань здобувачів освіти відбувається на основі виконання завдань в межах лабораторних занять (поточний контроль) та виконання екзаменаційного завдання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Вон Вернон. Предметно-ориентированное проектирование. Самое основное. Вильямс, 2016, 160 с. 2. Model-driven Software Engineering (MDSE) in Practice. The book on MDD, MDE, MDA, MD* by Marco Brambilla, Jordi Cabot, and Manuel Wimmer. 2nd edition. Morgan & Claypool, 2017. ISBN (paperback) 9781627057080. (ebook) 9781627059886 3. The Fast Guide to Model Driven Architecture The Basics of Model Driven Architecture Інформаційні ресурси • https://www.omg.org/mda/specs.htm • https://www.oreilly.com/library/view/model-driven-software-development/9781118725764/OEBPS/c12.htm
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).