Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування та виготовлення виробів машинобудування

Спеціальність: Прикладна механіка
Код дисципліни: 8.131.00.M.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Ступницький Вадим Володимирович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни “Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування та виготовлення виробів машинобудування ” полягає у наданні аспірантам знань з використання сучасних методів комп'ютерного моделювання для дослідження системних процесів виготовлення та експлуатації машинобудівних виробів
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни “Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування та виготовлення виробів машинобудування” аспірант повинен навчиться застосовувати сучасні методи комп'ютерного моделювання, що забезпечують: - побудову адекватної комп'ютерної моделі системи або досліджуваного процесу функціонування та виготовлення виробів машинобудування; - планування та аналіз комп'ютерного експерименту; - обґрунтований вибір методу імітаційного моделювання; - інтерпретувати і аналізувати результати комп'ютерного моделювання
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни “Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування та виготовлення виробів машинобудування” аспірант повинен навчиться застосовувати сучасні методи комп'ютерного моделювання, що забезпечують: побудову адекватної комп'ютерної моделі системи або досліджуваного процесу функціонування та виготовлення виробів машинобудування; планування та аналіз комп'ютерного експерименту; обґрунтований вибір методу імітаційного моделювання; інтерпретувати і аналізувати результати комп'ютерного моделювання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки; Аналітичні та чисельні методи досліджень; Прикладна теорія коливань механічних систем
Короткий зміст навчальної програми: Роль математичного моделювання в процесі прийняття рішень Основні поняття комп'ютерного імітаційного моделювання Планування комп'ютерних експериментів Аналіз адекватності імітаційних моделей формоутворення та функціонування виробу Програмне забезпечення імітаційного моделювання Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування виробів машинобудування в системі c SOLIDWORKS SIMULATION Імітаційні методи інженерного аналізу формоутворення поверхонь виробів машинобудування в системі DEFORM 3D та ADVANTEDGE
Опис: Роль математичного моделювання в процесі прийняття рішень. Основні поняття комп'ютерного імітаційного моделювання Планування комп'ютерних експериментів Аналіз адекватності імітаційних моделей формоутворення та функціонування виробу Програмне забезпечення імітаційного моделювання Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування виробів машинобудування в системі c solidworks simulation Імітаційні методи інженерного аналізу формоутворення поверхонь виробів машинобудування в системі DEFORM 3D та ADVANTEDGE
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування та контроль виконання практичних робіт 2. Письмова та усна компонента на екзамені 3. Контрольні заходи (КЗ) проводяться у письмовій формі. 4. Екзамен перед комісією аспірант складає в усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на екзаменаційному листі
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 1. Оцінювання засвоєння теоретичного матеріалу здійснюється за допомогою тестового контролю (тестові завдання з Електронного навчально-методичного комплексу Віртуального навчального середовища Національного університету «Львівська політехніка» дисципліни «Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування та виготовлення виробів машинобудування», усне опитування. 2. Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень або письмово шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту. Підсумковий контроль: 1. Іспитовий контроль (екзамен). Письмова компонента складається з трирівневих теоретично-практичних завдань і проводиться у тестовій формі у Віртуальному навчальному середовищі. Усна компонента проводиться за результатами письмової компоненти для ґрунтовнішого оцінювання знань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Імітаційне моделювання систем та процесів: Електронне навчальне видання. Конспект лекцій / В. Б. Неруш, В. В. Курдеча. – К.: НН ІТС НТУУ «КПІ», 2016. – 115 с. 2. Кравець І.О. Імітаційне моделювання. Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2010, 107 с. 3. Стеценко, І.В. Моделювання систем: навч. посіб. / І.В. Стеценко ; М-во освіти і науки України, Черкас. держ. технол. ун-т. – Черкаси : ЧДТУ, 2015. – 399 с. 4. Томашевський В.М. Моделювання систем. –К: Видавнича група ВНУ, 2005. 352 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).