Дослідницький семінар у галузі галузевого машинобудування

Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 8.133.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: доцент Велика Оксана Тарасівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи спеціальних знань із методології і методики проведення наукових досліджень, вибору напряму та теми наукового дослідження, організація науково-дослідної роботи для подальшого застосування її результатів у практичній діяльності..
Завдання: ФК1. Дослідницькі здатності. Здобуття змістовних знань з галузевого машинобудування, зокрема засвоєння основних концепцій розвитку механічної інженерії, розуміння теоретичних та практичних проблем, що стоять перед сучасним машинобудуванням, історії розвитку та сучасного стану наукових досліджень в цій галузі. Здатність виконувати оригінальні дослідження в галузевому машинобудуванні та досягати нових результатів, які створюють нові знання із звертанням особливої уваги до актуальних задач(проблем та використанням новітніх методів. Володіти знаннями в галузі механічної інженерії та фундаментальних наук , необхідними для засвоєння дисциплін, зо забезпечують знання за обраною спеціальністю та дисциплін вільного вибору аспіранта. ФК.3. Конструкторські здатності. Компетентність проектування машин і обладнання відповідних виробництв та конструювання установок у цілому. Володіти науковими поняттями, теоріями і методами, необхідними для розуміння принципів створення обладнання у відповідній галузі галузевого машинобудування. ФК4. Здатності до аналізу даних. Здатність аналізувати дані теоретичних та експериментальних даних в відповідній галузі галузевого машинобудування, які можуть вимагати застосування відповідних обчислювальних ресурсів. Набуття навичок реєстрації інтелектуальної власності ФК6. Викладацькі здатності. Здатність організовувати науково-педагогічну діяльність у відповідній галузі галузевого машинобудування. Здатність застосовувати науково-педагогічні знання і практичні навики для розв’язання науково-прикладних задач у сфері механічної інженерії. Здатність ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу, пов’язану з науково-педагогічною діяльністю у відповідній галузі галузевого машинобудування, шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання машин, їх елементів та виробничих процесів відповідного виробництва.
Результати навчання: ЗН1. Здатність продемонструвати змістовні знання з відповідної галузі галузевого машинобудування та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально культурні цінності, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію у галузі механічної інженерії ЗН2. Здатність продемонструвати глибинні знання та розуміння сучасної та класичної методично-методологічної бази досліджень у вибраній області наукових досліджень для успішної організації та проведення наукових досліджень у відповідній галузі галузевого машинобудування, успішного прилюдного захисту їх результатів на наукових семінарах та спеціалізованих вчених радах. ЗН3. Здатність продемонструвати достатні знання іноземної мови, необхідні для усного і письмового представлення результатів наукових досліджень, ведення фахового наукового діалогу, повного розуміння англомовних наукових текстів ЗН4. Здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності ЗН6.Здатність оцінити технологічну систему на предмет її моделювання та імітації її як об’єкту дослідження; вміти вибрати відповідні методи дослідження та моделювання, принципи побудови моделей; застосувати отримані моделі для проектування процесів та обладнання; визначення оптимальних схем процесів та режимів роботи обладнання; оптимізувати управління процесами виробництва . ЗН10. Здатність використовувати різноманітні периферійні пристрої , прийоми та способи ефективного використання апаратних засобів інформаційних систем для вирішення практичних задач ЗН11. Здатність продемонструвати глибинні знання історичних та сучасних тенденцій, наукового доробку та практичного досвіду при розробці мехатронних систем керування агрегатами та системами автомобіля на основі аналізу використовуваних концептуально-методологічних та методичних засад УМ1. Уміння проводити наукові дослідження на засадах ідентифікування актуальних наукових розробок, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування матеріалів досліджень та формулювання авторських висновків та пропозицій. УМ2. Уміння застосовувати уміння та знання для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів та систем, характерних обраній області наукових досліджень. УМ3. Уміння інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній області дослідження УМ4. Уміння вести наукову бесіду та дискусію українською та іноземною мовою на належному фаховому рівні, презентувати результати наукових досліджень в усній та письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття. УМ7. Уміння проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження , формулювання авторських висновків та пропозицій. УМ8. Уміння застосовувати відомі пакети прикладних математичних програм для проведення наукових досліджень, розв’язування та аналізу наукових проблем в галузі УМ10. Уміння правильного вибору теоретично обґрунтованих і емпірично провірених спрощень динамічних і статистичних процесів у агрегатах і системах колісних транспортних засобів для коректного застосування методологій та інструментарію наукового дослідження. УМ 12.Уміння застосовувати одержані знання для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження . КОМ1. Уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас КОМ2. Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти та технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій АіВ1. Здатність адаптуватись до нових умов, самостійно приймати рішення та ініціювати оригінальні дослідницько-інноваційні комплексні проекти АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобутих нових фахових знань АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики АіВ4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад охорони праці, безпеки життєдіяльності та їх застосування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Методи математичної обробки експериментальних досліджень • Вища математика • Інформатика
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни включає засвоєння методів теоретичних та емпіричних наукових досліджень в галузі,
Опис: Основні поняття та структура наукових досліджень Методологія наукового дослідження Процес проведення наукового дослідження Математичне дослідження проблеми. Вибір методу прикладного дослідження Особливості викладу результатів наукових досліджень Структура та властивості УДК
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування. 2. Проведення усної компоненти за результатами написання залікової роботи, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних (45%) • підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, залікова робота): письмово-усна форма (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білей П. В. Методологія наукових досліджень технологічних процесів: Навчальний посібник. / П. В. Білей, Н. Д. Довга, Я. М. Ханик. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2003 8. Рекомендована література Базова 1. Антошкіна, Л. І. Методологія економічних досліджень [Текст] : підруч. / Л. І. Антошкіна, Д. М. Стеченко – К. : Знання, 2015. – 311 с. 2. Бірта, Г. О. Методологія і організація наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. / Г. О. Бірта, Ю. Г. Бургу. – К. : ЦУЛ, 2014. – 142 с. 3. Дегтярьов, А. В. Основи наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. / А. В. Дегтярьов, М. Г. Кокодій, В. О. Маслов. – Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016. – 78 с. 4. Єрмаков, О. Ю. Основи наукових досліджень в економіці [Текст] : навч. посіб. для студентів ВНЗ / О. Ю. Єрмаков. – К. : Компринт, 2015. – 177 с. 5. Захаркевич, О. В. Основи наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. В. Захаркевич, Г. С. Швець, О. М. Сарана. – Хмельницький : ХНУ, 2013. – 223 с. 6. Ідеальна система обліку: концепція, архітектура, інформація [Текст] : монографія / М. С. Пушкар, М. Г. Чумаченко. – Тернопіль: Карт-бланш, 2011. – 336 с. 7. Кислий, В. М. Організація наукової діяльності [Текст] : навч. посіб. / В. М. Кислий. – Суми: Університетська книга, 2011. – 224 с. 8. Лопушанський, В. Основи наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. / В. Лопушанський, О. Бродська. – Дрогобич : Вид. від. Дрогоб. держ. пед. унту ім. Івана Франка, 2014. – 154 с. 9. Матвієнків, С. М. Методологія наукових досліджень : навч.-метод. посіб. – Івано-Франківськ : Вид-во ПНУ імені Василя Стефаника, 2010. – 84 с. 10. Мазур, О. В. Основи наукових досліджень [Текст] : посіб. для студ. / О. В. Мазур, О. В. Подвойська. С. В. Радецька. – Вінниця : Нова Книга, 2013. – 119 с. 11. Методологія та організація наукових досліджень [Текст] : навч.-метод. посіб. / В. Г. Воронкова, С. І. Кириєнко, М. А. Ажажа, А. С. Гук. – Запоріжжя, 2015. – 94 с. 113 12. Методологія і організація наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. / Г. В. Дейниченко, Г. М. Постнов. – Харків: ХДУХТ, 2014. – 115 с. 13. Мокін, І. Б. Методологія та організація наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. / Б. І. Мокін, О. Б. Мокін. – Вінниця : ВНТУ, 2014. – 180 с. 14. Основи наукових досліджень і технічної творчості [Текст] : навч. посіб. / [Лисюк Г. М. та ін.] / за ред. проф. Г. М. Лисюк. – Харків : ХДУХТ, 2014. – 201 с. 15. Основи наукових досліджень у прикладних задачах [Текст] : навч. посіб. для студентів ВНЗ / Л. О. Кривопляс-Володіна [та ін.] ; Нац. ун-т харч. технологій. – К. : Сталь, 2016. – 272 с. 16. Основи наукових досліджень [Текст] : тест. завдання / [уклад.: Решетило Л. І. та ін.]. – Львів : Вид-во Львів. комерц. акад., 2015. – 47 с. 17. Основи методології та організації наукових досліджень [Текст]: навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 352 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).