Дослідницький семінар у галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 8.141.00.O.004
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: д.т.н., проф. Гоголюк О.П., д.т.н., проф. Стахів П. Г., к.т.н., доц. Васильчишин І.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у молодих науковців системні знання у сфері новітніх методів та напрямів досліджень, що проводяться у світі в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки, а також свідомого формування власного напрямку досліджень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: Загальні компетентності: • здатність спілкуватися іноземною мовою; • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; • здатність працювати в команді; • здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; фахові компетентності: • знання про сучасні тенденції розвитку і найбільш важливі нові наукові досягнення в галузі електротехніки та електромеханіки, а також суміжних; • систематичні знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів та вміння їх ефективно застосовувати для синтезу та аналізу електроенергетичних, електротехнічних або електромеханічних систем; • критичний аналіз, оцінка і синтез нових ідей; • здобуття мовних компетентностей, достатніх для представлення та обговорення результатів своєї наукової роботи іноземною мовою в усній та письмовій формі, а також для повного розуміння іншомовних наукових текстів; уміння ефективно спілкуватися з широкою науковою спільнотою та громадськістю з актуальних питань електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; • здатність саморозвиватися і самовдосконалюватися протягом життя, відповідальність за навчання інших, здатність до організації та проведення навчальних занять.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - Знання сучасних методів проведення досліджень в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; - Уміння здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел; - Уміння оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем; - Уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення; - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Базові навчальні дисципліни електроенергетики, електротехніки та електромеханіки: - Математичне моделювання електротехнічних систем та їх елементів; - Методи синтезу та аналізу систем автоматичного керування; - Системний аналіз та методи ідентифікації електротехнічних об’єктів; - Сучасні методи керування та їх застосування в електротехнічних системах; - Презентація результатів наукових досліджень.
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються найновіші тенденції розвитку, а також методи та напрями наукових досліджень в основних розділах електротехніки: електроенергетиці, відновлювальній енергетиці, електротехнічному матеріалознавстві, електротехнології, електричних машинах і трансформаторах, електричній тязі і електроприводі транспортних засобів, силовій електроніці та керованому електроприводі, автономних системах електричного живлення та нагромадження енергії, електротермії, світлотехніці.
Опис: Наукове дослідження: визначення та класифікація. Послідовність проведення наукових досліджень та розробок. Загальнонаукові методи досліджень. Конкретно-наукові методи дослідження. Методи емпіричного і теоретичного рівнів дослідження. Методи планування наукових досліджень. Ефективність наукових досліджень та її критерії. Математичне моделювання, його суть та етапи.. Динамічні системи та їх моделювання. Математичне й імітаційне моделювання й макромоделювання в електроенергетиці та електромеханіці. Методи побудови макромоделей. Розпаралелення обчислень у процесі побудови макромоделей. Аналіз існуючих методів для розрахунку перехідних процесів та усталених режимів електротехнічних систем. Планування фізичного та математичного експерименту. Однофакторний та багатофакторний експеримент. Обробка результатів експериментальних досліджень.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань забезпечується поточним контролем та підсумковим контролем. Поточний контроль – виконання завдань на практичних заняттях. Підсумковий контроль – контрольна робота та залік в письмово- усній формі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів Національного університету «Львівська політехніка». Критерії виставляння балів та оцінок відображають фактичну кількість балів (екзаменаційна оцінка ПК+ЕК або Залікова оцінка), які отримані здобувачем освіти, переводиться в державну оцінку за встановленими критеріями, які показують результати навчання, здобуті уміння тощо.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Основи наукових досліджень [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Г. Г. Стрелкова, М. М. Федосенко, А. І. Замулко, О. С. Іщенко. – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. – 120 с. 2.Методологія наукових досліджень : навч. посібник / В. Є. Юринець. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 178 с. 3. Основи методології та організації наукових досліджень: Н. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 352 с 4. Дискретне макромоделювання в електротехніці та суміжних областях : монографія / П. Г. Стахів, Ю. Я. Козак, О. П. Гоголюк ; Нац. ун-т "Львів. 5. Кириленко О. В. Математичне моделювання в електроенергетиці: підручник / О. В. Кириленко, М. С. Сегеда, О. Ф. Буткевич, Т.А. Мазур. – Львів: Вид-во Національного університету "Львівська політехніка", 2010. – 608 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).