Проблеми децентралізації і реформування місцевого самоврядування

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне управління та публічна служба
Лектор: ДРООБОТ ІГОР ОЛЕКСАНДРОВИЧ
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета – ознайомлення аспірантів із загальнонауковими основами реформування державного управління на засадах децентралізації державно-владних відносин між органами державної влади, органами місцевого самоврядування та громадським сектором
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни формує у здобувачів здатність: - аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел, документів для дослідження відповідних проблем публічного управління; - ефективно висвітлювати, поширювати та передавати результати досліджень; - обґрунтовані знання про публічну сферу, її роль і розвиток у суспільстві; - відстежувати та аналізувати дослідження у даній сфері - критично аналізувати закордонний досвід реформування публічного управління - розуміти сутність, принципи та інструменти забезпечення сталого розвитку регіонів; - вміти розробляти пропозиції щодо забезпечення ефективного використання енергетичних, матеріальних, природних та інших ресурсів регіону - застосовувати методи оцінювання державних, регіональних та місцевих програм та прогнозування розвитку на національному, регіональному та місцевому рівнях - застосовувати на практиці результати дослідницької, інноваційної діяльності
Результати навчання: Результатом навчальної дисципліни є: - засвоїти причинно-наслідкові зв’язки виникнення потреби у реформуванні державного управління; - зрозуміти сутність явища децентралізації, знати її роль у реформуванні системи державного управління; - оволодіти повноваженнями посадових осіб органів публічного управління різних адміністративно-територіальних рівнів; - ідентифікувати проблеми, що гальмують процеси реформування, з’ясовувати першопричини їх виникнення; - знати учасників реформування державного управління та розуміти їх інтереси; - обґрунтовувати рішення зі сприяння реформування державного управління та місцевого самоврядування в контексті свого наукового дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Класичні та сучасні теорії публічного управління Методологія наукового дослідження Комунікації в науці та інтелектуальна власність Філософські проблеми науки Наступні: Методики викладання у вищій школі. Академічне письмо українською та англійською мовами Управління науковими проектами
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна вивчає: принципи, методи, наукові підходи у питаннях перерозподілу повноважень між органами державного управління, органами місцевого самоврядування та громадськими інституціями щодо організації життєдіяльності територіальних громад.
Опис: Зміст дисципліни: децентралізація як засіб реформування державного управління; адміністративно-територіальний устрій – основа територіальної організації влади;. повноваження органів публічного управління на різних адміністративно-територіальних рівнях; проблеми формування нових адміністративно-територіальних одиниць;. проблеми децентралізації державного управління у сфері надання соціальних послуг; проблеми бюджетно-фіскальної децентралізації державного управління;. проблеми нормативно-правового забезпечення децентралізації державного управління
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, семінарські заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних навчально-практичних завдань та контрольні заходи. Слухачі заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань. Підсумкова оцінка за усіма складовими – 100 балів (з них 20 – поточний контроль, 20 – ІНПЗ, 60 – екзамен. Навчальна діяльність слухачів оцінюються з урахуванням: - поточний контроль: презентація на семінарських заняттях з використанням мультимедійних засобів подання матеріалу – критеріями оцінки є: ступінь опрацювання проблеми (до 5 балів); відповідність змісту темі завдання (до 5 балів); подання матеріалу (до 5 балів); вміння аргументувати (до 5 балів); - виконання ІНПЗ – критеріями оцінки є: відповідність змісту висвітленого матеріалу темі ІНПЗ – до 10 балів; вміння аналізувати й узагальнювати вивчений матеріал – до 5 балів; ілюстрування прикладу у застосуванні теоретичного матеріалу – до 5 балів. - підсумкового тестування – критеріями оцінки є правильність відповідей.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів під час поточного та семестрового контролю з навчальної дисципліни «Технології та інструменти публічного управління» проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим ректором Національного університету «Львівська політехніка» від 30 серпня 2018 р. Оцінювання результатів навчання та досягнень студента здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали: - 88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»; - 71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»; - 50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»; - 26-49 – «не атестований»; - 00-25 балів – «не атестований» – оцінка «незадовільно».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ганущак Ю.І. Теритріальна організація влади: напрямки змін / за заг.ред.д.держ.упр., проф. Куйбіди В.С. [Монографія]. – Львів: Видавництво «Астролябія», 2013. – 166 с. 2. Дробот І.О. Гарантування місцевого самоврядування в Україні: теоретико-методологічний аспект: Монографія. – Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2010. – 312 с. 3. Особливості публічного управління та адміністрування : Навчальний посібник / Бакуменко В. Д., Бондар І.С., Горник В. Г., Шпачук В. В. – К. : КНУКіМ, 2016. – 167 с. 4. Ресурсне забезпечення об’єднаної територіальної громади та її маркетинг: навч. посіб. / [Г. А. Борщ, В. М. Вакуленко, Н. М. Гринчук та ін.] – К. : – 2017. – 107 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).