Кадрова безпека

Спеціальність: Управління фінансово-економічною безпекою
Код дисципліни: 7.073.12.O.001
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Мартинюк В.П.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Розкриття соціально-психологічних закономірностей управління, а також всебічне урахування психологічного змісту управлінської діяльності: знання психологічних особливостей людей, їхньої взаємодії, закономірностей функціонування соціальної організації, сучасних засобів стимулювання працівників, а також уміння грамотно здійснювати добір діагностичного інструментарію для вивчення соціально-психологічних явищ і феноменів в організації.
Завдання: Вивчення начальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральні компетентності: • здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог. загальні компетентності: • здатність проведення досліджень на відповідному рівні. фахові компетентності: • здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту; • здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми; • здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом.
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: • здатність вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру та розв’язувати складні практичні проблеми у сфері менеджменту під час професійної та науково-навчальної діяльності, що передбачає застосування класичних і сучасних теорій та інструментів менеджменту в умовах невизначеності. • здатність спілкуватися українською та іноземною мовою в усній та письмовій формі з використанням сучасних інформаційних і комунікаційних технологій; • здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; • здатність приймати обґрунтовані рішення; • здатність діяти соціально відповідально, свідомо та на основі етичних міркувань (мотивів). фахових: • поглиблені знання теоретико-прикладних засад формування і розвитку ділової кар’єри у сфері менеджменту; • поглиблені знання нормативно-правової бази функціонування організацій різних форм власності і видів діяльності та управління ними; • уміння реалізовувати конкретні види управління на засадах виконання загальних функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва; • здатність ініціювати, розробляти та управляти проектами розвитку організацій на засадах міжособистісної взаємодії та лідерства. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: 1. Здатність організувати аналітичні та методичні практики впровадження заходів з фінансово-економічної безпеки. 2. Здатність продемонструвати базові знання правових основ та практичних аспектів в організації особистої безпеки працівників, керівників, підприємців. 3. Здатність продемонструвати знання та уміння на базовому рівні про різні форми забезпечення безпеки. 4. Здатність продемонструвати знання та уміння правил захисту інтелектуальних прав. 5. Здатність продемонструвати знання методик та уміння володіння правилами кадрової безпеки на підприємстві (організації, установи). 6. Міжособистісні навички, пов‘язані зі здатністю взаємодіяти з іншими людьми та залучати їх до командної роботи. 7. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію. 8. Уміння робити висновки щодо фахової дієздатності персоналу організації, підприємства, установи. 9. Здатність застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для ефективного спілкування на професійному та суспільному рівнях. 10. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комплексне забезпеченння фінансово-економічної безпеки; контролінг
Короткий зміст навчальної програми: Місце кадрової безпеки в системі економічної безпеки підприємства. Сутність кадрової безпеки на підприємстві. Сутність кадрової безпеки на підприємстві. Основи управління персоналом. Ефективність різних стилів керівництва управлінського персоналу. Організація відбору кадрів. Виробнича адаптація працівників. Маркетинг персоналу.
Опис: Місце кадрової безпеки в системі економічної безпеки підприємства. Сутність кадрової безпеки на підприємстві. Служба безпеки фірми (підприємства, організації, установи). Основи управління персоналом. Ефективність різних стилів керівництва управлінського персоналу. Організація відбору кадрів. Виробнича адаптація працівників. Маркетинг персоналу.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (40 %) контрольний захід (60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль -40, екзаменаційний контроль - 60.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Alan Price. Employee Fraud. US Human Resources Management - HR Articles and Features [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.hrmguide.com 2. Human Resource Management - Режим доступу : www.ascleiden.nl/Pdf/APAM2.pdf 3. Personnel Risk Management - Режим доступу : virtual.vtt.fi 4. Zorlu Senyucel Managing The Human Resource in the 21st century - Режим доступу : bookboom.com 5. Кадрова безпека (Personnel Security):опор. конспект лекцій для студентів ден. форми навчання освіт.-кваліфікац. рівня "магістр" спец. 8.18010014 "Упр. фінанс.-екон. безпекою"/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" .-Львів:Вид-во Львів. політехніки,2016 .-48 с. 6. Кадрова безпека:електрон. навч.-метод. комплекс/уклад.: О. В. Химич, І. С. Вішка .-2018 .-(e) .-http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1007 (26.03.2018). 7. Кадрова безпека суб’єктів господарської діяльності : менеджмент інсайдерами : колективна монографія / [О.М. Герасименко ... [та ін.] ; за загальною редакцією В.С. Сідака та І.П. Мігус. - Черкаси, 2012. – 257 с. 8. Карамушка Л.М., Снядко І.І. Психологія організаційної культури: Навч. Посібник: Л.: - К.: Край, 2010. 9. Кнорринг В. И. Теория, практика и искусство управления. М.: Издатель-ство НОРМА (Издательская группа НОРМА—ИНФРА • М), 2001. 10. Кулініч І.О. Психологія управління: Навч пос. К.: Знання, 2008. 11. Наумік К.Г. Економічна психологія: Навч. Посібник;Х.: ХНЕУ, 2007 12. Перхач О. Л. Кадрова безпека (Personnel Security):метод. вказівки до виконання самост. роботи та практ. занять для студентів ден. форми навчання освіт.-кваліфікац. рівня "магістр" спец. 8.18010014 "Упр. фінанс.-екон. безпекою"/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" ; [уклад. О. Л. Перхач] .-Львів:Вид-во Львів. політехніки,2016 .-16 с. 13. Темная сторона поведения на работе: как понять, почему сотрудники увольняются, воруют или обманывают вас, и как избежать этого. – Днепропетровск: Баланс Бизнес Бук, 2005. – 336 с. 14. Ходаківський, Є. І. Психологія управління: Навч. Посіб. К. : Центр учб. Літ-ри, 2008.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Кадрова безпека (курсовий проєкт)

Спеціальність: Управління фінансово-економічною безпекою
Код дисципліни: 7.073.12.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Цигилик Наталя Валентинівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Систематизація, поглиблення і закріплення теоретичних і практичних знань; вироблення вмінь і навичок застосовувати набуті знання при розв’язанні конкретних завдань; формування розуміння існуючих у праві науково-практичних проблем і набуття вміння їх розв’язувати; оволодіння методикою наукового дослідження при вирішенні проблемних питань, які досліджуються у курсовому проекті, узагальнення та логічний виклад матеріалу.
Завдання: Написання курсового проекту передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: • здатність до управління організацією та її розвитком. фахові компетентності: • здатність продемонструвати знання та уміння застосовувати методики оцінки рівня інформаційної безпеки.
Результати навчання: РН 11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кадрова безпека
Короткий зміст навчальної програми: Кадрова безпека-осова економічної безпеки.
Опис: Титульна сторінка Зміст Перший розділ - аналіз літератури за проблематикою Другий розділ - аналіз рівня кадрової безпеки Третій розділ - пропозиції покращення рівня кадрової безпеки Висновки Перелік літератури
Методи та критерії оцінювання: Максимальна оцінка курсового проекту складає 100 балів для студентів всіх форм навчання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка курсового проекту складає 100 балів для студентів всіх форм навчання. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в оцінку за національною інкалою за такими критеріями: • Атестований з оцінкою «відмінно» (88-100 балів) виставляється за міцні знання навчального матеріалу, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно і послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язуванні практичних задач; • Атестований з оцінкою «добре» (71-87 балів) виставляється за посередні знання навчального матеріалу, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені питання, які, однак, містять певні (несуттєві) неточності, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач; • Атестований з оцінкою «задовільно» (50-70 балів) виставляється за слабкі знання навчального матеріалу, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності його викладання, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних задач; • Не атестований (26-49 балів) - виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, суттєві помилки у відповідях на питання, невміння застосувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач; • Не атестований - оцінка «незадовільно» (00-25 балів) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, суттєві помилки у відповідях на питання, невміння орієнтуватися при розв’язанні практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінювання курсового проекту складається з оцінювання написаної роботи та усної бесіди зі студентом.
Рекомендована література: 1. Alan Price. Employee Fraud. US Human Resources Management - HR Articles and Features [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.hrmguide.com 2. Human Resource Management - Режим доступу : www.ascleiden.nl/Pdf/APAM2.pdf 3. Personnel Risk Management - Режим доступу : virtual.vtt.fi 4. Zorlu Senyucel Managing The Human Resource in the 21st century - Режим доступу : bookboom.com 5. Кадрова безпека (Personnel Security):опор. конспект лекцій для студентів ден. форми навчання освіт.-кваліфікац. рівня "магістр" спец. 8.18010014 "Упр. фінанс.-екон. безпекою"/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" .-Львів:Вид-во Львів. політехніки,2016 .-48 с. 6. Кадрова безпека:електрон. навч.-метод. комплекс/уклад.: О. В. Химич, І. С. Вішка .-2018 .-(e) .-http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1007 (26.03.2018). 7. Кадрова безпека суб’єктів господарської діяльності : менеджмент інсайдерами : колективна монографія / [О.М. Герасименко ... [та ін.] ; за загальною редакцією В.С. Сідака та І.П. Мігус. - Черкаси, 2012. – 257 с. 8. Карамушка Л.М., Снядко І.І. Психологія організаційної культури: Навч. Посібник: Л.: - К.: Край, 2010. 9. Кнорринг В. И. Теория, практика и искусство управления. М.: Издатель-ство НОРМА (Издательская группа НОРМА—ИНФРА • М), 2001. 10. Кулініч І.О. Психологія управління: Навч пос. К.: Знання, 2008. 11. Наумік К.Г. Економічна психологія: Навч. Посібник;Х.: ХНЕУ, 2007 12. Перхач О. Л. Кадрова безпека (Personnel Security):метод. вказівки до виконання самост. роботи та практ. занять для студентів ден. форми навчання освіт.-кваліфікац. рівня "магістр" спец. 8.18010014 "Упр. фінанс.-екон. безпекою"/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" ; [уклад. О. Л. Перхач] .-Львів:Вид-во Львів. політехніки,2016 .-16 с. 13. Темная сторона поведения на работе: как понять, почему сотрудники увольняются, воруют или обманывают вас, и как избежать этого. – Днепропетровск: Баланс Бизнес Бук, 2005. – 336 с. 14. Ходаківський, Є. І. Психологія управління: Навч. Посіб. К. : Центр учб. Літ-ри, 2008.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).