Соціальні комунікації в архітектурі громадських будівель та громадських просторів міст

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.M.105
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: проф., д.т.н. Габрель Микола михайлович, доц., к.арх. Дида Олександра Андріївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: РН1. Уміння збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. РН2. Здатність розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. РН3. Здатність застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно- містобудівному проєктуванні. РН4. Здатність застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища. РН5. Здатність виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів. РН6. Розуміння соціально-економічних, екологічних, етичних й естетичних наслідків пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. РН7. Уміння організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно-містобудівного і ландшафтного середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни (пререквізити) - Основи архітектурного проектування, частина 1 - Основи містобудування та ландшафтна архітектура Супутні навчальні дисципліни (кореквізити) - Архітектурне проектування середовища - Багатофункційний архітектурний комплекс
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни «Соціальні комунікації в архітектурі та просторі міст», що пропонується до уваги студентів і викладачів вищих навчальних закладів III та IV рівнів акредитації базових напрямів «Архітектура та містобудування», дозволяє оволодіти сучасним методологічним і теоретичним інструментарієм для розуміння соціальних комунікацій в архітектурно-містобудівному просторі та обґрунтування оптимальних архітектурних проектних рішень. Дисципліна призначена для підготовки сучасного висококваліфікованого фахівця в галузі архітектури. У дисципліні в логічній послідовності викладено основні поняття та методи аналізу просторових ситуацій, проблем і невідповідностей у взаємодії соціуму та простору, сучасні підходи до обґрунтування проектних рішень. Курс скерований на системне обґрунтування проектних архітектурних рішень. У змісті послідовно розкрито базові теми дисципліни. Усі лекції та практичні заняття логічно взаємопов’язані. Чимало питань, розглянутих у дисципліні, недостатньо висвітлено в сучасній навчальній літературі. Зокрема, це стосується нових методів аналізу соціально-комунікаційних проекцій у просторі міста. Значну увагу приділено категорійно-понятійній базі дисципліни. Дотримано схему викладення матеріалу, яка дозволяє побудувати вивчення предмету за зростанням складності. Усі твердження супроводжено ілюстративними прикладами. Практичні завдання дозволяють глибше зрозуміти методологію соціо-просторового підходу під час проектування архітектурно-містобудівних об’єктів, усвідомити важливість використання теоретичних знань і системного підходу в практиці проектування. Це суттєво сприятиме формуванню професійних якостей у студентів та їх використанню в професійній діяльності. У дисципліні поєднано висвітлення теоретичного матеріалу з різноманіттям його практичного застосування. Це робить дисципліну актуальною для практичної діяльності архітектора.
Методи та критерії оцінювання: Під час проведення занять передбачено перевірка виконання самостійних робіт за графіком, що дає змогу отримати 10 балів поточного контролю. В кінці семестру передбачено проведення контролю теоретичних знань, що оцінюється у 20 балів, а також презентація виконання індивідуального завдання, за що студент має можливість отримати 70 балів.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Вступ до архітектурного проектування. Середовищний підхід : Конспект лекцій / Вдовицька О.В., Дрьомова Л.В., Панова Л.П., Шубович С.О. —Харків: ХДАМГ, 2003. — 78 с. 2. Технологія архітектурно-проектного процесу: Конспект лекцій для студентів базового напряму 6.060102 «Архітектура»/ Укл.: В.Б. Якубовський, І.В. Якубовський. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. – 119 с. Рекомендована література Базова 3. Архітектура: короткий словник-довідник / [А. П. Мардер, Ю. М. Євреїнов, О. А. Пламеницька та ін.] ; під ред. А. П. Мардер. – К. : Будівельник, 1995. – 333 с. 4. Габрель М.М. Просторовий підхід до обґрунтування архітектурних рішень : навч. посіб. / М.М. Габрель, М.М. Габрель. – Львів: Сполом, 2016. 282 с. 5. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем : моногр. / М.М. Габрель; [Інститут регіональних досліджень НАН України]. – К.: Видавничий дім А.С.С, 2004. – 400 с. 6. Плешкановська А.М. Епохи та міста / А.М. Плешкановська, О.Д. Савченко. – К.. Інститут урбаністики, 2-е вид., 2019. – 264 с. 7. Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності. Остання третина ХХ - початок ХХІ століть / Б.С. Черкес, С.М. Лінда. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 384 с. Допоміжна 9. Биваліна М. В. (2010). Містобудівні методи оцінки якості міського середовища / М.В. Биваліна // Містобудування та територіальне планування. 2010. – Вип. 37. – С. 61-63. 10. Клюшниченко Є.Є. Формування житлового середовища : навч. посіб. / Є. Є. Клюшниченко. – К. : КНУБА, 2006. – 190 с. 11. Куць Є.С. Урбанізовані території: методологія та практика планування і управління / Є.С. Куць, С. В. Куць. – К. : НДПІ містобудування, 2003. – 252 с. 12. Містобудування. Довідник проектувальника / [за ред. Т. Ф. Панченко]. – К. : Укрархбудінформ, 2006. – 190 с. 13. Осітнянко А.П. Планування розвитку міста : моногр. / А.П. Осітнянко. – К. : КНУБА, 2001. – 460 с. 14. Посацький Б.С. Основи урбаністики : навч. посіб. – Ч. 1 : Процеси урбанізації та територіальне розпланування / Б.С. Посацький. – Львів : Арніка, 1997. – 116 с. 15. Liszewski S. Miasto jako przedmiot badan geografii turysmu w Polsce // Turyzm, z/ 1 (18), WUL, Lodz. – 2008. – S. 27–38. 16. Florek M. Podstawy marketing terytorialnego / M. Florek. – Poznan : Wydawnictwo Academii Ekonomicznej w Poznaniu, 2007. 17. Matczak A. Studia nad struktura przestrzenno-funkcjonalna miasta. Przyklad Brodnicy / A. Matczak, D. Szymanska. – To-rin : UMK, 1997. 18. Mehrotra R. The Kinetic City & Other Essays / R. Mehrotra. – Berlin: ArchiTangle. 2021. – 352 p. 19. Neugebauer C. Urban Renewal Planning in German Cities – A Governance Analysis / С. Neugebauer // Економіка і соціальна географія. – 2021. – Вип. 85. – С. 85:24-37. Інформаційні ресурси 20. Міська Україна: в епіцентрі просторових змін / К. Мезенцева, Я. Олійник, Н. Мезенцева. К.: Фенікс, 2017. Режим доступу : http://www.geokyiv.org/pdf/Urban_Ukraine.pdf 21. Wilson, Mark I. and Corey, Kenneth E. (2008). The alert model: a planning-practice process for knowledge-based urban and regional development. Knowledge-Based Urban Development: Planning and Applications in the Information Era. IGI Global Scholarly Journals. https://www.igi-global.com/viewtitlesample.aspx?id=25486
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).