Теорія реклами і фірмовий стиль

Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Галишич Руслан Ярославович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ДОА
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни ознайомлення з основними теоретичними положеннями функціонування реклами в культурному просторі та розуміння ролі дизайну у формуванні рекламного повідомлення. Ознайомлення із основними засобами рекламної комунікації. Засвоєння теоретичних положень формування візуальної реклами. Усвідомлювати закономірності і методи формування основних видів та типів візуальної реклами, призначення і місце курсу “Теорії реклами ” в загальній системі професійної підготовки дизайнера. Знати механізми візуально-психологічного впливу рекламного послання на споживача. Розуміти суть контролю рекламної діяльності та його вплив на специфіку роботи рекламних агентств.
Завдання: Завдання дисципліни полягає у підготовці студента до: - ознайомлення із історією розвитку реклами на різних історичних етапах та в різних країнах світу; - ознайомлення із основними каналами передачі рекламного послання; - ознайомлення із психологічними мотивами цільової аудиторії; - ознайомлення з основними рекламними моделями розробки рекламних послань. - освоєння закономірностей поетапного і методичного ведення розробки рекламного послання; - вміння формувати компоненти рекламного повідомлення в основних видах поліграфічної та зовнішньої реклами; - вміння використовувати положення теорії реклами на практиці в галузі рекламного дизайну.
Результати навчання: Результати навчання: ознайомлення із основними засобами рекламної комунікації, засвоєння теоретичних положень формування візуальної реклами. Завданнями вивчення дисципліни є ознайомлення із історією розвитку реклами на різних історичних етапах та в різних країнах світу; вивченням основних каналів передачі рекламного повідомлення; ознайомлення із психологічними мотивами цільової аудиторії; ознайомлення з основними рекламними моделями розробки рекламних повідомлень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комплексне проектування (7.022.01.O.001) Типографіка і дизайн реклами (7.022.01.E.024) Дизайн паковання (7.022.01.E.025) Мультимедійний дизайн (7.022.01.E.023) Основні тенденції розвитку сучасного дизайну (7.022.01.O.002) Перспективи розвитку дизайну та інформаційного середовища (7.022.01.O.009)
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються основні методи і принципи формування рекламного повідомлення та засвоєння головних практичних навиків формування рекламного дизайну. Розглядається особливості становлення, формування та розвитку реклами. Історія реклами: Єгипет, Греція, Рим, середньовіччя, нові часи, початок ХХ ст. Основні функції реклами. Класифікація реклами. Комунікаційні характеристики реклами. Кодування інформації рекламного повідомлення. Символічність у сприйняті предметів і явищ. Семантика в рекламі. Характеристики процесу розробки рекламних послань. Мистецький чинник в рекламі. Креатив. Умовна класифікація креативу. Основні етапи творчого процесу розробки реклами. Вирішення зображувальних задач. Нейро-лінгвіністичне програмування. Прості стимули. Зміст рекламного повідомлення. Психологічний фактор. Головні рівні психологічного впливу реклами. Основні рекламні моделі розробки рекламних послань. AIDA, ACCA, DIBABA. Психологічні мотиви впливу реклами на цільову аудиторію: раціональні, емоційні і соціальні. Форма рекламного повідомлення. Тон реклами. Стилеве вирішення реклами. Структура реклами. Композиція рекламного повідомлення. Слоган, зачин, інформаційний блок, довідкові дані, ехо-фраза. Рекламна компанія. Класифікація рекламних кампаній. Етапи рекламної кампанії. Бренд. Фірмовий стиль. Значення бренду та фірмового стилю в рекламі. Основні елементи фірмового стиля: товарний знак, фірмова шрифтова назва логотип, фірмовий блок, фірмовий лозунг (слоган), фірмовий колір, фірмовий комплект шрифтів, корпоративний герой, постійний комунікат. Головні носії фірмового стилю. Маркетингові цілі брендінга. Контроль рекламної діяльності. Тактичний контроль. Допоміжні показники торгової активності. Стратегічний внутрішньофірмовий контроль. Споживацько-суспільно-державние регулювання. Консюмерський рух.
Опис: Історія реклами. Єгипет, Греція, Рим, середньовіччя, нові часи, початок ХХ ст. Особливості становлення, формування та розвитку. Теорія реклами. Рекламне послання. Мета і предмет реклами. Основні функції реклами. Класифікація реклами. Комунікаційні характеристики реклами. Кодування інформації рекламного послання. Символічність у сприйняті предметів і явищ. Семантика в рекламі. Характеристики процесу розробки рекламних послань. Мистецький чинник в рекламі. Креатив. Умовна класифікація креатива. Основні етапи творчого процесу розробки рекламного послання. Вирішення зображувальних задач. Нейро-лінгвіністичного програмування. Прості стимули. Зміст рекламного послання. Психологічний фактор. Головні рівні психологічного впливу реклами. Основні рекламні моделі розробки рекламних послань. AIDA, ACCA, DIBABA. Екзестенційні потреби людини Психологічні мотиви впливу на цільову аудиторію: раціональні, емоційні і соціальні. Завдання. Зробити аналіз рекламних моделей пятьох, шістьох прикладів зовнішньої щитової реклами Форма рекламного послання. Тон рекламного послання. Стилеве вирішення реклами. Зокон Політца. Структура рекламного послання. Композиція рекламного послання. Слоган, зачин, інформаційний блок, довідкові дані, ехо-фраза. Рекламна компанія. Класифікація рекламних кампаній. Етапи рекламної кампанії. Бренд. Маркетингові цілі брендінга.Фірмовий стиль. Значення бренду та фірмового стилю в рекламі. Контроль рекламної діяльності. Тактичний контроль. Допоміжні показники торгової активності. Стратегічний внутрішньо фірмовий контроль. Споживацько-суспільно-державние регулювання. Консюмерський рух. Канали комунікації. Поліграфічна та зовнішня реклама. Друкована реклама: листівки, буклети, інформаційно-рекламні плакати, проспекти, каталоги, електронно-механічні щити з періодично змінним зображенням, обємна марка, стаціонарні панно на екстерєру споруд, брандмауери, просторові конструкції, білборди, касатони. Розтяжні транспоранти. Тампонний друк. Широкоформатний друк. Процес розробки носіїв поліграфічної та зовнішньої реклами. Реклама в пресі. Реклама в газетах, журналах, бюлетенях, каталогах, довідниках підручниках. Тираж, регіон розповсюдження, періодичність видання їх вплив на тип рекламного послання. Екранна реклама. Реклама по радіо. Студійний ролик. Рухома строка. Демонстрація товарного знаку. Відеоролик. Мультиплікаційний відеоролик. Форматований радіоканал. Комп’ютерна реклама. Пошукові системи. Головні носії інтернет-реклами. Комунікаційні характеристики Інтернет реклами.Реклама на виставках. Основні типи ярмарок. Торгово-промислова експозиція. Організація виставкового простору.
Методи та критерії оцінювання: Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль лекції (семінари) – 20 %. Підсумковий контроль – тести, усні відповіді - 50%; презентація рекламної ідеї, корпоративний дизайн, реферат на зазначену тему 30%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати 100 балів за виконання індивідуальних графічних завдань (аудиторна та самостійна робота). Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль лекції (семінари) – 20%. Підсумковий контроль – тести, усні відповіді, презентація рекламної дизайн ідеї - 30%, курсова робота - розробка системи знаків та рекламних образів на обрану тему - 50%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Айзенберг. М. Н. Менеджмент реклами. - М., 1.991. 2. Веркман Д. К. їоварньїе знаки. Создание, психология, восприятие. - М.: Прогресе,1986. 3. Котлер. Ф. Основи маркетинга. - М., 1992. 4. Крафт 3. Защитная марка. - Берлин, 1970. 5. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. - М.: Внсшая школа, 1980. 6. Минаев Г. Слоганн нового поколения: с крильїшками // Релкамнне идеи - УЕ8! 1998. 7. Мокшанцев. Р. Й. Психология реклами. - Москва, Новосибирск, 2002. 8. Морозова Й. Слогая слоганн. М.: РИП-Холдинг, 1998. 9. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. - Харьков: Ранок Веста, 2001. 10. Почепцов. Г. Г. Теорія комунікацій. - К.: Спілка рекламістів України, 1996.. 11. Рамат Е. В. Формирование фирмового стиля в системе маркетингових коммуникаций //Маркетинг й реклама. 1998. № 5. С. 14-18. 12. Ромат В. Е. Реклама. - Санкт-Петербург, Москва, Харьков, Минск., 2001. 13. Слоган: фундамент рекламной кампании // Рекламние технологии. 2000. № 8. С. 5-6. 14. Утевська Ф. І. Невмирущі знаки. - К.: Веселка, 1981. 15. Юнг. К. Г. Архетип й симол. - М.: Ренессанс, 1991.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Теорія реклами і фірмовий стиль (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Галишич Руслан Ярославович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ДОА
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Розуміти правила функціонування вербальної та невербальної комунікації в галузі реклами. Знати норми формування рекламних текстів копірайтингу. Вміти складати рекламні історії, інформаційні текстові, блоки, рекламні девізи. Будувати коди рекламного повідомлення на основі рекламної ідеї, що поєднує вербальну шрифтову та ілюстративну зображальну частини. Використовувати наукові моделі аналізу та творення рекламних повідомлень, в яких домінують візуальні художні форми - тексти, письмо, шрифти та асоціативно-образні статичні та динамічних зображення. Засвоїти художньо-образну та метафоричну методу формування рекламного образу засобами графічного промислового та предметно-просторового дизайнів. Вміти зробити рекламний дизайн на тему соціальної події. Курсова робота та курсовий проект – це рекламний дизайн, що передбачає розробку таких складових рекламного повідомлення, як: програма події, рекламний буклет, проспект, летючка, інформаційний постер чи афіша, ключові кадри для відео кліпу чи анімаційного кліпу, рекламний кліп у відео форматі, зовнішня реклама в міському середовищі, на фасадах будинків, в інтер’єрному просторі, на транспорті та в медіапросторі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Світло і колір в дизайні Теорія реклами і фірмовий стиль Дизайн пакування Мультимедійний дизайн
Короткий зміст навчальної програми: Курс висвітлює теорію вербальної та невербальної комунікації в галузі реклами. Вивчається способи осмислення та формування рекламної ідеї, сюжету рекламного повідомлення, закономірності складання рекламних текстів. Простежено закономірності творення рекламних кодів на основі вербальної, письмової шрифтової та зображальної інформації. Розуміння рекламної кампанії та інтеграторів, поняття єдиного модуля - текстового та ілюстративно-зображального комплекту рекламних елементів. Розглядається взаємодія та взаємозалежність підходів у художньому проектуванні рекламних об’єктів у міському середовищі, на фасадах будинків та споруд, в інтер’єрних просторах, на виробах, упаковці, на транспорті. Розглядається вербальна та невербальна реклама в мультимедійному просторі. У процесі розкриття теми виявляється специфіка графічного та пластичного формотворення елементів рекламного повідомлення, яка і визначає ефективність реклами, залежно від обраного медіа носія. Вивчається трансміграція понять, знаків, образів та символів в гуманітарних, виробничо-споживчих та соціальних сферах, які визначають характер постіндустріального дизайну та реклами. Також вивчається трансформація площинних знаків, шрифтів в об’ємні пластичні форми, логотипи, вивіски, динамічна шрифтова реклама. Виявляється роль текстів та шрифтів у формуванні коду візуального повідомлення у рекламі мистецьких популярних подій, індустрії модного одягу. Художньо-образні особливості розвитку власних акцидентних шрифтів в галузі реклами, для соціальних та мистецьких подій та корпоративного дизайну для комерційних підприємств. Практична частина курсу це рекламний дизайн культурної, мистецької, політичної чи якоїсь іншої соціальної події, що базується на поєднанні стилізованих шрифтових частин: заголовків, рубрик, слоганів, з рекламними персонажами, образом товару, згідно придуманого рекламного задуму та сюжету.
Методи та критерії оцінювання: Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль лекції (семінари) – 10%. Підсумковий контроль – тести, усні відповіді, презентація рекламної дизайн ідеї - 20%, курсова робота - розробка системи знаків та образів на обрану тему - 70% засобами комп’ютерної графіки.
Рекомендована література: 1. Hlavsa O., Wick K. Typographia. SNTL, 1975. 2. Айзенберг. М. Н. Менеджмент реклами. - М., 1.991. 3. Веркман Д. К. товарньїе знаки. Создание, психология, восприятие. - М.: Прогресе,1986. 4. Галишич Р. Я. методичні вказівки для практичних занять з дисципліни «Типографіка» для магістрів газузі знань 0202 «Мистецтво» базового напряму «Дизайн», спеціалізації графічний дизайн (дизайн реклами та візуальних комунікацій). - С. 69. - Львів 2008. Веркман К. Товарные знаки: создание, психология, восприятие. М.:Прогресс, 1986. 5. Котлер. Ф. Основи маркетинга. - М., 1992. 6. Крафт 3. Защитная марка. - Берлин, 1970. 7. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. - М.: Внсшая школа, 1980. 8. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. - М.: Внсшая школа, 1980. 9. Минаев Г. Слоганн нового поколения: с крильїшками // Релкамнне идеи - УЕ8! 1998. 10. Мокшанцев. Р. Й. Психология реклами. - Москва, Новосибирск, 2002. 11. Морозова Й. Слогая слоганн. М.: РИП-Холдинг, 1998. 12. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. - Харьков: Ранок Веста, 2001. 13. Почепцов. Г. Г. Теорія комунікацій. - К.: Спілка рекламістів України, 1996. 14. Рамат Е. В. Формирование фирмового стиля в системе маркетингових коммуникаций //Маркетинг й реклама. 1998. № 5. С. 14-18. 15. Рівке .Т. шігогіисгіоп Соттипісаііоп ЗішНез. - Ьопдоп, М.У., 1990. 16. Ромат В. Е. Реклама. - Санкт-Петербург, Москва, Харьков, Минск., 2001. 17. Рудер Э. Типографика. М.:Книга, 1982. 18. Слоган: фундамент рекламной кампании // Рекламние технологии. 2000. № 8. С. 5-6. 19. Утевська Ф. І. Невмирущі знаки. - К.: Веселка, 1981. 20. Юнг. К. Г. Архетип й симол. - М.: Ренессанс, 1991.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).