Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.6
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: доц., к.арх. Черняк Ігор Якович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Знання та розуміння сучасних процесів у містобудуванні;
• Здатність здійснювати пошук, аналізувати, виявляти та формулювати концептуальні напрямки в процесах містобудівного розвитку сучасності;
• Компетентність у сучасних концепціях та ідеях у містобу-дуванні;
• Базові знання в галузі містобудування, необхідні для осво-єння професійно-орієнтованих дисциплін;
• Здатність концептуально визначати територіальну органі-зацію та оцінювати перспективні напрямки розвитку те-риторій;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи містобудування;
• Історія містобудування та садово-паркового мистецтва;
• Сучасні архітектурні теорії та доктрини
• Соціологія міста
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна розглядає особливості становлення урбаністичних ідей на протязі ХХ-ХХІ століть, акцентуючи на процесах становлення глобальних концепцій сталого розвитку територій, глобалізації та урбаністичному дискусу ХХ ст.
Методи та критерії оцінювання: Залік, письмово-усна форма (70%);
Розрахунково-графічна робота (30%)
Рекомендована література: 1. Криворучко Ю.І., Воронич Є.А. Сучасні концепції містобудування:конспект ле-кцій для студентів Ін-ту архітектури/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" .-Львів:Вид-во Львів. політехніки, 2014 .-104с.
2. Верменич Я. В. Історична урбаністика в Україні: теорія містознавства і методика літочислення. — К.: Інститут історії України НАН України, 2011. — 306 с
3. Черкес Б. С., Лінда С. М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ століть. Навч. Посібник. 2- видання. - Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2014.- 384с.
Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.13
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Моркляник О.І., Юрчишин О.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ПРН 2 Застосовувати програмні засоби, сучасні ІТ-технології, інформаційні ресурси у процесі вирішення дослідницьких та проектних архітектурно-містобудівних задач.
ПРН 3 Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, поєднувати самостійну й колективну роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проектами.
ПРН 4 Враховувати енергоефективні та інші інноваційні технології, пропагувати ідеї сталого розвитку, гуманізації й гармонізації середовища у прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень.
ПРН 5 Ініціювати участь у розробці конкурсних проектів, розробляти і презентувати концептуальні архітектурно-містобудівні рішення, застосовувати креативні способи діяльності.
ПРН 8 Формувати дані передпроектного аналізу архітектурно-містобудівних об’єктів та територій, відведених під забудову, реконструкцію чи реставрацію.
ПРН 9 Виявляти специфіку проектування складних архітектурно-містобудівних об’єктів, розробляти комплексні проєкти планування територій, будівель та інтер’єрів з урахуванням сучасних світових тенденцій та інновацій.
ПРН 12 Проектувати архітектурні будівлі і споруди в історично-сформованому міському середовищі з урахуванням перспектив розвитку територій, регіональних особливостей архітектури.
ПРН 14 Проводити дослідницьку та/або інноваційну діяльність, застосовувати традиційні та інноваційні методи проектування та проведення досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Технологія проектного процесу.
Архітектурне проектування громадської будівлі.
Кореквізити:
Проектування елементів інтер’єру житлових і громадських
будівель (архітектурне проектування).
Комплексне дослідження архітектурно-містобудівного об’єкту.
Короткий зміст навчальної програми: Сучасна архітектура характеризується винятковою різноманітністю та проектно-технологічною спроможністю та є якнайбільш відкритою для концептуального проектування. Концептуальне проектування є природною відповіддю на технологічні інновації, які динамічно змінюються та поширюються.
Навчальна дисципліна «Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні» передбачає надання студентам необхідних знань у сфері інноваційної архітектурної діяльності, розвиток концептуального мислення формування навичок створення авторського концептуального проекту на основі знань методики творчого пошуку ідеї проекту; апробацію системних методів проектної роботи, здійснення розробок проектних концепцій, що базуються на сучасних тенденціях та інноваціях в архітектурі та містобудуванні. Проектні концептуальні пошуки в межах даної дисципліни є основою формування творчого методу архітектора як універсального інструментарію пізнання, перетворення, вдосконалення та створення архітектурного простору.
Курс покликаний сформувати студента як архітектора-фахівця, котрий володіє методикою вирішення проектних архітектурних завдань різного масштабу; уміє застосувати здобутий рівень знань і набуті творчі навички у практиці архітектурного та містобудівного проектуванні, може співпрацювати в групі фахівців та керувати групою фахівців за напрямком роботи.
Результатом набуття студентами нових знань і вмінь є виконання і захист курсового проекту. Послідовність завдань курсового проектування передбачає формування навиків виконання передпроектних досліджень та концептуального вирішення проектних завдань щодо архітектурно-містобудівних об’єктів різного масштабу. Тематика проектів може змінюватися з метою наближення її до сучасної проблематики, вимог та умов реального проектування. Одним з напрямів навчального проектування в межах даної дисципліни є створення концептуального проекту за завданнями щорічних професійних архітектурних конкурсів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання виконання клаузури та її захист, перегляд стану виконання роботи, перегляд попередньої презентації виконаних креслень курсового проекту.
Підсумковий контроль: перевірка і захист курсового проекту, диференційований залік.
Рекомендована література: 1. Архітектурне проектування: навч. посібник/ О. В. Чемакіна, Л. М. Бармашина, Г. І. Болотов, та ін. - К. : НАУ, 2016. - 300 с.
2. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. 400 с.
3. Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с.
4. Демин Н.М. Управление развитием градостроительных систем. К.: Будівельник, 1991. 184 с.
5. Державні будівельні норми України. ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова територій.
6. Колесніков О.В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури (ЦНЛ), 2017. 144 с.
7. Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c.
8. Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с.
9. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П. Петришин, Б.С. Посацький, Ю.І. Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с.
10. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навч.посібник / Г.П. Петришин та ін. Львів : Видавництво НУЛП, 2017. 288 с.
11. Пономарев В. А. Архитектурное конструирование Учебник - М.:, «Архитектура -С», 2008. – 738 с.
12. Посацький Б.С. та ін. Архітектурний образ міста: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 140 с.
13. Товбич В.В., Сисойлов М.В. Архітектура: мистецтво та наука. Т. 1. Становлення та розвиток процесів і явищ архітектури. К.: Свідлер, 2007. 1020 с.
14. Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ ст: Навч.посібник. Львів: Видавництво НУЛП, 2014. 384 с.
15. Neufert. Podrencznik proektowania architektoniczno-budowlanego. - Warszawa «Arkady»: 2000. – 552 с., іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.14
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна