ВІМ-технології для транспортних споруд (спецкурс)

Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Код дисципліни: 7.192.06.E.019
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Бліхарський Ярослав Зіновійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Використання BIM технологій для конструювання будівельних конструкцій та споруд.
Завдання: - здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології, - здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці, - здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: - Володіти методами проведення інженерних вишукувань, технологією проектування з використанням універсальних і спеціалізованих програмно-обчислювальних комплексів і систем автоматизованого проектування та розрахунку елементів та об'єктів транспортних споруд на дорогах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп'ютерні технології у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає початкове ознайомлення із застосуванням сучасних BIM технологій. BIM (Building Information Modeling або Building Information Model) - інформаційне моделювання будівлі або інформаційна модель будівлі. Інформаційне моделювання будівлі - це підхід до зведення, оснащенню, забезпечення експлуатації та ремонту будівлі (до управління життєвим циклом об'єкта), який передбачає збір і комплексну обробку в процесі проектування всієї архітектурно-конструкторської, технологічної, економічної та іншої інформації про будівлю з усіма її взаємозв'язками і залежностями, коли будівля і все, що має до нього відношення, розглядаються як єдиний об'єкт. Тривимірна модель будівлі, або іншого будівельного об'єкта, пов'язана з інформаційною базою даних, в якій кожному елементу моделі можна привласнити додаткові атрибути. Особливість такого підходу полягає в тому, що будівельний об'єкт проектується фактично як єдине ціле. Дисципліна передбачає перше ознайомлення студентів з даною системою та основи моделювання в ній.
Опис: Дисципліна передбачає перше ознайомлення студентів з даною системою та основи моделювання в ній.
Методи та критерії оцінювання: - захисту звіті з практичних робіт (80%), - усного опитування з лекційного матеріалу (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: - термін виконання проекту, згідно практичних робіт, - обсяг виконання, - якість виконання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Insee. (2016). Nombre de Defaillances D’entreprises Par Date de Jugement - Cumul Brut Glissant Sur 12 Mois - France - Construction. Bases de donnees Insee. Retrieved Dec 2, 2015, http://www.bdm.insee.fr/ ISO. (2010). ISO 13822:2010. ISO. (2013). ISO 11297-1:2013. Keegan, C. J. (2010). Building Information Modeling in Support of Space Planning and Renovation in Colleges and Universities. Retrieved Sep 8, 2016, http://m.wpi.edu/Pubs/ETD/ Kemmer, S. & Koskela, L. (2012). Developing a Lean Model for Production Management of Refurbishment Projects, in: Proceedings of the 20th Annual Conference of the International Group for Lean Construction. Khaddaj, M. & Srour, I. (2016). Using BIM to Retrofit Existing Buildings. Procedia Engineering, 145, 1526–1533. Khodeir, L. M., Aly, D. & Tarek, S. (2016). Integrating HBIM (Heritage Building Information Modeling) Tools in the Application of Sustainable Retrofitting of Heritage Buildings in Egypt. Procedia Environmental Sciences, 34, 258–270. Khosrowshahi, F. & Alani, A. (2011). Visualisation of Impact of Time on the Internal Lighting of a Building. Autom. Constr., 20(2), 145–154. Kim, K. (2015). Conceptual Building Information Modelling Framework for Whole house Refurbishment Based on LCC and LCA. Retrieved Oct 10, 2016, from https://research.aston.ac.uk/portal/en/theses/ Kim, K. P. & Park, K. S. (2013). BIM Feasibility Study For Housing Refurbishment Projects In The UK. Organization, Technology & Management in Construction: An International Journal, 5(Special), 765–774. Lad, V. H., Patel, H. R. & Rathod, M. H. A. (2016). Application of Building Information Modeling (BIm) for Renovation Project. International Journal for Innovative Research in Science and Technology, 2(12), 282–287. Laguela, S., Diaz-Vilarino, L., Martinez, J. & Armesto, J. (2013). Automatic Thermographic and RGB Texture of asBuilt BIM for Energy Rehabilitation Purposes. Autom. Constr., 31, 230–240. Landrieu, J., Pere, C., NUGRAHA BAHAR, Y. & NICOLAS, G. (2013). Representation hybride du modele numerique pour la gestion d’un patrimoine bati dit ancien. InConfere 2013 (pp. 1-7). Larsen, K. E., Lattke, F., Ott, S. & Winter, S. (2011). Surveying and Digital Workflow in Energy Performance Retrofit Projects Using Prefabricated Elements. Autom. Constr. 20(8), 999–1011. Laufer, A., Denker, G. R. & Shenhar, A. J. (1996). Simultaneous Management: The Key to Excellence in Capital Projects. Int. j. proj. manag., 14(4), 189–199. Leglise, M. & Ferries, B. (2009). Evaluation Des Couts Des Defauts D’interoperabilite Supportes Par Entreprises, Maitres D’ouvrage et Exploitants, Dans Le Cadre de La Construction et L’exploitation de Batiments. Retrieved Dec 20, 2015, http://lra.toulouse.archi.fr/ Lin, C. (2012). BIM-SCM-RFID Oriented Study for Open Building Renovation-The Old Building Case Study. Retrieved
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

ВІМ-технології для транспортних споруд (спецкурс) (курсовий проєкт)

Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Код дисципліни: 7.192.06.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Бліхарський Ярослав Зіновійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Використання BIM технологій для конструювання будівельних конструкцій та споруд.
Завдання: - здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології, - здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці, - здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: - Володіти методами проведення інженерних вишукувань, технологією проектування з використанням універсальних і спеціалізованих програмно-обчислювальних комплексів і систем автоматизованого проектування та розрахунку елементів та об'єктів транспортних споруд на дорогах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп'ютерні технології у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає початкове ознайомлення із застосуванням сучасних BIM технологій. BIM (Building Information Modeling або Building Information Model) - інформаційне моделювання будівлі або інформаційна модель будівлі. Інформаційне моделювання будівлі - це підхід до зведення, оснащенню, забезпечення експлуатації та ремонту будівлі (до управління життєвим циклом об'єкта), який передбачає збір і комплексну обробку в процесі проектування всієї архітектурно-конструкторської, технологічної, економічної та іншої інформації про будівлю з усіма її взаємозв'язками і залежностями, коли будівля і все, що має до нього відношення, розглядаються як єдиний об'єкт. Тривимірна модель будівлі, або іншого будівельного об'єкта, пов'язана з інформаційною базою даних, в якій кожному елементу моделі можна привласнити додаткові атрибути. Особливість такого підходу полягає в тому, що будівельний об'єкт проектується фактично як єдине ціле. Дисципліна передбачає перше ознайомлення студентів з даною системою та основи моделювання в ній.
Опис: Дисципліна передбачає перше ознайомлення студентів з даною системою та основи моделювання в ній.
Методи та критерії оцінювання: - захисту звіті з практичних робіт (80%), - усного опитування з лекційного матеріалу (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: - термін виконання проекту, згідно практичних робіт, - обсяг виконання, - якість виконання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Insee. (2016). Nombre de Defaillances D’entreprises Par Date de Jugement - Cumul Brut Glissant Sur 12 Mois - France - Construction. Bases de donnees Insee. Retrieved Dec 2, 2015, http://www.bdm.insee.fr/ ISO. (2010). ISO 13822:2010. ISO. (2013). ISO 11297-1:2013. Keegan, C. J. (2010). Building Information Modeling in Support of Space Planning and Renovation in Colleges and Universities. Retrieved Sep 8, 2016, http://m.wpi.edu/Pubs/ETD/ Kemmer, S. & Koskela, L. (2012). Developing a Lean Model for Production Management of Refurbishment Projects, in: Proceedings of the 20th Annual Conference of the International Group for Lean Construction. Khaddaj, M. & Srour, I. (2016). Using BIM to Retrofit Existing Buildings. Procedia Engineering, 145, 1526–1533. Khodeir, L. M., Aly, D. & Tarek, S. (2016). Integrating HBIM (Heritage Building Information Modeling) Tools in the Application of Sustainable Retrofitting of Heritage Buildings in Egypt. Procedia Environmental Sciences, 34, 258–270. Khosrowshahi, F. & Alani, A. (2011). Visualisation of Impact of Time on the Internal Lighting of a Building. Autom. Constr., 20(2), 145–154. Kim, K. (2015). Conceptual Building Information Modelling Framework for Whole house Refurbishment Based on LCC and LCA. Retrieved Oct 10, 2016, from https://research.aston.ac.uk/portal/en/theses/ Kim, K. P. & Park, K. S. (2013). BIM Feasibility Study For Housing Refurbishment Projects In The UK. Organization, Technology & Management in Construction: An International Journal, 5(Special), 765–774. Lad, V. H., Patel, H. R. & Rathod, M. H. A. (2016). Application of Building Information Modeling (BIm) for Renovation Project. International Journal for Innovative Research in Science and Technology, 2(12), 282–287. Laguela, S., Diaz-Vilarino, L., Martinez, J. & Armesto, J. (2013). Automatic Thermographic and RGB Texture of asBuilt BIM for Energy Rehabilitation Purposes. Autom. Constr., 31, 230–240. Landrieu, J., Pere, C., NUGRAHA BAHAR, Y. & NICOLAS, G. (2013). Representation hybride du modele numerique pour la gestion d’un patrimoine bati dit ancien. InConfere 2013 (pp. 1-7). Larsen, K. E., Lattke, F., Ott, S. & Winter, S. (2011). Surveying and Digital Workflow in Energy Performance Retrofit Projects Using Prefabricated Elements. Autom. Constr. 20(8), 999–1011. Laufer, A., Denker, G. R. & Shenhar, A. J. (1996). Simultaneous Management: The Key to Excellence in Capital Projects. Int. j. proj. manag., 14(4), 189–199. Leglise, M. & Ferries, B. (2009). Evaluation Des Couts Des Defauts D’interoperabilite Supportes Par Entreprises, Maitres D’ouvrage et Exploitants, Dans Le Cadre de La Construction et L’exploitation de Batiments. Retrieved Dec 20, 2015, http://lra.toulouse.archi.fr/ Lin, C. (2012). BIM-SCM-RFID Oriented Study for Open Building Renovation-The Old Building Case Study. Retrieved
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).