Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 7.143.01.O.014
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: Доцент, к.т.н. Матіко Галина Федорівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики є оволодіння студентами сучасними методами, формами організації праці в галузі їх майбутньої професії, формування у них, на базі одержаних під час навчання в Університеті теоретичних знань та практичної підготовки, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних виробничих і ринкових умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо застосовувати їх у практичній діяльності.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни, студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - закріплення та поглиблення теоретичних знань, одержаних студентами під час вивчення навчальних дисциплін; - ознайомлення з структурою та організацією бази практики; - практичне вивчення основних технологічних процесів і технологічного обладнання; - вивчення теоретичних та практичних питань для виконання магістерської кваліфікаційної роботи; - одержання практичних навиків з експлуатації теплоенергетичного обладнання та засобів автоматизації, в тому числі найбільш сучасного – на новій технологічній базі; - вивчення основних нормативно-технічних документів (стандартів, технічних умов тощо), що використовуються на базі практики; - ознайомлення з методами розрахунку економічних показників роботи бази практики; - збір матеріалів для виконання магістерської кваліфікаційної роботи; - вибір відповідного економічного обґрунтування магістерської кваліфікаційної роботи. фахових: - здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності; - здатність застосовувати знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, необхідних для вирішення задач синтезу ядерних та теплоенергетичних систем АЕС, керування технологічними процесами на АЕС; - здатність до знання і розуміння сучасних технологій процесів та систем технологічної підготовки виробництва, технічних характеристик, конструктивних особливостей та призначення ядерного та теплоенергетичного устаткування АЕС.
Результати навчання: знати: - типи теплових і атомних електростанцій, енергетичні характеристики конденсаційних атомних електростанцій, теплових електростанцій; - параметри початкового та проміжного перегріву пари, пари та балансової води, що подаються технологічною парою на АЕС; - деаераторно-живильні установки, енергоефективне обладнання атомних електростанцій; бути спроможним: - Виконати розрахунок концепції АЕС; - Розробити основні положення схеми атомної енергетики; - Вибрати технічне забезпечення та інше допоміжне обладнання АЕС.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Експлуатація атомних електричних станцій • Нестаціонарні процеси у ядерних реакторах • Оперативне управління енергоблоком АЕС • Діагностика обладнання АЕС
Короткий зміст навчальної програми: Практика – обов’язкова компонента освітньо-професійної програми підготовки магістрів з атомної енергетики. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і навички за спеціальністю, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентів, здатності до самостійного навчання та проведення наукових робіт і розробок та/або проектно-конструкторських робіт, аналізу результатів і підготовки до їх оприлюднення, а також забезпечення конкурентоспроможності випускників при їх працевлаштуванні на українському та міжнародному ринках праці.
Опис: Історія бази практики, значення бази в системі народного господарства України; Сировина, що використовується для виготовлення продукції; Номенклатура основної продукції та показники її якості; Відходи виробництва та методи їх утилізації; Технологічні процеси бази практики: технологічні схеми, фізико-хімічні основи процесів, характеру процесу (періодичний, безперервний), параметри процесу та допустимі відхилення; Контроль параметрів технологічного процесу (температури, тиску, витрати, концентрації, тощо). Автоматичні методи контролю і конструкції технічних засобів (принцип дії, тип, основні технічні і метрологічні характеристики). Автоматичне регулювання, автоматизоване та дистанційне керування технологічними процесами (цехами, виробництвами, тощо); Керування процесами за критеріями економії енергії; Схеми сигналізації, захисту та блокування; Розміщення технічних засобів автоматизації на щитах і пультах; Визначення параметрів об’єктів регулювання. Структура метрологічної служби, підрозділів АСК і КВПіА; Участь в експлуатаційному обслуговуванні, ремонті та наладці теплоенергетичного обладнання. Основні питання експлуатації, ремонту, монтажу і налагодження теплоенергетичного обладнання та проектування енергетичних об’єктів. Організація робіт з експлуатації енергетичного обладнання; Організація робіт з ремонту енергетичного обладнання; Організація робіт з монтажу енергетичного обладнання; Організація робіт з налагодження енергетичного обладнання; Нормативно-технічні документи, що використовуються на базі практики. Основні питання з економіки повинні включати методики визначення трудомісткості робіт і заробітної плати, прогресивних норм витрати матеріальних та енергетичних ресурсів для забезпечення сучасного міжнародного рівня ресурсоощадності, а також господарські взаємовідносини з внутрішніми споживачами (всередині підприємства) продукції та послуг і договірні взаємовідносини із зовнішніми споживачами. Методики визначення трудомісткості робіт і заробітної плати, прогресивних норм витрати матеріальних та енергетичних ресурсів для забезпечення сучасного міжнародного рівня ресурсоощадності, а також господарські взаємовідносини з внутрішніми споживачами (всередині підприємства) продукції та послуг і договірні взаємовідносини із зовнішніми споживачами. Охорона праці та захист навколишнього природного середовища.
Методи та критерії оцінювання: Підсумкове оцінювання проводиться за результатами захисту письмового звіту з практики та на основі відгуку про роботу студента під час практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Підсумковий контроль (100%, залік): захист письмових звітів з практики - усна форма (100 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Атомные электрические станции. Т.Х. Маргулова - М.: Высшая школа, 1974, 359с. 2. В.Я.Рыжкин. „Тепловые электрические станции”. Энергоиздат, М., 1987. 3. Турбины тепловых и атомных электрических станций. А.Г. Костюк, В.В. Фролов – М.: Издательство МЭИ, 2001. – 488с. 4. Аркадьев Б.А. Режими работы турбоустановок АЭС - М.: Электроатомиздат, 1986, 264с. 5. Сепарация влаги в турбинах АЭС. Г.А. Филиппов, О.А. Поваров - М.: Энергия, 1980, 320с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).