Анатомія та фізіологія людини

Спеціальність: Технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення
Код дисципліни: 6.163.04.O.010
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Доктор біологічних наук, професор Гавриляк Вікторія Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни є оволодіння базовими знаннями з основ анатомії та фізіології людини. У результаті вивчення дисципліни студенти отримають практичні знання та навички, необхідні майбутнім фахівцям, які працюють у галузі технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення.
Завдання: Загальні компетентності: КЗ2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Фахові компетентності: КС8. Здатність проводити дослідження та спостереження щодо взаємодії біологічних, природних та штучних систем (протези, штучні органи та ін.). КС9. Здатність ідентифікувати, формулювати і вирішувати інженерні проблеми, пов’язані з взаємодією між живими і неживими системами
Результати навчання: РН 1: ПРН3. 3. Управляти комплексними діями або проектами, нести відповідальність за прийняття інженерних рішень у непередбачуваних умовах. РН 2: КОМ1. 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації РН3: АіБ1:1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. 2. Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах. 3. Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти. 4. Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп. 5. Здатність продовжувати навчання зі значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика Основи хімії та фізико-хімії полімерів Фізична і колоїдна хімія Активні технології в медицині
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Анатомія і фізіологія людини» знайомить студентів із сучасними поглядами на будову та функціональні особливості організму людини на різних структурних рівнях, забезпечує формування системних знань щодо закономірностей функціонування клітин, тканин, органів, систем органів; механізми регуляції життєво важливих процесів; інформує про сучасні методи оцінювання функціонального стану організму. Опанувавши матеріал курсу, студенти повинні чітко уявляти будову органів і систем органів людини, їх функції і цілісну єдність в організмі, мати загальні поняття про спеціалізацію клітин багатоклітинного організму і поділ їх на тканини, про вищу нервову діяльність, філо- та онтогенетичний розвиток людського організму. Курс "Анатомія і фізіологія людини" є теоретичною основою, на базі якої вивчаються інші спеціальні дисципліни: біохімія, біофізика. Відповідно до сучасних вимог цей навчальний курс містить лекції і практичні заняття, а також самостійну роботу студентів під контролем викладача.
Опис: Предмет і завдання анатомії і фізіології людини. Основи цитології, гістології і ембріології. Опорно-рухова система. Серцево-судинна система. Дихальна система. Система органів травлення. Ендокринна система. Сечо-статева система. Загальна фізіологія. Нервова система. Вища нервова діяльність. Сенсорні системи.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр. Поточний контроль здійснюється під час лекцій і лабораторних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі виконання контрольної роботи, письмово-усного контролю та захисту лабораторних робіт. • контроль на лекції, як вибіркове усне опитування студентів; • тестовий контроль та усне опитування на практичних заняттях за вивченими темами; • перевірка і оцінка письмових завдань на всіх практичних заняттях та робіт індивідуальних завдань (КР). Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку. Диференційований залік – це форма СК результатів навчання студента за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово-усний контроль – 70 балів Виконання контрольної роботи – 20 балів Захист практичних робіт – 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кизименко Л.Д., Сняданко І.І. Основи анатомії і фізіології людини: теоретичний та практичний курс. Навч. посібник. – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2009. 2. Анатомія людини: підручник в 3-х томах / А.С. Головацький, В.Г. Черкасов, М.Р. Сапін та ін.. - В-во З. - Вінниця: Нова книга, 2013. - 368 с. З іллюстр. 3. Фізіологія з основами анатомії людини: Підруч. для студ. вищ. навч. закладів/ Л.М. Малоштан, О.К. Рядних, Г.П. Жегунова та ін. – Х.: Вид-во НФаУ: Золоті сторінки, 2003. – 432 с. 4. Неттер Ф. Атлас анатомії людини / Під ред. проф. Ю.Б. Чайковського. Львів: Наутілус, 2004. 592 с. 5. Довідник з біології/ За ред. ак. К. М.Ситника. - К.: Наукова думка, 1998. – 688 с. 6. Луцик О.Д., Іванова А.Й., Кабак К.С., Чайковський Ю.Б. Гістологія людини. – К.: Книга плюс, 2003. – 592 с. 7. Анатомія та фізіологія з патологією / за ред. Я.І. Федонюка, Л.С. Білика, Н.Х. Микули. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2002. – 680 с. 8. Коляденко Г.І. Анатомія людини. Підручник. – К.: Либідь, 2004.- 384с. 9. Гжегоцький М.Р., Філімонов В.І., Петришин Ю.С., Мисаковець О.Г. Фізіологія людини. – К.: Книга плюс, 2005. – 494с. 10. Коцан І.Я., Гринчук В.О., Велемець В.Х., Шварц Л., Пикалюк В.С., Шевчук Т.Я. Анатомія людини: підручник для студ.вищ.навч.закл.- Луцьк:ВНУ імені Лесі Українки., 2010 . 902с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).