Технології веброзробки та дизайну

Спеціальність: Комп'ютерні науки (Проектування і програмування інтелектуальних систем та пристроїв)
Код дисципліни: 6.122.12.O.017
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: Юрчак Ірина Юріївна, к.т.н., доцент
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу «Технології веб розробки та дизайну» досягається через опанування студентами необхідного обсягу теоретичного та практичного матеріалу стосовно сучасних засобів сайтобудування, основних засад веб-проектування та інформаційного забезпечення Інтернет-ресурсів. Дисципліна має сформувати в студентів базове системне уявлення, первинні знання, вміння та навики з основ веб-технологій та їх компонентів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: • ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі комп’ютерних наук або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів інформаційних технологій і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. • ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. • ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. • професійної діяльності. • ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. • ЗК5. Здатність спілкуватися іноземною мовою. • ЗК6. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. • ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). • ЗК9. Здатність працювати в команді. • ЗК13. Здатність діяти на основі етичних міркувань. Фахові компетентності: • ФК1. Здатність до математичного формулювання та досліджування неперервних та дискретних математичних моделей, обґрунтовування вибору методів і підходів для розв’язування теоретичних і прикладних задач у галузі комп’ютерних наук, аналізу та інтерпретування. • ФК13. Здатність до розробки мережевого програмного забезпечення, що функціонує на основі різних топологій структурованих кабельних систем, використовує комп’ютерні системи і мережі передачі даних та аналізує якість роботи комп’ютерних мереж. • ФК15. Здатність до аналізу та функціонального моделювання бізнес-процесів, побудови та практичного застосування функціональних моделей організаційно- економічних і виробничо-технічних систем, методів оцінювання ризиків їх проектування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • УМ1 Здобувати систематичні знання в галузі комп’ютерних наук, аналізувати проблеми з погляду сучасних наукових парадигм, осмислювати і робити обґрунтовані висновки з наукової та навчальної літератури й результатів експериментів. • УМ3 Спілкуватись державною та іноземними мовами на професійному рівні, розробляти державною та іноземними мовами документацію на системи, продукти і сервіси інформаційних технологій, читати, розуміти та застосовувати технічну документацію українською та іноземними мовами в професійній діяльності. • УМ4 Оцінювати предмет навчальної діяльності, визначати загальну мету і конкретні задачі, вибирати адекватні засоби їх розв’язання для досягнення результату, здійснювати необхідний самоконтроль, використовувати довідкову літературу і технічну документацію, розвивати та застосовувати у професійній діяльності свої творчі здібності, організовувати робоче місце, планувати робочий час. • УМ7 Обробляти дані великих обсягів в хмарних та туманних рішеннях. • УМ8 Проводити аналіз сильних і слабких сторін рішення, зважувати і аналізувати можливості і ризики ухвалених рішень, оцінювати ефективність прийнятих рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Об’єктно-орієнтоване програмування Розробка кросплатформених додатків
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Технології веб розробки та дизайну” надає обсяг знань щодо теоретичних основ мережних та Інтернет технологій. В програмі дисципліни основна увага приділяється основам веб-технологій, а саме: мові розмітки HTML, каскадним таблицям стилів CSS, мові клієнтського програмування JavaScript. Висвітлено особливості веб-середовища та його основних компонентів, підходи щодо сучасного веб-дизайну. Надано інформацію щодо фізичної та логічної структури веб-проектів, складових веб-сторінки, тонкощі застосування шрифтів та графічних елементів. Проаналізовано наявний ринок програмних продуктів для створення веб-проектів. Викладено принципи опублікування сайтів в Інтернеті, основні прийоми внутрішньої та зовнішньої оптимізації сайтів.
Опис: Лекційні заняття Тема 1. Основні поняття Всесвітньої павутини. Загальні відомості про Інтернет. Загальні принципи передачі даних. Служба Веб. Тема 2. Основні засоби веб-технологій. Базові Веб-технології. Основи HTML. Основи CSS. Тема 3. Сучасні веб-стандарти. Новітній стандарт HTML5. Дизайн під мобільні пристрої. Анімація, звук і відео у Веб. Сучасні засоби веб-технологій. Спеціалізації веб-розробників Тема 4. Типографіка. Комп’ютерні шрифти. Вибір шрифту для сайту. Кодування тексту. Тема 5. Веб-графіка. Загальні поняття комп’ютерної графіки. Веб-формати графічних файлів. Зображення, що створюються програмним шляхом Тема 6. Основні етапи розробки веб-сайту. Основні етапи розробки веб-сайту. Технічні аспекти створення сайту. Графічний дизайн сайту. Верстання сторінки (кодинг). Система управління контентом (CMS). Інформаційне наповнення сайту. Тестування веб-сайту. Тема 7. Хостинг. Сервіс хостингу. Критерії вибору хостингу та тарифного плану. Хмарні технології. Тема 8. Домени. Загальні відомості про службу DNS. Українська доменна зона. Вибір доменного імені. Реєстрація та підтримка домену. Характеристики та адміністрування DNS. Тема 9. Просування і розвиток сайту. Загальні відомості про пошукові системи. Текстовий пошук. Сервіси пошукових систем. Оптимізація сайту. Інтернет реклама. Тема 10. Безпека в Інтернеті. Основні загрози для безпеки сайту. Боти, тролі та їх діяльність. Проблеми конфіденційності в Інтернеті Лабораторні заняття Тема 1. Конструктори сайтів. Ознайомлення з HTML конструкторами, що надають засоби для створення, редагування та розміщення сайтів. Тема 2. Базовий інструментарій веб-розробника. Створення аккаунту на безкоштовному хостингу. Користування ftp-клієнтами. Прикладні програми для кодингу сторінок. Тема 3. Створення простої сторінки. Ознайомлення і практичне використання онлайн-генераторів для створення базових елементів веб-сторінки: структури, стилів, простих елементів Тема 4. Робота з графікою. Ознайомлення і практичне використання графічних онлайн-редакторів для створення/редагування зображень, створення іконок, фонів, логотипів, банерів. Тема 5. Шрифти для Веб. Встановлення стандартних та нестандарних веб-шрифтів. Втілення Google-шрифтів та іконкових шрифтів. Тема 6. Уставляння додатків з зовнішніх джерел. Практичне використання наборів готових класів, процедур, функцій, структур і констант, що надаються додатком (бібліотекою, сервісом) для використання у зовнішніх програмних продуктах. Картографічні АРІ. Мультимедійні АРІ. Тема 7. Плагіни та бібліотека jQuery UI. Знайомство з бібліотекою віджетів і плагінів, що базується на JavaScript бібліотеці jQuery Використання скриптів для створення інтерактивних веб-додатків. Тема 8. Бібліотека Bootstrap. Особливості використання бібліотеки. Особливості створення адаптивних сторінок та система сіток. Тема 9. Тестування і відлагодження сайту. Практичне використання плагінів браузерів для веб-розробника. Виявлення помилок і відлагодження коду. Валідність коду і кросбраузерність. Тема 10. Системи управління контентом. Ознайомлення з популярними CMS та адміністративною панеллю. Редагування базового шаблону.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Веб-технології та веб-дизайн” проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді семестрового контролю, який проводиться в кінці семестру і включає в себе результати поточного контролю знань студентів, який оцінюється за виконання лабораторних робіт, та контрольного заходу – відповідь на відповідний білет на заліку. Контрольний захід є обов’язковим видом контролю і проводиться в письмово-усній формі в кінці семестру.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 50 балів - Захист лабораторних робіт - 30 балів - Виконання розрахункової роботи - 20 балів Екзаменаційний контроль - 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення • Юрчак І.Ю. Конспект лекцій з дисципліни "Веб-технології та веб-дизайн": https://www.victoria.lviv.ua/library/students/wd/lecture.html • Юрчак І.Ю. Методичні вказівки для виконання лабораторних робіт №№1-10: https://www.victoria.lviv.ua/library/students/wd/ • Юрчак І.Ю. Методичні вказівки для виконання самостійної роботи: https://www.victoria.lviv.ua/library/students/wd/selfwork.html • Юрчак І.Ю., Бокла Н.І. Конспект лекцій з дисципліни "Веб-технології та веб-дизайн" для студентів бакалаврського рівня спеціальності 122 «Комп’ютерні науки» - Львiв: Національний університет "Львівська політехніка", 2018.- 340 с. Видавн. каф. САПР, 2018 р. зареєстровано у НМУ НУ "ЛП" № 8091 від 14.05.2018 року 8. Рекомендована література 1. Дженнифер Роббинс. HTML5: кишеньковий довідник. - Діалектика-Вільямс, 2020, 192с. 2. Майкл Меттс, Енді Велфл. Письмо – це дизайн: Як слова створюють досвід користування (UX). – ArtHuss, 2021, 240с. 3. Робін Вільямс. Дизайн. Книга для недизайнерів. Простою мовою про засади графічного дизайну. Vivat, 2022, 320 с. 4. Еллен Лаптон, Дженніфер Коул Філліпс. Графічний дизайн. Нові основи. – ArtHuss, 2020, 264с. 5. Сирих Юлія. Сучасний веб-дизайн. Настільний і мобільний. 3-е видання. - Діалектика, 2019. – 384 с. 6. Ерік Шмидт, Джонатан Розенберг, Алан Ігл. Як працює Google. - КМ-БУКС, 2020,304с. 7. Юрій Когут. Кібербезпека та ризики цифрової трансформації компанії. – Консалтингова компанія Сідкон, 2021, 372с. 8. Олексій Васильєв. Програмування мовою Python. - Навчальна книга – Богдан, 2019, 504с. 9. Луис Атенсио. Функціональне програмування на JavaScript: як поліпшити код JavaScript-програм. - Діалектика-Вільямс, 2020, 304с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).