Технології штучного інтелекту в комп'ютерних та кіберфізичних системах

Спеціальність: Системне програмування
Код дисципліни: 7.123.02.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: професор Куриляк Дозислав Богданович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Виробити у студентів систематизоване уявлення про основні положення та принципи теорії інтелектуальних систем, методи машинного навчання та принципи самоорганізації; надати навички практичної реалізації автономних інтелектуальних систем.
Завдання: Виробити у студентів систематизоване уявлення про основні положення та принципи теорії інтелектуальних систем, методи машинного навчання та принципи самоорганізації; надати навички практичної реалізації автономних інтелектуальних систем.
Результати навчання: знати: сфери застосування КСШІ; бази знань; логічні моделі подання знань у КСШІ; метод резолюцій; нечіткі множини; методи виведення за нечітких умов; семантичні мережі; продукційні моделі; фрейми; нейронні мережі; методи прийняття рішень; розпізнавання образів; типи задач розпізнавання; методи та алгоритми класифікації образів; теоретичні аспекти машинного перекладу; рівні розуміння та їх класифі­кація; особливості розробки та використання експертних систем
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: - комп'ютерні системи; - системне програмування - технології проектування комп'ютерних систем.
Короткий зміст навчальної програми: Сучасні методи КСШІ і їх застосування; Методи формування баз знань Робота з моделями знаньІ Застосування до проектування КСШІ
Опис: Виробити у студентів систематизоване уявлення про основні положення та принципи теорії інтелектуальних систем, методи машинного навчання та принципи самоорганізації; надати навички практичної реалізації автономних інтелектуальних систем.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (залік): письмова форма (50 %), усна форма (50%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виробити у студентів систематизоване уявлення про основні положення та принципи теорії інтелектуальних систем, методи машинного навчання та принципи самоорганізації; надати навички практичної реалізації автономних інтелектуальних систем.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Левитин К.Е., Поспелов Д.А. Будущее искусственного интеллекта.- М.: Наука, 1991. 2. Искусственный интеллект. Кн. 1-3. Под ред. Поспелова Д.А. - М.: Радио и Связь, 1990. 3. Нильсон Л. Принципы искусственного интеллекта. - М.: Радио и Связь, 1985.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).